Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » El van rontva az oktatási...

El van rontva az oktatási rendszer? (! )

Figyelt kérdés

10.-es gimnáziumi tanuló vagyok. Eldöntöttem, hogy három lehetőség van a továbbtanulásra. Vagy jog, vagy politológia (esetleg gazdaság).

Na most. A joghoz és polihoz egyáltalán nem fontos a fizika, a biológia es más egyéb tantárgyak és úgy gondolom, hogy javarészt nem is tartoznak az alapértelmiséghez, viszont akkor miért kell ezzel is leterhelni a diákot? Én az 5 érettségi tantárgyra készülök, mert másnak hasznát soha nem veszem.

A kérdésem az lenne, hogy ez mennyire probléma a továbbtanulás szempontjából, hogy csak Magyarra, Törire és Föcire készülök? (Az angolból középfokot leteszem majd, matekból meg tanárhoz járok, mert nem értem az egészet).


2015. nov. 23. 07:30
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Sok diák szívéből szóltál, szinte mindenki úgy érez hogy minek az a fizika esetleg kémia...
2015. nov. 23. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Akinek túl hosszú görgessen az utolsó bekezdéshez.


Elég az érettségi tárgyakat komolyan venni.Az oktatási rendszer tényleg nem a legjobb. Ebben egyet értünk.


Viszont attól, hogy neked a fizika - biológia nem fontos, egy leendő mérnöknek jól jön az egyik. Egy leendő orvosnak pedig a biológia eléggé alapkövetelmény.

Amiket ezekből tanítanak annyira alapvető dolgok, hogy sajnos azt kell mondanom, de hozzá tartoznak az alapértelmiséghez.


Ha megkérdezném véletlenszerűen kiválasztva 5 lány osztálytársadat, kíváncsi lennék, hogy hány tudná egy képen megnevezni az ő kis rejtett kincsük különböző részeit. Ez pedig azért elég alapkövetelmény.

Egyet értek, az hogy a póknak hány lába van és a vizipók a TV-ből az isten közöttük tényleg túlzás már, de valamennyi minimális anyagot bele kellett rakni a tananyagba. Ismerje az ember a testét és a környező világát.


Fizikából középiskolában előveszed a kis sárga függvénytábládat és abból meg lehet minden dolgozatot oldani. Egyszerűen csak be kell helyettesíteni a képletekbe a számokat. Nem nagyon kell gondolkozni. Ezt is megértem, hogy butaságnak látod. Viszont a fizika is körülvesz téged. Tudom, hogy nem érdekel a gravitációs erő. Ahogy kepler törvényei sem, de nem kérnek sokat számon az elégségeshez. Ezekből nem muszáj kitűnőnek lenni. Amennyiben nem érdekel ez az irányzat, úgy senkit nem fog érdekelni.


Ezeket a számodra nem lényeges tárgyakat nézd úgy, hogy a hátralevő életed során rengeteg olyan dolgot kell elviselned majd (egyetemi éveid alapján megtanulni pl) amikhez nincs kedved és nem látod értelmét. Ez pedig senkit nem fog érdekelni. Hozzá kell szoknia sajnos az embernek ehhez. Kivétel ha te vagy a főnök, akkor te határozod meg az irányvonalat. :)


Jog - politológia okés. Így látatlanban ha matekhoz tanárhoz kell járnod, akkor a gazdasági szakokat nem javasolnám neked. Akinek a (ne vedd zokon) dedós középiskolai full nulla matek nem megy egyedül, annak nem való ez az irány. Tényleg nem bántásból írtam. Egyszerűen nem lenne jó ha odakerülnél a mikro-makroökonómia tárgyakhoz és a sírás kerülgetne majd rosszabb esetben elpazarolt féléveket kellene lehúzni a wc-n.

Azzal is egyet értek, hogy attól még hogy nincs valakinek affinitása egy témához, rengeteg készüléssel túl tud lendülni rajtuk. Tehát a fenti nem sikerül jövőt is meg lehet oldani, viszont nem jó átszenvedni egy szakma alapjait, mert akkor az egész szakmában való dolgozás szenvedés lesz. Az pedig nem jó.


Az iskolai rendszeren pedig nem lehetne megfelelően változtatni. Nem lenne megoldás ha általános iskola után (bár az általános iskolát 2 évvel megrövidíteném mert fölösleges dolgokkal húzzák az időt) a diákoknak el kellene dönteniük, hogy milyen középiskolai oktatást akarnak (Tehát aki matekos az nem fog tanulni történelmet, bioszt és ilyen szirszarokat egyáltalán. Aki orvos akar lenni annak sem kell töri. Aki pedig sportoló az semmit nem tanul.)

Kicsit durva példák, de nah. A legtöbb fiatal érettséginél sem tudja még, hogy mi szeretne később lenni. Milyen irányba kellene tovább mozdulnia. Ott állnak fogalmatlanul a jelentkezési lap előtt. Legrosszabb esetben elmennek egy büfé képzőbe, mert azt hiszik ez nekik jó.

Képzeld el mi lenne ha ezt a döntést 13-14 évesen kellene meghozniuk. Ha rosszul döntenek, akkor elbuktak 1-2-3-4 évet (attól függ mikor jöttek rá). Képzeld el, hogy jövőre rájössz nem akarsz jogász lenni, hanem közgazdász (ezekhez különböző középiskolai oktatás tartozna). Ilyenkor pedig buktad a 3 évedet, kezdheted újra a középsulit. Amit 21-22 évesen fejezel be...utána meg jöhet az egyetem.

Természetesen eltúlzott példák, de szemléltetik, hogy a jelenlegi rendszert nem lehet drasztikusan megváltoztatni.


tl;dr:

Elég csak az érettségi tárgyakat tanulni. Nem lesz belőle hátrányod. A többi tárgy pedig az alapvető emberi tudást építi fel. Ez van, ezt kell szeretni. Nem tudsz ellene mit tenni. Később is lesz ilyen.


Másnak a történelem unalmas és fölösleges. A harmadiknak a testnevelés...így tovább így tovább.

2015. nov. 23. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
65%

Ha megnézed, az 5 kötelező érettségi hogy oszlik meg:

magyar - kötelező, kikerülhetetlen

történelem - kötelező, kikerülhetetlen

matek - kötelező, kikerülhetetlen

nyelv - kötelező, kikerülhetetlen

+ 1 szabadon választható


Na már most, az 5-ből 3 egyértelműen humán, de a matek is olyan, hogy a legtöbb helyen szükség van rá (nem csak mérnököknél, természettudósoknál, és informatikusoknál, hanem gazdasági szakokon is). Tehát a matekot olyan "köztes" kategóriába sorolnám, még ha inkább reál is. Persze, lehet mondani, hogy a nyelv is köztes, ugyanezen okból. Szóval akkor az 5-ből van 2 "köztes", és 2 humán tárgy. Hol vannak a valódi reál tárgyak? Sehol.


Én pont ellentétesen rühelltem annak idején az oktatási rendszert, a fenti okok miatt. Ami nekem kellett, az a matek és kémia, a többire nagy ívből tettem volna. De nekem nem csak a középiskolai évek alatt akarták lenyomni a torkomon a világ legértelmetlenebb tantárgyát, a magyart, meg az egy fokkal értelmesebb történelmet, hanem érettségin is. És persze ijesztgettek, hogy majd emiatt nem jutok be a felsőoktatásba.


De ha a középiskolai éveket nézzük, a természettudományos és egyéb reál oktatás olyan harmat gyenge, hogy csak na. Mivel már tanár sincs rá elég, és jó minőségű. Irodalomtanárokból meg Dunát lehetne már rekeszteni, ezért azt tolják ezerrel. Magyart és törit az összes évben tanítanak, minimum heti 2-2 órában, ezzel szemben a fizika, kémia, biológia max. 3 évig tart, max. heti 2 órában.

2015. nov. 23. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen magamat láttam Benned, miközben a kérdésedet olvastam. Nekem a tizedik osztály életem legrosszabb éve volt. Utáltam a biológiát és a kémiát is, meg is buktam belőlük. Persze minden humán tárgyból a legjobbak közé tartoztam, de ezekkel nem akartam foglalkozni. Utólag - érettségi után - elmondta az angol tanárom, hogy SZÁNDÉKOSAN buktattak meg engem. Már szeptemberben összefogtak ellenem. Nem voltam szimpatikus, két nő tanította ezeket a tárgyakat és mindenáron buktatni akartak, csak engem. Az egész iskolában csak nekem volt két tárgyból bukásom. Ezért volt az, hogy bár hiába írtam meg minden dolgozatom legalább hármasra, mivel minden órán feleltem, a sok felelet egyes kihozott kettő egész akárhányas átlagot és meghúztak. Keresztény suli... Teljesen depressziós voltam abban az évben, naponta 5x gondolkodtam azon, hogy feljelentem az iskolát. De szerencsére túl vagyok rajta, mai napig minden héten eszembe jut, hogy mennyivel könnyebb az életem azóta.

Egyébként két felősfokú nyelvvizsgával illetve két emelt érettségivel mentem egyetemre, hat tárgyból érettségiztem. És jobb kilátásaim vannak, mint bárki másnak az évfolyamomból.

Lehet, hogy az egész országban csak én szenvedtem el ezt, de ha már egy gyerek is öngyilkos akar lenni az oktatás miatt, akkor ott nagy baj van. Nekem nem a tantárgyakkal van bajom elsősorban, hanem sokkal inkább azokkal, akik évtizedeken át tanítanak, holott el kéne őket tiltani az iskolától. Persze a tárgyakat is más módon kéne oktatni... De az egész családom hibás a történetben. Iskolát kellett volna váltanom.

2015. nov. 23. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Előző vagyok. Jogász akarsz lenni? Koncentrálj a törire és egy nyelvre. És ne parázz rá semmi másra. Ha tudnád, hány olyan ember van, aki milliókat keres és a középsuliban alig ment neki valami... Azzal kell foglalkozni, amit szeretsz. Ha pedig szereted és kitartóan foglalkozol vele, legjobb leszel! És jó választás a jog! Bárki mond bármit, csak magadban higgy. Hiába van sok jogász, kevés a jó. Majd Te leszel a legjobb, ha tényleg teszel érte.
2015. nov. 23. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
20%

"a sok felelet egyes kihozott kettő egész akárhányas átlagot és meghúztak."



2.0-tól nem buktathatnak meg. Ez jogszabályba ütköző tevékenység lenne. Tehát itt bukott a történeted. Egyébként szép próbálkozás.

2015. nov. 23. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
77%

>miért kell ezzel is leterhelni a diákot?

Nem csak Téged terhelnek ezzel, hanem a riválisaidat is. Magyarul ha neked több időd marad a felvételire készülésre, mert nem tanulsz fizikát, akkor a többieknek is, a "versenyben" tehát nem jutsz előrébb ettől.

Persze lehetne, hogy annyival rövidebb legyen a középiskola, tehát tartson akkor csak 3 évig. Ugyanakkor szerintem igenis egy alap természettudományos tudás kell a jogásznak is (ha valaki egy örökmozgóról azt állítja, hogy átverés, ne őt büntesse meg a hülye bíró hitelrontásért - mint ahogy az megtörtént. Egy gazdasági szakembernek legyen több esze, mint "energiacella" Széles Gábornak.

Meg tulajdonképpen Te már egy csökkentett óraszámot kapsz. Nekem a négy év alatt 2+3+2+2, valamint fakultációban további 2+2, összesen 13óra*36 hét fizikaórám volt, neked 2+2+2=6, kevesebb mint fele annyi. Ez is sok?

2015. nov. 23. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Nem érted, amit mondok. Sokan el tudják dönteni, hogy merre szeretnének továbblépni. És az olyannak, aki megrögzötten jogra megy tovább, annak nem fontos sem Kepler törvényei, sem a pitagorasz tétel, sem a növények felépítése, vagy akár az acetilén égetése. Persze, kell egy természettudományos tantárgy, de a többiből szerintem csak a legalapabb dolgokat kellene elvárni. Úgy gondolom, hogy jobb lenne, ha a diák döntené el, hogy milyen órákat vesz fel és az óráknak is meglenne az elvárandó szintje (mondjuk biológiából 1 órát vennék fel, akkor ott alap dolgok lennének, törit emeltebb szinten, akkor ott mélyebben, részletesebben és nagyobb anyagot tanítanànak).
2015. nov. 23. 20:37

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!