Ordítást hogyan lehet békésen kezelni?
Nemrég kezdtem új munkahelyen, mind maga a főnök, mind a munkatársak mondták, hogy szokása néha ordítani - ami nincs feltétlenül összefüggésben a probléma mértékével.
Eddig egyszer láttam egy kisebb ízelítőt belőle - akkor nem felém irányult - hirtelen elvörösödött a feje és valóban ordított, de a mondanivalója tartalma nem volt sértő, csak ordítva mondta.
Nekem nem tűnt annyira vészesnek, de akik kapták, nagyon ijedtnek tűntek.
Velem egyelőre kedves, úriember, no meg tényleg értékelem, hogy előre szólt és ő is tisztában van a saját hibáival.
Viszont az ismeretségi körömben több olyan esetet láttam, hogy aki hajlamos arra, hogy "hirtelen felmegy a vérnyomása", az előbb-utóbb agyvérzéssel vagy infarktussal számolhat.
Én nem vagyok túlzottan érzékeny az ordításra, inkább őt szeretném valamilyen szelíd módszerrel kicsit nyugisabb problémakezelésre "szoktatni". Van erre bármilyen módszer?
Főnök: >ORDÍT<
Te >Mosolyogva<: „Mondani is akarsz valamit?”
Én nem színlelnék ilyedtséget. Inkább feltűnően halkan, szinte suttogva válaszolnék neki, talán észreveszi a különbséget.
Ha mégsem, és meg tudod állni, semmiképpen sem tanácsos "vissza-ordítani", az ilyenből az alkalmazott mindig csak rosszul jöhet ki.
Próbáld meg "észre sem venni".
Nem egy helyen dolgozunk?;-)))
Én azt szoktam csinálni, hogy megvárom ameddig lehiggad és utána bemegyek az irodájába nyugodtan megbeszélni a dolgot.
Volt már olyan is, hogy őszintén megkérdeztem tőle, hogy az én munkámmal van baja vagy csak rajtam töltötte ki a feszültséget. Persze nem szemtelen módon tettem, hanem tárgyilagosan kérdeztem. Észrevehető, hogy velem sokkal visszafogottabban viselkedik, mint másokkal.
Szerintem nem jó, ha mindent lenyelsz tőle, mert utána lábtörlőnek használ. De sajnos ezt neked kell látnod, hogy ugyanez a stratégia működik-e a főnöködnél vagy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!