Ti mit tettetek volna tanárként ebben a szituációban?
Műszaki szakközépbe járok, az évek során kiderült, hogy erősen humán beállítottságú vagyok, de már túl vagyok a suli 85%-án, ezért csak az érettségire hajtok, a szakmai rész meg nem árt majd az önéletrajzomon. Habár nem matek fakultációra akartam jelentkezni, belekényszerültem, mivel hiába választottam más tantárgyat, csak matek indult.. így heti 6 matekóra van. Még mindig nem tudom eldönteni, hogy olyan távol áll e tőlem a matek, mint gondolom, mert volt sok elég jó szakaszom 4-es 5-ösökkel az elmúlt években, de valahogy mindig sikerült lerontanom, igazából úgy fogalmaznék, hogy a mateknak egyes részeiben vagyok jó. A mostani tanáromnál egy félévben kapunk 20 jegyet, a legváratlanabb szituációkban dolgozatírás van, ha valaki nem tud egy szabályt egyes és még sorolhatnám... Félévkor 1-es lettem, mert nem jött ki átlagnak a 2 egész, viszont egy témazáróm sem lett 1-es, az 1-esek mind szabályok nem tudásából vagy váratlan cetlikből jöttek össze. A második félévben összeszedtem magam, de az utolsó 2 dogám megint 1-es lett apró hülyeségek miatt, inkább nem részletezem.. Odamentem a tanárhoz megmutatta mit szúrtam el én pedig elmondtam az én verzióm és ő magyarázott nekem, mintha hül*e lennék és fennhangon beszélt a szokásához híven úgy, hogy a többiekre nézett és vigyorgott (ez valami szereplési mánia lehet) én pedig közöltem vele, hogy rám nézzen ha velem beszél, ne a többiekre, aztán meglepődött, én pedig elmagyaráztam, hogy nekem céljaim vannak (a többiekkel ellentétben), nézze meg a jegyeim (a többi tantárgyból csupa jó jegyeim vannak) és hogy nagyon rosszul esne, ha ezen kellene elbuknom... majd megfordultam és elpakoltam a cuccaim, de még láttam, hogy vigyorog, mintha élvezné, meg próbált úgy tenni, mintha érdekelni majd elment.
Nyilván nem kivételezhet senkivel, de ez annyira igazságtalan, ebben az évben van a legnehezebb matekanyag az összes közül, az osztály nagy része csak vegetál, lesz@rnak mindent, van egy kis réteg (7-8 ember) akiket nem érdekli mit dolgoznak majd, csak jó pénzt kapjanak majd érte, van még 1 ember rajtam kívül aki célorientált, de neki sincs konkrét elképzelése, csak nagyon jó jegyei, a többiek meg azt sem tudják mit akarnak...
És.. mi a kérdés?
Matektanárkén én megvágnék mindenkit, aki nem teljesíti a normákat. 1,5-ös átlagig buktatnék. 1,8-tól megadnám a kettest, a kettő között meg mérlegelném, hogy hogy áll az illető a dolgokhoz.
Ha látom, hogy igyekszik, akar javítani, esetleg írna külön dogát, tanulna mint állat, akkor valszeg átengedném, de ha azt látom, hogy a többi jegyére hivatkozva akarja kidumálni magát, és nem tanul, meg még neki áll feljebb, meghúznám.
18:44
Ez nem kidumálás.. Mindennap matekozok, reggel korábban felkelek, hogy átnézzek mindent, magántanárhoz is elmegyek, ha felmerül valami kérdés az anyaggal kapcsolatban.. ez nem szorgalom? Millió dolgot lehet összekeverni, geometriánál főleg, az idő is számít.. Mi a kérdés? Az, hogy miért kell egy tantárgy miatt szívnom, amiből nagy valószínűséggel simán leérettségiznék 40-50%-osra (az 1-esek 80%-a nem is példákból, hanem a nyelvtörőkhöz mérten is magas komplikáltsággal rendelkező szabályokból állt..) és élhetném tovább az életem matematika tanulása nélkül..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!