Miért fontos/jó realisztikuson rajzolni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én úgy vagyok vele, hogy ezek a rajzok elképesztőek. Főleg, ha pontosak, már majdnem megszólalnak.
Viszont ezeket élőben is látom. Egy nem realisztikus rajz olyan, mintha a művész kivetítené a saját fantáziáját.
Nekem azok jobban bejönnek.:)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha valaki figurális képet szeretne alkotni, de nem tudja, hogyan épülnek fel a látványelemek (perspektíva, mértani formák, anatómia), akkor nem tudja hitelesen megjeleníteni azt. Az író, költő megtanulta a betűket, szavakat, mondatokat, a zenész a kottát. A látvány utáni rajzolás gyakorlás, a tudás megszerzése, amit aztán be lehet építeni a művészi szintű képalkotásba. Ez akkor is fontos, ha a művész később úgy dönt, hogy többé egy figurát sem rajzol vagy fest, hanem nonfiguratív módon fejezi ki magát. A kompozíciót, a formákat, festmény esetén a színek harmóniáját is csak a valóság pontos leképezése útján lehet megtanulni, máskülönben az alkotónak nem lesz közös nevezője a nézővel, és nem születik művészet (ami lényegében metafizikai kommunikáció).
De még ha a rajzoló nem is akar művészi szintre fejlődni, hanem csak a maga örömére alkot, akkor is jóleső érzéssel tölti el, hogy úgy mozog az eszköz a kezében, ahogyan ő akarja, nem csak sejti vagy látja a formát, hanem érti is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyrészt, ha ebből akarsz megélni, akkor azért fontos, mert az emberek többsége jobban tolerálja a realisztikus képet, mint a stilizáltat vagy absztraktot. Tehát hamarabb lesz vevőd realista portréra, mint stilizáltra. (Az sokak szemében még nincs kész.)
Más részről, ahhoz, hogy jó rajzos lehess, először meg kell tanulnod leképezni a valóságot, és csak utána formálni a saját szád íze szerint. Ezt rontja el sok kamasz, akik valamilyen rajzfilmes stílusban rajzolnak (csak), és ha bekerülnek egy művészeti iskolában nagyon sok munkába telik nekik megtanulni rendes arányokat és szemeket rajzolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!