Csak szerintem van ez így, hogy némelyik zene szövege többet ér mint némelyik vers stb?
Iskolában jönnek a kötelező versekkel, aztán mindent belemagyaráznak, hogy húde, közben totál unalmas, kevés értelemmel.
Számomra például ezek sokkal több értelemmel bírnak, csak pár példát linkelek.
A stílus ne riasszon meg senkit, hanem a szöveget hallgassák figyelemmel és az értelmüket.
https://www.youtube.com/watch?v=HG-bXKtyYQE
https://www.youtube.com/watch?v=XGNvILR0d18
https://www.youtube.com/watch?v=o8SwBzAlBY8
Még lehetne rengeteg példát kiragadni hasonló stílusokból, számomra sokkal több értelem van némelyik szövegében, mint amiket iskolában magasztalnak.
Mi sok ilyen zenét hallgatunk,tényleg jók.
Viszont az iskolában is érdemes odafigyelni. Tudom,hogy vannak unalmas versek vagy mûvek,de muszáj a tanárnak leadni. Már nem vagyok iskolás, de pl. az Ember tragédiájával kilehetne a világból kergetni. :D
Amúgy azt hittem a kérdésbôl,hogy valamj hiphop lesz...örülök,hogy nem. :)
Ebben egyetértünk. :)
Én például suliban nem voltam oda a versek elemzéséért, nem igazán értettem. Felnőtt fejjel újra elolvastam pár verset, és szinte mellbe vágott, olyan hatással voltak rám. És nem kellett elemezni, csak akarni kellett érteni, hogy miért írta le valaki.
Meg persze némi élettapasztalat is jól jön. Egy 12 éves gyereknek hiába magyarázzuk az Esti Sugárkoszorút, nem fogja érteni. :)
Persze, természetes, hogy egy bizonyos szintig van értelme a dolog, de szerintem igazán át kéne gondolni az egész oktatási rendszert, bár így picit elkanyarodok már a témától. Én végig főként azt tartanám fontosnak amit az emberek a hétköznapi éleben leginkább tudnak kamatoztatni, az általánosnak és a gimnáziumnak erre kéne főleg építenie. Innen pedig aki valamilyen irányba szeretne mozdulni, annak értelemszerűen a témához kapcsolódóan sokkal bővebb ismeretanyagot.
Fizika tanárunk ilyen téren nagyon jól tanít, már elején bejelentette, hogy neki nem célja, hogy végezzünk számításokat, mert tudja, hogy az untatja a diákokat és szerinte sem egy izgalmas téma. Aki szeretné mert érdeklődik annak persze segít szívesen, de alapvetően azt akarja, hogy értsük meg a dolgokat, és inkább példákkal elmagyarázza a mindennapi életből a dolgokat.
Nagyon jól fel tudja fogni a diákok figyelmét.
Ugyanez például nincs jelen nyelvtanon, mikor elemezgetünk, mert mindenki, szerintem jogosan úgy van vele, hogy vajon az életben hol lesz arra szükségünk, hogy elemezgessük, hogy egy mondatban például milyen hozzárendelés van meg milyen szószerkezetek és hasonlók.
Ezzel a hétköznapi éleben szükséges dologgal kapcsolatban egyet is értek, meg nem is. Valóban kevés praktikus információt, képességet tanulnak manapság az általános iskolában, kevéssé gyakorlatias az oktatás. Viszont szerintem gépek sem vagyunk, hogy csak a boldogulás legyen a cél. A művészet (pl. irodalom) nem a praktikumról vagy a hasznosságról szól, és még csak nem is a száraz műveltségről, hanem az élményről, a lelki gazdagodásról. Ez most irtó nyálasan hangzik, tudom, és nem is fogok jobban belemenni, de a lényeg hogy az erre való igény felkeltése fontos lenne már általánosban.
Az más kérdés, hogy annak nem ez a módja, ami ma irodalom tanítás néven fut. Valóban ráfér egy kis újragondolás a humán oktatásra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!