Van még rajtam kívül, aki úgy gondolja, a híres (? ) Kodály módszer egy csőd?
C-dó....! ez tetszik! Először azt hittem, ugyanaz, mint a C-dúr, de észbekaptam, hogy A-moll is lehet. Nem hallottam még ezt a kifejezést.
Én tudom, mi a szolmizálás értelme, nagyon örülnék neki, ha tudnék szolmizálni, ha benne lenne a fejemben az a meglehetősen sok hangtávolság, ami az egyes szolmizációs hang elnevezések kombinációjából előáll. Lehet, hogy a tréfa kedvéért meg is próbálom. Mivel nyilván nem ülök be a zeneiskolába a 6-7 évesek közé, ezért azt találtam ki, hogy az egyes távolságokhoz különböző dalrészleteket rendelek hozzá, és ezeket betanulom. Pl. a dó-mi az a bo-ci, de ugye a mi-szó is nagyterc, ezért oda is jó a bo-ci, akartam mondani, mert nem a zongora előtt ültem éppen, de rájöttem, hogy hohó, az ksterc bizony, oda már a ci-tar kell! És így tovább. El fog tartani egy darabig. De majd nagyképűsködöm a kóruspróbán.
Ōrülök, hogy egyetértünk!
A cél egyébként tiszta volt, legalábbis a Kodály célja. De nem érte el.
A kérdés az volt eredetileg, hogy a módszer miatt, vagy a nem megfelelő alkalmazása miatt. Vagy, amint sejtem, nincs is olyan módszer, amivel az eredeti magasztos célokat el lehet érni.
Nagyot változott a világ...a mai gyerekek sokkal inkább ki merik mondani (már amelyik nem terrorban él otthon) a véleményüket. Az elméletnek, amit tkp. a szolfézs kifejezés takar, eredetileg a zeneiskolákban az lett volna a célja, hogy segítse a hangszeres tanulást. Ez ma nem így van sajnos. Nálunk, ahogyan ezt már valaki előttem leírta, ez akadémikus magasságokra emelkedett. Nyilvánvalóan egy normális gyerek lázad a számára túl bonyolult, és céltalannak látszó elméleti anyag láttán, ráadásul min.egy vagy valahol két évig nem lát hangszert, egy hangszeren tanulni vágyó gyerek, ezalatt az idő alatt, kizárólag szolfézst tanul... Valahol hallottam a kifejezést, hogy "szolfézs akrobatákat" idomítanak, nagyon találó.
Nem hiszek a módszerekben, annál inkább a kísérletezésben, az új dolgok kipróbálásában. Kis hazánkban a tanárok nagy része (ne vegye magára, akinek nem inge) nem mer nyitni az új felé, a csordában biztonságosabb. Tehát léteznek más irányok, de ehhez be kellene nyitni egy-egy üzletbe,keresgélni,felvállalni a véleményét (ha van), s nem rutinból tanítani.
Biztos vagyok benne, hogy léteznek ilyen tanárok, s náluk a gyerekek szeretik a szolfézst, csak ritka kincset keresel...





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!