Titeket milyen klisék zavarnak a legjobban könyvekben, filmekben, bármilyen történetben?
Hú de jó válaszok születtek! Lesznek átfedések az én listámmal:
1. Tucatnyi kompetens, kidolgozott férfi karakter, a nőről viszont csak a nevét tudjuk, meg azt, hogy gyönyörű. Van erre egy svéd egyenjogúsági index. Azt nézik, találkozik-e a könyvben két női karakter, akik egymással beszédbe elegyednek, és a téma nem egy férfi. Mostanában olvastam régi sci-fit, tudom, nem lenne szabad régi irodalmon számon kérnem a dolgot, de amikor egy ilyen mondatot olvas az ember: "Rengeteg fontos és intelligens ember jelent meg, mindegyikük elhozta az estélyre a feleségét is." Pfff.
2.a - A csúnya gonosz és a gonosz csúnya. Kövér, izzadós stb.
2.b - A gonosz tökéletes, fantasztikusan néz ki, minden erőforrás az ő birtokában van, erős, soha nem hibázik, legyőzhetetlen. Persze legyőzik.
3. Mindenki leglegleg. A legjóképűbb, a legnépszerűbb, a legbénább stb.
4. Tipikus amcsi társadalmi klisék: az unalmas és szétszórt professzor, a kardigánba öltözött unalmas tanárnő, a csúnya ember, akiről leszeded a fogszabályzót és a szemüveget és bombázó lesz belőle, a férfi főhős, akinek kőkeménynek és mogorvának kell lennie, ha pedig rendőr, még alkoholistának is.
5. A hülye karakter, aki csak arra van, hogy kérdezzen, és a többiek válaszán keresztül mondja el az író, amit akar. (Pl. dos Santos Hetedik pecsétjében Tomás Noronha)
6. Klasszikus angol lányregények: a lány mindig a vidéki tiszteles lánya, 99%-ban árva és szegény.
7. Tipikus japán klisé: árva gyerek, a szülei autóbalesetben haltak meg.
8. Utálom őt, de össze kell vele fognom valamilyen cél érdekében, úgyhogy beleszeretek. Akkor is, ha teljesen más az életmódunk, az értékrendünk, a szokásaink és a jövőképünk. Persze tökéletes pár lesz belőlünk!
Volt itt már volt szó angol, amerikai és japán klisékről, én most pár dél-koreai klisét hoztam. Persze ezek nem feltétlenül csak a koreai sorozatokra jellemzőek, más országok filmjeiben, sorozataiban, könyvekben is előfordulhatnak, tehát azok számára is ismerősek lehetnek az alábbi szituációk, akik nem néznek romantikus k-dramákat, csak a k-dramákban ezek nagyon gyakoriak:
1. a lány szegény, mint a templom egere (de persze érdekes módon a legújabb Samsungja van és sosem látni kétszer ugyanabban a ruhában az egész sorozat alatt) a fiú pedig egy nagyvállalat örököse.
2. szerelmi háromszög: a főhősnőért odáig van a bunkó, gazdag pasi és a kedves, aranyos, csak mesében létező jólelkű srác is, aki mindent megtesz a szeretett hölgyéért. Persze a lány a gazdag csávót választja, aki úgy bánik vele, mint egy darab ronggyal.
3. a gazdag, bunkó de elképesztően jóképű, intelligens és tökéletesnek tűnő vállalatörökösnek van valami eltitkolt gyengesége, betegsége és/vagy gyerekkori traumája
4. a főszereplők gyerekkorukban már találkoztak, vagy a családjaik között van valami kapcsolat, erre persze nem jönnek rá rögtön
5. Van egy kedves, vicces, idétlen mellékszereplő srác, akin sokat lehet nevetni, aztán ő hal meg legelőször és az ő halála a legfájdalmasabb a néző számára
6. Mindig van egy jelenet, amikor a csajszi leissza magát a sárga földig a kiszemeltje előtt és részegen kikotyogja neki az érzéseit, ezáltal persze közelebb kerülnek egymáshoz. A srác pedig a hátán cipeli hazáig az ittas állapotban lévő csajt, mert végülis miért ne? Taxit hívni? Ugyan már. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!