Nem kell, úgy rajzolsz, ahogy akarsz.
Kivéve persze ha valaki kiadta neked a feladatot és azt kell megcsinálni, úgy, ahogy az meg lett határozva. Legyen ez tanár, megrendelő, bárki.
Ha az a feladat, hogy készíts egy portrét rólam, akkor olyan legyek mint én. Nem vagyok sem félelmetes, sem fenyegető, de ha csak olyannak tudsz megrajzolni, akkor nem vagy jó.
Tehát ne változtass az orromon vagy a számon.
Ha ez nem megy, karikatúristának még mehetsz.
Vagy mások rajzai a félelmetesek. Sosem értem, hogy miért igyekeznek ennyire élethüre megrajzolni.
Nekem is vannak olyan rajzaim, ahol olyan mintha rám nézne, pedig nem olyan jó rajz.
A linkelt kép szerintem szánt szándékkal készült "ijesztőre". A szemek direkt ki vannak merevítve, de az arc és a szemek alap, nyugalmi állapotban, nem így néznek ki. Vagy ha igen, akkor valami nagy baj van azzal, akinek ilyen az arca. :"D Az is ijesztő még ezen a képen, hogy nincs semmilyen más arcrészlet hozzárajzolva. Például ha ez a száj nem csak egy vonal lenne, hanem egy csodálkozástól eltátott száj, mindjárt nem lenne annyira ijesztő a kép sem. Vagy ha a hölgy (a szemekből ítélve nő) az arcára tenné mind a két kezét, miközben mosolyog, akkor tökéletes portréja lenne a meglepődésnek.
Ha portrét rajzolsz, akkor elsősorban az a cél, hogy felismerhető legyen, akit rajzolsz. Ha csak valami random portrét készítesz valakiről, nem megrendelésre vagy feladatnak, hanem gyakorlásnak, akkor nem baj, ha nem törekedsz a hiperrealizmusra, főleg, hogy rengeteg másféle stílus is van, amit kipróbálhatsz, és lehet, hogy neked is jobban tetszene valami más. De ahogy mondták feljebb is, ha valaki kérte, hogy rajzold le őt, vagy egy feladat kapcsán kell megcsinálni, akkor muszáj lesz a realizmusra törekedned. Egyrészt, mert egy laikus szemében (ha annak készül a portré) az a jó rajz, ami realisztikus (ez egy nagyon nem jó hozzáállás a hozzá nem értők részéről amúgy), szóval valószínűleg az fog neki tetszeni, ha élethűen van megcsinálva. Másrészt, ha pedig valamilyen feladatról van szó, és a tanárod kéri, akkor ott általában az alapok ismerete a lényeg, hogy érted-e az előtted ülő ember anatómiáját, és a papíron meg tudod-e jeleníteni azokat a szükséges formákat, amik az alapjai minden egyes rajznak. Ha nem vagy jó az alapokban, ha megfeszülsz, se fogsz tudni jól rajzolni, egyetlen más stílusban sem. Tudnod kell értelmezni, mit látsz, és miért van az úgy, ahogy, és ezt hogyan kell a papíron alkalmaznod (vagy tableten, ha digitális rajz). Egy tanár főként ezért kéri, hogy a rajzod ne valami egyedi stílusban készüljön, ahol bizonyos szabályokat máshogyan alkalmaznak, hanem legyen annyira realista, amennyire csak meg tudod csinálni. Két különböző okból kell tehát megfelelned ezeknek az elvárásoknak.
De ahogy ezt is írták: rajtad áll, hogy a végén mennyire lesz ijesztő a rajzod. Ha nem jól értelmezed az előtted ülő ember anatómiáját és formáit, arcrészleteit, a vonalakat, az árnyékokat, az arányokat... akkor valóban lehet ijesztő a végeredmény. De ha egy ember mindenféle túlzott arckifejezés nélkül, nyugodtan ül előtted, és te jól át tudod ezt adni a papíron, akkor még hiperrealista stílusban se lesz rémisztő. Hisz miért lenne rémisztő az, ha valaki nyugodtan néz? :"D
#7 vagyok, eredeti kontextus: "Minden szmájli ijesztő, ha egy kicsit több erőfeszítést fektetsz a szemekbe"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!