Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Pénztárosként hogyan kezeljem...

Pénztárosként hogyan kezeljem a bunkó, nagy arcú vevőket?

Figyelt kérdés
Diákmelósként dolgozom egy áruházláncban pénztárosként, de még csak nagyon rövid ideje. Viszont legutóbb nagyon kiakadtam egy-két vevő miatt, olyannyira, hogy az rá is nyomta a bélyegét onnantól az egész napomra. Csak egy kiadós alvás után tudtam visszanyerni a lelki egyensúlyomat. Pedig nem vagyok ilyen mentálisan instabil típus, de ez kikészített. De ha még olyan dolgokról lenne szó, amikben én voltam a hibás, akkor megérteném, hogy felemelt hangon, durván leszólnak, mert meg is érdemelném. De az, amikor a vevő a saját hülyeségét próbálja úgy beállítani, mintha én tehetnék róla az azért eléggé felidegesít. Ja meg a legtöbb ilyen úgy tekint rám, mintha én valami felsőbb rendű mindenható lennék a kasszánál. Pedig én csak a termékeket húzom le a szkenneren, árakat nem tudok módosítani. Csendben nyelni kell a sok sz*rt, mert ha visszaszólok, vagy konfliktus alakul ki a vevő meg én köztem, akkor lőttek a melónak. Bírom az olyanokat, akik vásárolnak 2 órán keresztül, de egy 20 perces sorban állásnál már türelmetlenkednek. Nekik könnyű, végeznek nálam és már fél óra múlva otthon döglenek a kanapén és nézik a tévét. (Normális esetben ugye. Mert aki siet valahova az nyilván nem fog egy hatalmas hipermarketbe menni vásárolni.) Tapasztalt pénztárosokat, esetleg külső szemlélőket szeretnék megkérdezni azzal kapcsolatban, hogy hogy készüljek fel az ilyenekre? Mivel nyugtassam magam, mit csináljak meló előtt stb? Nagyon kellene egy-két jó tanács, mert úgy érzem, hogy ezt így sokáig nem fogom bírni.
2013. jún. 20. 20:15
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem sok mindent tehetsz, mert ha visszaszólsz, akkor is te kerülsz bajba ha egyértelműen igazad van. Esetleg ki is rúgnak érte.

Amúgy tapasztalatok szerint ezeket az embereket a legkönnyebben úgy lehet kezelni, hogy kedvesen válaszolgatsz nekik, esetleg néhány kétértelmű megjegyzést odalöksz neki. Hidd el, ez sokkal jobban felidegesíti, mintha elkezdenél veszekedni vele.

Vagy pedig vársz egy vevőre aki a védelmébe vesz.


Amúgy az utolsó néhány mondatban teljesen egyetértek veled, mintha én írtam volna.

Múlt héten épp a penny áruházban vásároltam elég sok dolgot, és alig volt bent pár ember. Egy pénztár volt, olvasta le a pénztáros az árukat, és valaminek nem volt jó a kódja, hívott telefonon valakit akivel leolvastatta, de az illető csak sokára ért oda. Ekkor beszólt valaki (aki már akkor bent volt amikor megérkeztem), "hogyha ilyen sokat vásál mé nem enged előre mást?!". Holott nem állt senki a pénztárnál amikor odamentem. Kicsit felhúzta az agyamat és leordítottam a fejét, hogy "órákat töltesz itt de nem bírsz ki egy 5 perces sorban állást?" Mindjárt elkussolt.

A nyugdíjasok meg a kedvenceim: szintén órákat válogatnak, de a pénztárnál már tolakodnak, hogy

"fiatalember sietek, mert megy a buszom".

2013. jún. 20. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

azzal tisztaban vagy ugye hogy a bunkosag nem neked szol? az ember, foleg a magyar ember mar csak ilyen hogy azon tolti ki az ideget akin ki MERI tolteni. munkahelyen felhuzza a fonok, ott ugye kussol, ezzel mar eleve serul az egoja, aztan elmegy a boltba, varni kell 20 percet es ezt akkora megalaztataskent eli meg (a napi gurcoles, megbecsules hianya utan) hogy az ott allo penztarosra zuditja az egesz nap nyomorat. (meg majd otthon az asszonyra, gyerekekre, kutyara) mert a penztaros nem tudja megbuntetni erte, a fonoke meg kirugna ha ezt vele csinalna meg.


az jusson eszedbe hogy minel nagyobb troger szemet valaki, annal inkabb raszorul a sajnalatra, mert a boldog ember nem ilyen. a boldog ember mosolyog es boldogsagot ad. csak a nyomorult huz le masokat. en mikor hasonlo munkakorben dolgoztam mindig erre gondoltam hogy az ilyen ember borzasztoan szannivalo eletet elhet ha mar a boltban sem tud viselkedni.legkozelebb nezd meg a tekintetuket, minden latszani fog belole.

2013. jún. 20. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
24%
Erre annyit tudok mondani, hogy aki nem bír emberek között dolgozni - és ez együtt jár a bunkókkal is - az keressen más melót.
2013. jún. 20. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat!

2. válaszolónak: Erre én is gondoltam, de ha én magamból indulok ki, akkor más a helyzet. Ha engem felidegesítenek melóhelyen, iskolában stb. akkor nem olyanon vezetem le a feszültséget, akinek semmi köze a történtekhez. Ilyen esetek után pl. haza sem úgy megyek, hogy hozzám senki ne szóljon, mindenki kapja be, hanem tök normális vagyok, mert nem a családomon kell ezt levezetni, ők nem tehetnek semmiről.


3. válaszolónak: Szerintem Magyarország most pont nem abban a helyzetben van, hogy saját igényeim szerint válogassak a melók között. Örülök, hogy ez összejött, egy darabig még fogom is csinálni, a kérdés az, hogy meddig bírom.

2013. jún. 20. 21:10
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Eddig mindenkitől azt hallottam, hogy beveszik a leszarom tablettát, és közönyös módon ráhagyják a hülyére a saját hülyeségét. Az ilyeneket ignorálni kell. Ha nem tetszik valami, tessék átfáradni a vevőszolgálatra... Vagy beszélje meg a főnökkel...
2013. jún. 20. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
93%

én is dolgoztam pénztárosként

aki izgult hogy lekési a buszt, annak jóval lassabban szkenneltem a cuccait, vagy azzal játszottam hogy jaj tessék már nézni nem olvassa be ezt a fránya kódot...

egyébként egy két hét és már meg sem hallod amit mondanak annyira zokni leszel agyilag

2013. jún. 20. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Nem pénztárosként, de dolgoztam ügyfélszolgálaton. Vannak, akik ha vörös szőnyegen vonulhatnának be és a s.ggüket nyalnád, akkor is elégedetlenek, mert csak. Mert rossz napja volt és a főnökének nem szólhatott vissza vagy csak éreztetni akarják veled, hogy te csak egy senki pénztáros vagy, bezzeg ők....

Próbáld magad túltenni ezeken, vagy letojod, vagy elképzeled hogy milyen szánalmas élete van mert nyelnie kell a főnöke hülyeségét, mert a férje egy fiatalabbal csalja, ha ilyen idegbeteg, akkor rámegy az egészsége...

Vagy az is lehet, hogy pl. egy kötekedő nőre rámosolyogsz, közlöd, hogy milyen szép árnyalatú a blúza, ez a kedvenc színed, nagyon illik a szeméhez és a hajához. Ha gyerekkel van: Jaj de szép kislány, mint egy fotómodell, biztos te vagy a legcsinosabb az oviban.

Nem gúnyosan, hanem próbálj meg őszintének látszani. Az ilyen a legtöbb embert kizökkenti és általában az emberek nem szívesen bunkóznak olyannal, aki dicséri őket. Nekem volt olyan kolléganőm, aki iszonyatosan irritált és folyton olyan baromságokat kérdezett, hogy legszívesebben elküldtem volna a francba, de mindig olyan kedves volt és megköszönte ha segítettem, hogy erőt vettem magamon.,..

2013. jún. 21. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

Hát, én dohányboltban dolgozom. Én igenis elvárom és ha kell, kikövetelem a tiszteletet. Senkitől nem tűröm el a bunkó, modortalan viselkedést. Volt rá precedens, hogy az efféle hulladék embereket akár üvöltözve is kitiltottam a boltból. Nálam senki se képzelje, hogy felettem áll. Nekem egyedül a főnök parancsolhat. Hála Istennek a főnökünk egyikünktől sem várja el, hogy szolgalelkűek legyünk. Szerencsére csak elenyésző nálam a tűrhetetlen modorú vevő. Sőt mitöbb, elég sok törzsvendégem van, kedvelnek engem javarészt 🙂Én tényleg sok mindent tudok tolerálni. De például az anyázást vagy a rám mondott trágár jelzőket nem fogom eltűrni senkitől. Ha én megyek vásárolni akárhová vagy bárkitől kiszolgálást várok, megadom az alapvető tiszteletet. Sőt, kifejezetten kedves vagyok.

De mikor a pult másik oldalán vagyok, nálam igenis elvárt az alapvető tisztelet, udvariasság. Akár elfogadják mások, akár nem. Nálam márpedig így mennek a dolgok.

2022. ápr. 8. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!