Milyen volt a régi magyar iskolarendszer?
Klebelsberg Kúnó és Karácsony Sándor nevére keress rá.
Az általuk létrehozott iskolarendszer messze színvonalasabb volt mint a mai.
Vannak jogai hogyne, és érvényesülhet is. Veri a tanárokat, és nem szabad csúnyán nézni rá, mer a drágalátos szülő már rohan is feljelenteni, annyira tudja a jogait hangoztatni . DE a nevét leírni alig.. ez különösen áll a C kategóriásakra. akkor már inkább ezerszer a régi.A mostani szó szerint öl, butít, és h.ülyéket nevel. lásd nem szabad buktatni pl.
Az első nyisd meg
Az nem igaz, hogy össze-vissza verték a gyerekeket.
Bizonyítékod van?
Mert rossz tanárok most is vannak.
Azt is érdemes megnézni, mennyi tartás van a mai fiatalokban, és mennyit érnek a nagy tudásukkal...
Első vagyok.
Nem érzitek az iróniát? :D
Persze, hogy nem vagyok ennek a mai modern-liberális 2adiáknakjogaivannak" tanításnak. Sokkal inkább a fegyelmezett, porosz oktatást részesíteném előnyben. És ezeket úgy mondom, hogy én is diák vagyok.
Az osztályozás fordított volt, teház a legjobb jegy egyes volt, a legrosszabb az ötös.
A két világháború közt a diákoknak minden reggel el kellett mondaniuk a magyar hiszekegyet - a revíziós politika mindenhova beférkőzött, egyébként ebben az időszakban ment át a legnagyobb fejlesztésen az oktatás a kultúrfölény eszméjének megfelelően - vagyis, hogy a magyarság a Kárpát-medence más népei felett áll szellemileg, és hogy ezt bizonyísa, az oktatás volt a legjobb eszköz, Magyarország ontotta magából a szakképzett munkaerőt. Az oktatási reform Klebelsberg Kunó nevéhez köthető.
4+8-as iskolarendszer volt, 4 elemi után választhatott a diák 8 osztályos gimnázuim vagy szakképzés közt, gimnázuimba csak a tehetősebbek kerültek, egyetenre innét lehetett továbbmenni. Hiába voltak ösztöndíjak, támogatások, egy polgári származású diák 274-szeres eséllyel került egyetemre egy parasztcsalád gyerekéhez képest. Persze ez nagyon zanzásítva van, keress rá a Horthy-rendszerre.
Kapcsolódó kérdések: