Titeket milyen klisék zavarnak a legjobban könyvekben, filmekben, bármilyen történetben?
Amit nagyon utálok az amikor a szerelem meggyógyítja a mentália betegségeket. Nem számít, hogy a lány milyen depressziós, stb. jön a srác és a puszta létezésével megszünteti a lány összes létező mentális problémáját.
Illetve, amit az #1 írt.
Jujj 6os igen!
Errol jut eszembe, az a film amiben a lany nem mehet ki a fényre de jon a fiu ezert hirtelen kimehet, igaz, hogy baj lesz belőle de a fiúval együtt megoldják. 😂😂
Akkor előtte nem lehetett volna ugyanezt? 🤔
Úgy egyáltalán zavar, hogy szinte az összes mai film borzasztóan irreális és bugyuta, ahol a csöcsök a legérdekesebbek az egészben.
Meg hogy a főszereplő általában valami szupermen, aki 20 ellenséget legyőz 5 másodperc alatt, és majdnem minden sikerül neki, 2 másodperc alatt övé lesz a legjobb nő, stb. Miközben a valóság kurv*ra nem így működik.
Fantasy, sci-fi vagy utópia esetében - a történet egyharmada csupán az aktuális világ felvázolásáról szól, ami messze érdekesebb és érdemlegesebb, mint a további, történet címszó alatt eladott ide-oda rohangászó, az idős gonosz nagyurakat legyőzni vágyó, kívül szupererős, szellemi érettségben nulla fiatal főhősök nagy "harcáról" szóló kétharmad, mely gyakorta nem képes kiaknázni a korábban felépített világ rejtette lehetségeket, és inkább nyúl a bevált, jól ismert sablonokhoz, mint a:
- a főszereplő félvér, félig ember, félig másmilyen entitáns, mely kezdetben a sajátjaihoz, később az emberekhez húzódik, majd a történet utolsó jeleneteiben újabb kiábrándultság által teljesen elveszíti a lába alól a talajt
- a főszereplő kezdetben öl, mert a szükség arra kényszeríti, majd ő lesz a "jó fiú", aki a rendszer ellen fordul, ám az utolsó jelenetekben megtudja, hogy a szituáció korántsem olyan fekete-fehér, jó és rossz aspektusa, mint azt először gondolta.
- a főszereplő meg akarja menteni a világot, mégis a konkrét harcok, stratégiai játékok háttérbe szorulnak, és az ő szerelmi élete vagy szerelmi háromszöge tölti ki a cselekmény jelentős részét.
- a főszereplő az utolsó jelenetekben tudja meg, hogy naiv gyerekként végig a "rossz" oldalt szolgálta, hős cselekedetei a "gonosz" malmára hajtották a vizet, így a személyisége és identitása öt perc alatt 180 fokos fordulatot vesz
- a főszereplőről kiderül, hogy teste/lelke/képessége az egyetlen elixír, mely képes megváltani a világot, így a végén az önfeláldozás mellett dönt, de mégis életben marad és a világ is a helyére áll
- a főbb szereplők közül senki sem hal meg ténylegesen, csupán eljátsszák a halálukat és a minőségi drámai fordulatot.
- a mellékszereplők közül kötelezően szerepelnie kell egy nagypofájú, általában fiatalabb szereplőnek, aki kezdetben idegesítő, de később hozzá köthetőek a legdrámaibb fordulatok
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!