Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Van itt olyan személy, aki...

Van itt olyan személy, aki írna nekem érdekes dolgokat az ókori Egyiptomról?

Figyelt kérdés

Nekem is vannak teóriáim, kedvenc korszakaim, "szerelmeim" ezen belül, akit érdekel, kérem írjon.

Lenne sok kérdésem, de ezeket privátban tenném fel. Elsősorban hozzáértők véleményére lennék kíváncsi (én nagyon amatőr vagyok), mert elég átfogó kérdéseim vannak.

Köszönöm előre is!

2016. okt. 20. 21:33
1 2
 1/15 Közveszélyes Kontár ***** válasza:

irj valamit

sajnos lenyegeben semmit se tudok de engem is erdekel

privatban is irhatsz valamit ha ugy jobb

2016. okt. 20. 22:17
 2/15 anonim ***** válasza:
Az ókori Egyiptomban általánosan elterjedt és elfogadott szokás volt a nők genitális csonkítása. Ez olyan titokzatosan magasztos, nem?
2016. okt. 20. 23:10
 3/15 anonim ***** válasza:

Ez a téma több mint 4000 évet ölel föl. Több száz oldalnyi érdekességet lehetne írni. :)

Itt van egy : Az ókori egyiptomi orvosok valószinüsíthetően végeztek agyműtéteket. Erre utalnak az írásos, rajzos emlékek, a megtalált orvosi műszerek valamint lékelt koponyák.

Itt egy másik : Nofertiti férje, Ehnaton uralkodásának 22 éve alatt bevezette az Aton kultuszt, ami monoteizmus volt. Ehnatont fia Tutanhamon követte a trónon, aki visszatért a politeizmushoz.

Érdekesség Tutanhamonról : Tutanhamon 17 éves kora körül halhatott meg,mégis az egyik legikonikusabb fáraó volt. A múmiája vizsgálata megmutatta, hogy az ábrázolásokkal ellentétben alacsony, csapott koponyájú beteges férfi volt. Dongalába miatt bottal járhatott, farkastorka és csontelhalással járó Köhler betegsége is volt.

Ez hatalmas téma, de tudok írni neked ha érdekel, mert sokat foglalkozok vele.

2016. okt. 21. 01:09
 4/15 Közveszélyes Kontár ***** válasza:

mi az a farkastorok?

[link]

Ehnaton pont a valosaghu abrazolat terjesztette el

fia ennyire ronda volt hogy ot nem ugy abrazolta? (vagy nagyon kicsi koraban meghalt apja?)