Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Milyen fázisai vannak egy...

Milyen fázisai vannak egy könyvkiadásnak?

Figyelt kérdés
Tegyük fel, hogy jól írok. Mit kell csinálnom, hogy kiadják egy kötetemet?
2021. ápr. 2. 22:24
 1/8 anonim válasza:
hogy érted ?
2021. ápr. 2. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
69%

Kb. 12 alkalommal volt már itt ez a téma.

Ha ennyire nem találsz semmit, akkor inkább ne kezdj bele.

2021. ápr. 2. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

#1

Tehát, addig megvan, hogy megírom a verseket, vagy az olvasmányt. Utána mit kell csinálnom? A kiadó mit csinál? Mennyi az időtartama ennek? Stb.

2021. ápr. 3. 01:37
 4/8 anonim ***** válasza:
93%
addig házalsz a kézirattal, amíg találsz egy kiadót akit érdekel a dolog, utána lektorok nézik át, tördelik, grafikusi munkák, borítótervet kap, árazás, nyomda, kész. röviden ennyi. az időtartam a korona óta beláthatatlan, évek óta várt, tervezett, sokkönyves írók munkái is csúsznak. olvasd el esetleg varga bea a siker tintája című könyvét, ott eléggé leírja a folyamatot.
2021. ápr. 3. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Amúgy már leírtuk jó párszor: indíts blogot!

Arról most tegyél le, hogy pénzed lesz az írásodból. Jó sokat költhetsz rá, ha akarsz.

2021. ápr. 3. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

1. elküldöd a kiadónak a kéziratodat

2. a kiadóval megbeszélitek az anyagiakat, ha a kiadó nem vállalja a költségeit a kiadásnak

3. aláírjátok a szerződést

4. kijavítják az elütéseket, a nyelvtani és egyéb hibákat

5. betördelik a kéziratot

6. csinálnak pár borítómintát, amik közül választhatsz

7. beküldik a nyomdába, ott kinyomtatják


Kb 2 hónap volt nekem.

2021. ápr. 15. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm <3
2021. ápr. 15. 11:36
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

A fáma szerint eleinte JK Rowlingnak és Stephen Kingnek is azt mondták, hogy a könyveik eladhatatlanok, nem akarta kiadni egyik kiadó sem. Aztán sokadikra találtak csak egy olyat, amelyik bevállalta a kockázatot.


Régen, ha nem találtál kiadót, ami kiadná, akkor nem volt esélyed megjelenni. A magánkiadás mondjuk már régóta létező alternatíva, de a technológia fejlődése egyre elérhetőbbé teszi bárki számára.


Ma már egy csomó más lehetőség is van a hagyományos könyvkiadási modellen kívül is.

Létezik egy csomó print on demand szolgáltatás, amivel nem nagy szériás nyomdagépeken készül, amit csak sokezer példány miatt érdemes beindítani, hanem akár 2-3 darabokat is költséghatékonyan le tudnak gyártani.

Léteznek magánkiadást támogató cégek, akik pénzért, de az igények mértékében támogatják a könyv kiadását. Ha akarod és fizeted, akkor van grafikus, de ha azt kéred, ráteszik a borítóra a te rajzod is. Ha kéred, elmagyarázzák, miért jársz jobban a profi grafikussal, de ha azt kéred, rád hagyják - sőt akár azt is megteheted, hogy ilyen és olyan változatban is árulod a könyved és meglátod, melyik fogy jobban. Ha kéred van korrektor, lektor, tördelő, minden. Ha akarod, magad is elvégezheted ezeket és lesz a kivitelezés olyan, amilyenre sikerül.


Léteznek blogok és más webes felületek, ahol saját magad publikálhatsz bármit és elérhetsz vele tetszőleges méretű közönséget - és kitalálhatsz rá magadnak bármilyen adomány, előfizetés, vagy egyéb finanszírozási megoldásokat.


Létezik közösségi média, fórumok, blogok, vlogok, amikkel ismertté válhatsz, fel tudod futtatni a saját neved és a témád, amit ki akarsz adni, így már a könyv megjelenése előtt követő és olvasótábort tudsz magad köré építeni.

Létezik kickstarter és egyéb crowdfunding megoldások, amivel ha ügyes vagy, akkor előre összegyűjtheted a kiadás költségeit és biztos bevételekkel számolva tudsz belevágni a költséges részébe.

Létezik Amazon (bár csak angol nyelvű könyvek számára) és más hasonló megoldások is, ahova feltöltheted a magad által beszerkesztett könyvet és ők árulják.


Rengeteg féle könyv, webinar, workshop és egyéb segédanyag létezik a könyvkiadáshoz akár magyar nyelven is.


Szerintem érdemes elolvasni Guy Kawasaki: APE - Author, Publisher, Enterpreneur című könyvét - magyarul nem tudom, megjelent-e és alapvetően az amerikai tapasztalatairól ír, de a zöme igaz Magyarországra is.


Az ő elmondása szerint nagy kiadókat sokan keresik meg ötletekkel, ezek közül kevés az igazán jó, vagy bomba biztos és egyre kevésbé megjósolható a siker. A kiadók nagyon nehezen vállalnak kockázatot, csak a tuti sikerbe ugranak bele. A kiadók nagy cégek, állandó struktúrákkal, munkamódszerekkel, kevés rugalmassággal. Ha bekerül egy új könyv, azzal pont ugyanúgy bánnak, mint a régebbiekkel, nagyon ritkán és keveset tesznek egyedileg hozzá a könyvhöz. Van egy sablon leírása a könyvnek és azzal hirdetik. Megvannak az állandó üzleti kapcsolataik, azok révén kiteszik egy rakás könyvesboltban és várják, hogy a polcról valaki levegye. Extra marketinget nagyon keveset tesznek hozzá egy könyvhöz. Amit alapból nyújtanak, az meg vagy ér valamit, vagy nem. Pont ezért nem is szeretnek előre fizetni a szerzőknek, hogy övék legyen az anyagi kockázat, egyre inkább az eladások mennyiségéből állapodnak meg a szerzőből és azon a pénzen osztoznak, amit a könyv "magától" megtermel.


Saját kiadásnál minden rajtad múlik. Annyira lesz jó a könyv, amennyire jól megírtad, annyira lesz benne sok hiba, amennyire jó korrektort fizettél hozzá, annyira lesz jó a marketing, amennyire te veszed a fáradtságot, hogy jól kitaláld, felépítsd, amennyire te költesz a szakemberekre és a hirdetésre. Viszont mivel a te érdeked, magadnak esélyes, hogy fogod is jól csinálni, míg ha a kiadóra bízod, rajtuk múlik, hogy fogják-e jól csinálni vagy nem, de a te sikered és bevételed is bánja, ha ők nem tesznek elég sokat. Ha viszont a kiadóra bíztad és amikor látod, hogy nem csinálják eléggé aktívan vagy jól, akkor elkezded te csinálni, akkor meg nekik is termeled vele a pénzt, hiszen pont azt csinálod te a saját időd, energiád és pénzed rovására, amiért ők a nagyobb százalékot kapják az üzletből. Kawasaki és nagyon sokan mások is nem véletlenül választják inkább a magán kiadást. Így övék minden kiadás és kockázat, de csak rajtuk múlik minden eredmény és ha bejön, akkor minden haszon is az övék, nem kell rajta osztozni másokkal, akiknél bizonytalan, hogy mennyire térül meg a hozzájárulása.


Wolf Gábor a Marketing Kommandó FB oldalán publikálta egyszer a saját számait, hogy Kisvállalati marketing Biblia című könyvét mennyibe kerül, hogy kinyomtassa annyi példányban, hogy minden könyvesboltban kitegyék a polcokra (milliós tétel, amit neki kell előre kifizetnie), hogy aztán HA eladnak belőle valamennyit, akkor az eladott mennyiség 50%-át a könyvesbolt(hálózat) megtartva egyszer majd fizessen belőle neki is. Mellé tette azt a statisztikát is, hogy így évente mennyi könyvét adják el a könyvesboltok országszerte, összehasonlítva azzal, hogy a saját marketing tevékenysége révén, amivel a saját weboldalára tereli az embereket, hogy inkább tőle vegyék meg és ezzel az ő zsebében hagyják a könyvesbolti terjesztés 50%-át is. Érdemes megkeresni a posztot, ez is nagyon tanulságos...

2021. aug. 14. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!