Mitől lesz jó egy történet?
Gondolok itt könyvekre, filmekre, sorozatokra is. Mik azok a klisék amik már nagyon idegesítenek? Jobb ha egy történetben nagy a romantikus szál? Jobb a könnyebben megérthető, átlátható karakter vagy inkább a bonyolult, sok oldalú, karakter jobb? Jó ha sok benne a dráma?
Tudom sok kérdést ezek közül nem lehet pontosan megmondani, hogy mi a jobb így azoknál inkább a ti véleményetekre vagyok kíváncsi.
Nem rég kezdtem el egy könyvet így az írással kapcsolatos tanácsoknak is nagyon örülnék! Mint például, hogy mitől lesz jól megírva egy karakter? Mennyire kéne szerintetek a háttérszereplőket kidolgozni?
#1 Köszönöm a válaszod, de nem tudnád ezt kicsit bővebben megfogalmazni, kifejteni?
"Ha jól van megírva"
Épp ez a kérdésem lényege, hogy szerintetek mitől van jól megírva egy történet?
Ezek közül mindegyik eléggé egyedi ízlés kérdése, de saját véleményt szívesen írok. Én szeretem ha van egy jó alaptörténet, lehetőleg legyen benne valami eredeti gondolat is amire épül, de ez valamennyire műfajfüggő is. Egy fantasy-be elengedhetetlen, egy romantikus regényben annyira nem fontos, ott inkább a 2 karakter személye, a köztük lévő kémia a hangsúlyosabb. A klisé, amit leginkább utálok, mikor a vége felé még kell valami dráma, de valami olyan miatt lesz az egész, ami csak egy félreértésen alapul és ha a karakterek normálisan kommunikálnának egymással, egyetlen perc alatt elkerülhető lenne, de így meg hosszú oldalakon keresztül megy még a szenvedés. Annyi ilyennel találkoztam már, hogy nagyon tud bosszantani és simán el tudja rontani az addigi jó sztorit. Olcsó húzásnak érzem, bár megértem, hogy könnyebb ilyet írni, mint valami tényleges konfliktust kitalálni.
A jó romantikus szálakat én kifejezetten szeretem, de ha csak bele van erőltetve és nem érződik hitelesnek, nincs is kémia a szereplők között vagy csak annyin alapul a kapcsolatuk, hogy mindketten jól néznek ki, akkor inkább ne legyen.
Karaktereknél szerintem az aranyközépút a legjobb, ne legyen egysíkú (főleg ne a főszereplők), de azért nem is kell annyira komplexnek lennie, ami már nem valósághű. Legyenek emberiek. A túl tökéletes főszereplőt se szeretem annyira, sokkal kedvelhetőbb és valóságosabb, ha van valami kis hibája is.
A túl sok drámát én nem szeretem, főleg nem az értelmetleneket, de azért egy kicsi kell. Más meg pont azt szereti, ha sok van, tényleg ízlés kérdése.
Sajnos most éppen nem jutnak eszembe konkrétumok, de elképzelhető, hogy valakinek ezekkel a nyitógondolatokkal tudtam valamelyest segíteni...
Előző, 6-os válaszoló voltam.
Attól lesz jó hogy az igazságot tartalmazza. Nem úgy igazságot hogy valóban megtörtént, hanem hogy egy olyan tanulságot vonsz le belőle, ami katarzist okoz, amitől libabőrös leszel, mikor beleborzongsz és fel áll a szőr rajtad, mert annyira beletapint a lényegbe.
Szerintem ettől jó egy történet.
Kedves Kérdező!
"Épp ez a kérdésem lényege, hogy szerintetek mitől van jól megírva egy történet?"
Például attól, hogy nem használunk ilyen kifejezéseket. Mert ez körülbelül annyit takar, hogy "A macska fel van mászva a fára"!
Itt kezdődik a történetírás lényege. Először tanuljunk meg magyarul.
Másodszor, adott a tehetség bennünk a történet szövéséhez. Ez esetben nem kell semmiféle segítséget kérnünk, mert a gondolat kipattan az elménkből, és azt papírra vetjük. A döntés már az olvasó dolga, hogy őt érdekli-e a romantika, a horror, a sci-fi, avagy a dráma.
Ebben tanácsot adni nem lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!