Hallottam egyszer egy ismerősömtől hogy összesen csak huszon valamennyi alaptörténet létezik? Linkelne egy oldalt amin rajta vannak ezek?
szerelem, harag, féltékenység, irígység, kapzsiság.
Ezekre lehet mindent visszavezetni.
Én vagyok a legfontosabb, a másik is fontos vagy fontosabb vagy csak ő fontos.:)
Tehát valaki fontos vagy sem.
minden lényegében ugyanarról szól, csak más körettel
bár attól függ miről beszélünk...
filmekben ezekről van szó, ezért is utálom az olyanokat, ahol valami tök egyszerűen megoldható dolgokon nyavajognak egyfolytában, a sok idióta barom
persze lehet olyan történet is, ami összetettebb, például a történelem, feltalálók, életútjaik, stb
"huszon valamennyi?? viccelsz? kábé 5 alaptörténet van"
Azért ehhez nagyon logikátlan módon kell már beskatulyázni a történeteket. Meg egyébként is, milyen szempontból van csak néhány?
Ha mondjuk vesszük azt, hogy sok történetbe belesulykolható, hogy ez a jó és a rossz harcáról szól, akkor van, hogy a jó győz, van, hogy a rossz, vagy egyik sem.
Nézzünk néhány példát az első esetre. Van egy krimink, meg mondjuk a Harry Potter. Mindkettőben a jó (magánnyomozó/Harry Potter) győz a rossz (gyilkos/Voldemort) fölött. Akkor most egy tetszőleges Columbo epizód és a Harry Potter alaptörténete ugyanaz? Ennyire túlegyszerűsítve a dolgot kb annyira értelmes, mintha az alapján titulálnál hasonlónak két random könyvet, hogy mindkettőben betűk vannak.
Na de visszatérve, a jó és a rossz viszonya ad nekünk néhány lehetséges alapsztorit. De mi van, ha nem ez alapján dolgozunk, ha nem is ez jellemzi a művet?
Lehet olyan a történet, ahol nem lesz pozitív és negatív szereplő, csak ellentétes személyiségek, akik mindketten hősei a történetnek a maguk módján, de egyik sem jó, se nem rossz. Mint pl a nemrég megjelent Hajsza a győzelemért. De ez a felállás is többféle cselekményre ad lehetőséget.
Sőt, az se biztos, hogy két ellentétes karakter a főszereplő a sztoriban. Lehetnek hasonló jelleműek is. Lehet, hogy megváltoznak majd a sztori alatt, vagy csak egyikük kerül szembe a másikkal, vagy épp nem történik jellemfejlődés.
Aztán semmi sem zárja ki, hogy ne vihetné több karakter a cselekményt, ezáltal kettőnél többpólusú cselekményeket létrehozva, újabb események és végkifejletek lehetőségét vonva maga után.
Na és mi van, ha nem is a karaktereken van a hangsúly, hanem valamilyen értéken, amit képviselnek? Vagy a hangsúly maga a cselekmény? Stb, stb...
Ez a huszonvalamennyi is gyanús nekem, kíváncsi lennék egy listára, ahol ezeket összefoglalják.
Az 5-ös viszont egyszerűen értelmetlen...
Mindegyikőtök olyan segítőkész mint egy tengeralattjáró a sivatagban. Az utolsó legalább megpróbált erőfeszítéseket tenni.
Leszarom hogy mit gondoltok. A véleményeteket feldughatjátok magatoknak, ha így jobban tetszik.
Kommunikációs szakos egyetemisták tanultak ilyet, valami irodalmi kurzuson. Nem érdekel hogy igaz-e szerintetek, csak annyi hogy hallottatok-e róla.
Igen=leírod hogy hol, nem=nem írsz semmit.
A további válaszolótól ezt várnám el.
Az előzők meg többet ne írjanak.
(Tudom hogy így is visszasértődtök valamit mindig szokott ilyen lenni, de legalább megpróbálom kikerülni)
Szerinted mennyi van? Mondasz egy számot és a te ismeretedhez egy linket akkor oké.
Amúgy meg én matek szakon és kapok ki totál más jellegű órákat, mit a matek. Ennyi erővel lehet hogy ő is azért kapott ki ilyet.
Tobias, Ronald B. 20 Master Plots. Cincinnati: Writer’s Digest Books, 1993. (ISBN 0-89879-595-8)
Quest
Adventure
Pursuit
Rescue
Escape
Revenge
The Riddle
Rivalry
Underdog
Temptation
Metamorphosis
Transformation
Maturation
Love
Forbidden Love
Sacrifice
Discovery
Wretched Excess
Ascension
Descension.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!