A munkahelyi vezetőknek tartott dolgozó motiváló tréningek a világ legnagyobb szélhámossága, nem?
"Nagyon jól tudjuk hogy egy munkavállalót egy valamivel lehet motiválni, a pénzel"
Ez legfeljebb akkor igaz ha valaki szar helyre jár dolgozni azzal a mentalitással, hogy legalább fizetnek.
A legtöbb ember számára azért sok más szempont is létezik. Pl az ember szívesebben dolgozik ha hasznosnak érzi magár, ha látja a munkája eredményét. Sokakat motivál, ha egy jó csapat tagjának érzi magát. Motiválhat a főnöki elismerés, stb.
Előzőnél a pont.
Motiválhat sok minden, amit együtt úgy hívnak, hogy normális munkahely. Ezt kellene megteremteni, és ez sokszor még pénzbe se kerülne.
Részben igaz. Aki vagy a számláit fizeti be vagy eszik, az nincs kisegítve egy főnöki vállveregetéssel. De ahol a fizetés rendben van, ott más módon is lehet motiválni.
Az lenne a cél, hogy a dolgozó érdekelt legyen a cég sikerében -ha nem az akkor lehet bohóckodni, nem érnek el vele semmit. Ha pedig az, akkor nincs szükség további motivációra.
Mindenekelőtt, a trénig vezetője is munkát végez. Jót vagy rosszat. Ért hozzá vagy nem. Ettől függ, hasznos-e a tréning. Na meg persze a résztvevőktől. Aki úgy megy valahová, hogy ez hülyeség, annak kár. Annak a legprofibb, legigazibb tréning se ér semmit. Ez az első pedagógiai alapvetés, amit egy tanárképző egyetemen elmondanak.
Alaptévedés, hogy ide azért kell menni, hogy a vezetést megtanulja valaki. Ez nagyjából olyan lenne, mintha írni tanulni a hatodik osztályba küldenék a gyereket. Hiszen ott is írnak...
Egy tréning célja, hogy egy konkrét vezetői problémakörre a sokféle esetet tipizálva, módszertant adjon. Emberek meggyőzésről van szó, ez nem úgy történik ,hogy leül a vezető a padba és elmesélik neki. Nem, megkapja a feladatot és egy ellenálló csoporton végre kell hajtania. Az "ellenállás" tervezett, van módszer a leküzdésére, kérdés, az adott vezető megtalálja-e. Néha percek alatt, mert fél óra múlva már késő. Akkor az már egy másik helyzet.
A tréning dolga (lenne) az is, ha a kívánt szintet ne mérte el a vezető, arról a főnökét tájékoztassák.
azonban korrupt, protekcióleső, csak a pénzt hajhászó társadalmakban ez nem érvényes. A módszereket normális közegre találták ki. Erre az esetre úgy kell reagálni, mint amikor kiderül az iskolában, hogy a diák alkalmatlan rá - akkor a gyógypedagógia következik. Itt is.
Amit nem értünk meg, abból még nem következik, hogy szélhámosság. De az se, hogy feltétlenül bennünk a hiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!