Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Ha nem tanulsz nem viszed...

Ha nem tanulsz nem viszed semmire. Ha tanulsz, sikeres leszel. Melyik a motiválóbb?

Figyelt kérdés

Szerintem a pozitív megerősítés, tehát nem a frusztráció, hanem az, hogyha egy szülő a gyereknek, főnök a beosztottnak, szakmai elöljáró a kisebb partnernek azt mondja, hogy: "ha megteszed, amit kell, akkor eléred acélodat, eredményeket mutathatsz fel".

Nálam ez sokkal nyerőbb gondolkodásmód, mint a negatívumokkal és a veszteséggel manipulálni. Tehát az, amikor egy szülő azt mondja: "nem fogod semmire se vinni ezzel a hozzáállással" - na ez sehová nem vezet, nem motivál. Inkább csak önbizalmat rombol, alkalmatlanságérzetet kelt.

Nem tudom ki hogy van vele.



2012. júl. 28. 19:42
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
93%
Van akinél működik a negatív is, de többnyire az az eredménye, hogy úgyis azt hiszik hülye, haszontalan, alkalmatlan vagyok, akkor minek erőlködjek? Sőt, van amelyik gyerek még provokálja is a szülőt, és utána magában elégedett, hogy előre tudtam, hogy ez a hegyi beszéd jön megint, tudtam, hogy ilyen képet fog vágni, ha meglátja. stb
2012. júl. 28. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
90%

Szerintem a sikerrel való kecsegtetés egyértelműen hasznosabb és inspirálóbb.Bár....Embere válogatja.

Magamból kiindulva azt mondom, a pozitív kijelentések támogató gesztusokkal elvileg hatásosabbak.

Nekem például annak idején, kb másodikos koromban anyám azt mondta:ha nem tanulsz vécés néni leszel.Nos,nekem fogalmam sem volt, mit akar ezzel mondani, miért olyan szörnyű a vécés néninek?Jobban tette volna, ha inkább azt mondta volna, ha jól tanulok felnőtt koromban egy egész cipőboltot is megvehetek majd.Az volt ugyanis a mániám..a cipők...Mindenkit meg lehet fogni valamivel, csak ismerni kell a gyengéit ;)

2012. júl. 28. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
100%

Én például mindig a pozitívumokra építettem a gyereknevelésben és inkább dicséretekkel inspiráltam.Sőt, kezdetben kisebb ajándékokat is adtam jó teljesítmény esetén.És igyekvő lett a gyermekem.

Ha néha nem is teljesített olyan jól, akkor azt akartam megértetni vele, hogy bár most nem sikerült olyan jól, akkor is megdolgozott érte.

Nem követel magától erőn felül, de amit bír, azt megteszi.És szerintem ez így van jól.

2012. júl. 28. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
4%

Egyetértek az egyik válaszolóval, ha nem tanulsz buta maradsz, de ennyi. Mondok egy példát. Apám egy mezei iskolát végzett el, megvan a magának való esze, de hogy okos, vagy intelligens, azt erős jóindulattal sem mondanám. Viszont, áttapos mindenkin akin csak lehet, önző, csak magára van tekintettel, és kegyetlen. Mégis baromi jól megél, sznob, lenézi az embereket, és sokra vitte, ha itt most a pénzről beszélünk.

Ellenben édesanyámmal, aki a légynek sem tudna ártani, egész életében tanult, egy hihetetlenül jóindulatú ember, aki mindig mindenkinek segít. De neki nincs pénze, sőt, alig tudja kifizetni a lakást.

Ez a különbség.

2012. júl. 28. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
0%

Tudom, hogy sokan nem értenek ezzel egyet, de mentségemre legyen mondva, hogy anno még Szabó Magdától hallottam ezt. Valahogy így szólt: nem értem a mai iskolai rendszerben a folyamatos dicsérést. Mikor én jártam iskolába, ha megcsináltuk a házi feladatot nem kaptunk büntetést. Ugyanis csak a kötelességünket teljesítettük. Ha viszont nem, természetesen jött a büntetés. Hogyan tanuljanak rendszert, fegyelmet, kitartást a fiatalok, ha nem tudják, hogy mi a feladatuk, amit teljesíteni kell. Az életben kit dicsérnek, ha például elvégzi a munkáját?!

Ma már érdekesnek számít az az álláspont, de én teljesen egyet értek vele. Kérdésedre lefordítva: az el nem végzett munka tényleg azt hozta és hozza magával, hogy nem éred el a célod. És ez nem csak a suliban lesz így. Szóval inkább a saját fejekben kellene először rendet rakni.

2012. júl. 28. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
100%

#15: Az egész világhoz úgy érzem, hogy rossz ez a hozzáállás. Olyan, mint az, hogy az asszony mos, főz, takarít, a férje meg azt sem mondja, hogy kösz, mert ez így természetes. Nem, nem az. Vagy ha az, akkor is meg lehet köszönni, lehet bókolni, dicsérni. Tanulással, munkával ugyanez. Oké, hogy ez a feladatom, de nehogy már azért csináljam meg, mert 1: kötelesség, 2: ha nem csinálom meg akkor bünti. Egyrészt így nekem semmi kedvem hozzá, legyen az bármi. Másrészt dafkeazértsem. Úgy az egész világ sz*r ezzel a hozzáállással, hogy ez a kötelességed csináld. Oké, csináld, de azért pár jó szó kimondásába még nem halt bele senki.

Persze ha neked jó úgy, azzal nincs semmi bajom, élj így. Csak nem értem, hogy mi ebben a jó.

2012. júl. 28. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 A kérdező kommentje:

15-ös! A fejekben azzal kellene először rendet rakni, hogy azt tudatosítsuk akár gyerekben, akár önmagunkban, hogy nem holmi hangyák vagy alárendelt szolgák vagyunk, akiknek egyetlen küldetésük egy felettük álló rendszert kiszolgálni és alávetni magukat, hanem azért teljesítünk (tanulunk, fejlődünk, dolgozunk, tréningezünk, önfejlesztünk stb stb), hogy saját magunk jobban és eredményesebben boldoguljunk.

A mindenáron való alázatra pofozás (mert az inkább az, mintsem nevelés) az hosszú távon sok szorongást és negatív megfélemlítődést okoz. A felszínen persze egy folyamatosan frusztrációban és nyomás alatt tartott egyed fog teljesíteni (ha nem egyénként hanem csak egy gépezet egyszem alkatrészeként tekintünk reá), csak kérdés, hogy a saját életminősége mindez alatt milyen lesz.


Én spec sokkal hatékonyabb tudok lenni buzdítással és sikerélményekkel, mint megfélemlített, zsarolt helyzetben, de mondom, nem működünk egyformán.


A kitartást, az (egészséges mértékű) alázatot, munkabírást, fejlődniakarást szerintem egy JÓ szülő vagy nevelő át tudja adni a kiszolgáltatottság éreztetése nélkül is. Szerintem nem szolgalelkeket kellene nevelni, hanem az "élni és élni hagyni" elv alapján tevékenykedő, önmagukat eltartani és menedzselni képes önálló felnőtteket.

2012. júl. 28. 22:16
 18/27 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem is a pozitív megerősítés a jó. Ha megvan a hajlam a gyerekben a pesszimizmusra, önutálatra, akkor minél többet mondogatják neki, hogy nem viszi semmire, annál inkább el is fogja hinni, és tényleg semmire nem fogja tartani magát, emellett a tanulást is meg fogja utálni. Ha rossz jegyet hoz a gyerek, le lehet szidni, hogy milyen hülye, semmirekellő, de mennyivel másabb azt mondani neki, hogy "semmi baj, kicsim, ez most nem sikerült, megnézzük, mit rontottál el, és majd legközelebb jobban megy"? Senkinek nem kötelessége kitűnő tanulónak lenni, húsz évig iskolába járni, sőt, alacsonyabb végzettséggel is találhat olyan munkát, amiben ki tud teljesedni. Sokan elfelejtik, hogy az iskola nem az életre nevel (legalábbis itthon), csak lexikális tudást ad, az meg önmagában kicsit sem elég a boldoguláshoz.


Ha lesz gyerekem, nem fogom erőltetni, hogy tanuljon jól, nem fogom büntetni a rossz jegyekért; az a fontos, hogy legyen, ami érdekli, amivel szívesen foglalkozik, mert azt szívesen fogja tanulni is, a többi tantárgy meg csak szükséges rossz lesz. De ha így boldog lesz, és nem egy frusztrált, mini biorobot, aki a társadalom által elvárt kötelességét teljesíti, akkor fogom úgy érezni, hogy jól neveltem. :)

2012. júl. 28. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:
100%
Engem a negatív módszerrel neveltek, teljesítettem is. Addig ameddig volt a külső kényszer. Aztán felnőttem, nem volt meg a külső kényszer, nekem nem volt belső motivációm és minden, amit anyámék addig összetákoltak rajtam tönkre ment.
2012. júl. 28. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 A kérdező kommentje:

A 19-es válaszoló esete szerintem ékesen bizonyítja, hogy a szorongáskeltő, a negatívumok perspektívájából kiinduló frusztrációkra és kényszerítésre alapozó módszer csak ideig-óráig működik. Hosszú távon életképtelen vagy legalábbis kontraproduktív.


Kicsit elkalandozom, de emlékszem rá, hogy diákkoromban egyszer egy töritanár leordította a fejemet: "Hogyha mégegyszer az órádra nézel, lepofozlak..." és nekem szégyellnem kellett magamat, bűntudatot, lelkifurdalást érezni, hogy hogy lehetek olyan illetlen, bunkó tapló, hogy a tanár szövegelése alatt feltűnően az órámat nézve alig várom a kicsengetést.

Aztán bennem is csak évek múlva tudatosult, hogy ha a gyerek unja a tanórát, akkor annak az elsődleges oka nem az, hogy egy neveletlen kis köcsög csíra az a gyerek, hanem a tanár tartja túl szárazon az oktatást, képtelen a diákok figyelmét lekötni, az érdeklődést felkelteni és fenntartani.

Az különböztette meg a JÓ tanárt a rossz tanártól, hogy mennyire szerettük az óráját, mennyire tudtunk érdeklődni az iránt, amit tanít. Persze szubjektív is, hogy kit mi érdekel, de általában az gyanús, amikor egyik-egyik tanárnál fél vagy háromnegyed osztály megbukik. Az a tanárt minősíti, ha rühellik az óráit és nem tudja megtanítani az anyagot a gyerekeknek.


De aztán a felnőttlét szakmaiságában is hasonlóak a tapasztalataim.

Dolgoztam beosztottként, főnöki parancsszóra. Nekem nem tetszett, mert ott ugye volt egy havi fix (a mi országunkban ennek ugyebár kötelező kevesebbnek lenni a környező térségi átlagnál), az ember letölti a munkaidőt, gyakorlatilag semmi nem motivál, hogy hatékonyan dolgozzon az ember. Aztán dolgoztam családi vállalkozásban, ahol apánk örökké zsörtölődött, negatívozott, mindig olyan cudar "feladat-íze" volt a tevékenységnek. Aztán ha külföldi úton volt, a testvéremmel együtt vezettük a céget, sok olyan problémát oldottunk meg magunk, ahol mintegy felszabadulva a nyomás alól, flottul ment minden.

Sőt, ha nem a munkaidő a kötött, hanem az elvégzendő munka, ami ha kész, mehetek, ha jól van kész, anyagilag is érzem az eredményét, akkor a hatékonyságom tényleg a többszöröse tud lenni.

2012. júl. 29. 06:49
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!