Miert egyre kevesebb a minosegi "dolog" a vilagban?
Gondolok itt, a:- ruhakra. Minden kinai, silany, ha szetszakad kidobod, mert nincs ertelme megvarrni. Kiveszett a szemfelszedo mesterseg, a cipeszek is fogytan vannak stb.
-targyakra, amik 50-100 eve meg kezzel diszitett, szepen iveltek, egyediek voltak, ma meg minden egyforma.
- haztartasi cikkekre, amik szinten hamar feladjak a palyafutasokat.
-okostelefonokra, amik a husegido vegere pont bedoglenek
-epuletekre, amiken mar nincsenek szobrok, csak nagy, tagas ablakok es szogletek
-zenekre, ami itthon mar nem Zoran, hanem Cristofel, Fluor, kulfoldon meg nem Beatles, hanem Bieber.
Tudom, hogy a peldaim sarkitottak, de a vak is lathat benne egy kis igazsagot. Masnak is hianyoznak ezek a dolgok? Az en szeperzekemmel vannak gondok?
Egyszerű: a verseny miatt minimalizálni kell a gyártási költségeket, és az bizony hosszútávon minőségromlást eredményez. Gondolj bele: éhbérért dolgoztatott kínai munkások termékeivel árasztják el a piacot. Odahaza nem kell környezetvédelemmel, szociális juttatásokkal stb-vel foglalkozni, ezeket mind megspórolják, így pedig rákényszerítik a befogadó ország gyártóit, hogy árversenybe kezdjenek.
Szeretik mondani, hogy a szabad piac jó a fogyasztónak, hiszen versenyre ösztönzi a gyártókat, így egyre olcsóbban egyre jobb termékek készülnek. Éppen ellenkezőleg: egyre olcsóbban egyre silányabbak.
Az okostelefonok valószínű szándékosan avulnak, hiszen funkcionalitásban már nem versenyezhetnek a több évvel későbbi termékekkel. Az épületek szintén a haszonelvűség áldozatai lettek. Ezt Steinbeck sokkal jobban meg tudja fogalmazni nálam, ennek lényege annyi, hogy az arctalan nagyvállalat úgy követeli meg a haszon mindenek folé helyezését, hogy az egyszerre érdeke és ellenérdeke az ott dolgozóknak.
A zenében egyszerűen változott a közízlés, sajnos azok is gyakran egy kaptafára készülnek (itt is érvényesül a globalizáció hatása). Említhetnéd a filmeket, sorozatokat is, ugyanez. Pedig művészek ma is szép számmal vannak, csak az igény (főleg a mesterségesen gerjesztett igény) miatt nem jutnak el a célközönséghez.
Személy szerint nekem is nehéz ez az uniformizált világ, hiányoznak az egyedi, művészibb, nem haszonelvűség szerint gyártott termékek. Azért találni ma is ilyet, de semmiképp sem a tömegcikkek között.
Az előző válaszoló jó választ adott, de nem ez a teljes kép. Azt nem írja, hogy mindez azért van, mert igény van rá.
Másrészt nem teljesen igaz, mert rengeteg minőségi dolog is van a világon.
Természetesen ez rendkívül drága, egyszerű embernek marad az olcsóbb.
Németországban láttam pl.: Infinity hangfalat, tökéletes hanggal, rózsafából, gyönyörű volt, de mégsem veszek soha, mert hát ugye 100 ezer euro nem kis ár érte.
Autot is vehetsz Ferrarit, vagy más méregdrágát, de a parfüm osztályon is van szórás 200 Ft os kölnitől a 40 ezerig.
Hidd el, nagyon is sokan vannak, akik minőségi dolgokat készítenek, de azt gondolom, Te sem tudsz kiadni 2 millát egy Ramírez gitárra, Gucci csukád sem lesz és az igazi príma helyeket messze elkerüljük.
Szerintem éppen ellenkezőleg, azok száma is gyarapodik, a kiváló dolgoké, hiszen arra is van igény, sőt pénz is.
Csak sajnos nem nekem...
"Autot is vehetsz Ferrarit, vagy más méregdrágát, de a parfüm osztályon is van szórás 200 Ft os kölnitől a 40 ezerig."
Igen, igaz, de nagyon sok esetben egyszerűen a márkát kell megfizetni, illetve az árral pozícionálnak. (Ha sokkal drágább, hajlamos vagy azt hinni, sokkal jobb is a termék.)
Egyébként megfigyelhető, hogy a drágább termékek átlagban jobbak is, mint az olcsóbbak, de a legtöbbször nem annyival, amennyivel többet kérnek érte.
Üzlet.
Ha a telefonod hamar bedöglik, gyakrabban kell újat venned, a pénzed tehát a telefon-forgalmazó cégek zsebébe vándorol.
A kulturális színvonal általános hanyatlása.
Az emberek többsége manapság már fel sem fogja azt, ami nem gagyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!