BME villamosmérnöki vagy járműmérnöki szak a jobb?
Tudom, hogy más a kettő, más tananyag, más terület és hogy nehéz összehasonlítani, de mégis... melyiket érdemes második helyen megjelölni?
Mindkét irány érdekel. Azt tudom hogy elvileg/papíron mi a különbség, illetve hogy mit tanítanak; a kérdésem az lenne, hogy ezt hogyan teszik ezeken a szakokon? Vannak szépséghibái? Tárgyak/oktatók esetleg akik színvonalon aluliak? Vagy bármi, ami nincs leírva a honlapukra, felvire. Mik a tapasztalatok, vélemények, melyik a jobb és miért, melyiket érdemes választani?
Minden hozzászólást szívesen fogadok!
Előre is köszi!
Én másodéves járműves vagyok, arról tudok mesélni. A vik-ről csak híreket hallok.
KJK: Eléggé szivatós. nehéz egyenesben maradni, bár lehet, hogy az új tanterv segít egy kicsit, de szerintem nem sokat. Az oktatás színvonalától ne várj sokat, ugyanis részben ezt használják rostának. Nem ismerek olyan embert aki ne csalódott volna az oktatásban. Ha elhivatott vagy és érzed magadban a belső drive-ot, hogy bármit eléd tesz az élet, mész a célod után, akkor van esélyed, de véleményem szerint egyáltalán nem éri meg itt szenvedni és kockáztatni csúszással, miközben máshol emberibb körülmények között is megszerezheted a tudást.
VIk: Természetesen elég nehéz, de cifrább dolgokat is hallani..
Röviden: Az egész BME megosztja az ide kerülőket: vagy való neki, vagy nem. Nagyon sokan jelentkeznek minden évben, és ezért kemény rostára kell felkészülnöd bármelyik karra mész. De maga a BME-s diploma miatt ne gyere ide, mert az abból fakadó motivációd a 7. hétig fog tartani jó esetben.
Hát az erős túlzás, hogy "szépséghiba", de jó...
Én villamosmérnökin vagyok (4. félév). Szerintem kezdésnek a jó középiskolai alapok nagyon fontosak, ez mindkettőre igaz. A későbbiekben a szorgalom lesz az igazi rény! A színvonal változatos van átlagos, van gagyi, rossz, és egy-két tárgy, amire azt tudom mondani teljes egészében korrekt. Sajnos plusz faktor, hogy ki jut előadónak. Ha rosszat fogsz ki, lehet, hogy otthon többet kell tanulnod, mert rossz előadásra nem sok értelme van bejárni - legalább is nekem ez a tapasztalatom. Az itt tanultak, szerintem többségében jó szemléletet adnak a szakmához/világhoz. A tárgyak érdekesek többnyire, ami a kötelezőket illeti, csak az utolsó pár hét szokott olyan lenni, hogy "most ezt már minek még?". Amit nagyon katasztrofálisnak tartok, az az hogy van, hogy elvárnak olyan dolgokat, amit tanterv szerint, csak később vagy majd csak abban a félévben fogunk tanulni. Ehhez megoldás lenne a tanterv - különösképpen a matekanyag - újragondolása (átrendezése). Valamint a szóbelik, azok valami minősíthetetlenül igazságtalanok, ebbe bele kell törődni...sajnos. Mert nincsen pontosítva egy csomó minden.
Hogy miért válaszd? Szerintem összehasonlítva a legtöbb mérnöki szakkal ez az egyik legjobb, a korszerűség, kilátások/kitekintések terében. Nagyon sokfele lehet menni, nagyon sok hasznos tudást szerezhetsz a mai technológiákról.
A járműmérnökire jár ismerősöm, meg máshonnan is hallottam, hogy nem valami jó, és kb. mindenhol az oktatókat szidták. (Én főleg a tantervet szidom. :D)
Köszönöm!
Nagyon gondolkodom rajta... Járműmérnöki kicsit jobban vonz, de ha tényleg olyan szar az oktatás, akkor nem sok értelme van :( Bár gondolom villanynál is hasonló lehet akkor a helyzet. Pont a színvonal miatt akartam mindenáron BME-re menni, de ettől egyre inkább félek.
Ha valakiben egyébként még van bármi, az ne tartsa magában! :)
Ha a gépészeti vonal jobban benned van, akkor ne menj a villanyra. A kjk-hoz is nagy elköteleződés kell, nem beszélve a VIK-ről. Mivel már csak eközött a két kar között dönthetsz, gyere járműmérnökire, nézd meg hogyan tudsz alkalmazkodni, mennire tudod magad motiválni nap mint nap. És ha kilátástalannak ítéled meg a dolgot, válthatsz bármerre, ha mindenképp BME és gépészet, akkor gpk, feltéve, ha most lesz elég pontod. A minőségibb gépészképzés ott van az egyetemen belül.
Egyébként sokadlagos szempont az, hogy ki hol végzett. Az igazi tudás számít, a magabiztosság amivel el tudod adni magad, nyelvtudás, és az extra szakmai tapasztalat. Az, hogy ezeket melyik egyetemen szerzed meg, csak annyiból lehet fontos, hogy hol akarsz majd dolgozni. (értsd: egyetemi együttműkodes, földrajzi elhelyezkedés)
Igen, mindenképpen a gpk az elsődleges cél, csak sajnos egyáltalán nem biztos még, hogy fel is vesznek oda. Egyenlőre most úgy néz ki, hogy a kjk a b-terv. Csak sajnos nem sok pozitívumot hallani afelől...
Vannak egyébként elhelyezkedési problémái egy járműmérnöknek?
Bár egyenlőre még csak az oktatás a fő szempont, mert abból nem sokat láthattam eddig... Illetve ki tudja még, hogy msc-n ha tovább megyek, merre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!