Annak idején sok emberkének meggyűlt a baja a matekkal, fizikával, és a kémia tantárgyakkal?
A mai napig mindhárom tantárgy ősi ellenségem!Hiába vetettem be mindent,jártam korrepetálásokra,az atyaúristennek nem tudott megragadni bennem.Ellenben az összes többi tantárgyból 3-as,4-es voltam.Fizika-kémia tárgyakból azért voltak fogalmak,amit szóban el tudtam mondani,ezeknek köszönhetően lett meg a kettes.De a matek az rohadt necces nekem a mai napig.A négy alapművelet,meg a törtekig még elboldogulok,de az egyenlet,vagy algebra kifejezésről van szó,végem van.Lehet,más azt mondja,nem olyan nehéz ez,de azt is figyelembe kell venni,hogy nem vagyunk egyformák.Emlékszem,egyszer a tanárnő a szakmunkás suliban felírt egy egyenletet.Közösen oldottuk meg az osztállyal,de a spirálfüzetben ezzel példával betelt vele 4-5 oldal.És még azt mondta a tanárnő,hogy ilyen feladat nincs is az érettségin,mert túl egyszerű.Hát nekem másolni elég volt,sokat igaz nem értem el vele,de legalább csináltam valamit.
Végül azért engedtek át,mert tényleg belátták,hogy semmi értelme erőltetni a dolgot.De mondjuk nagyon frusztrálta a tanárokat az,hogy a többi tárgyból meg jó vagyok.Sokan jártatok ebben a cipőben?
21:
Ez sem feltétlenül abszolút igazság. Ha egy tanár rosszul magyaráz, akkor a legtöbben már az elején elvesztik a fonalat, aztán a vége felé mikor megkérdezi, hogy érthető-e, és mondják, hogy nem, persze, hogy nem tudják megmondani, hogy mi az, ahonnan nem értették. De nem is kell, hogy rossz legyen a tanár, ha bármely korábbi anyagra ráépül, akkor nyilván nem fog érteni az elejétől semmit. A rossz tanulóknak egyébként is halmozódnak idővel a fekete lyukak, ami például matematika (de szerves kémia is ilyen) nagyon nagy bajokat okoz.
Egyébként egyetemen volt egy tanárom, akinek nem szabadott volna oktatnia, mert annyira nem tudott semmit átadni. Na ő végigírta a táblán a feladatott (szemináriumon, de az előadást is ő tartotta amúgy), egyébként gyakran hibákkal csak a többség nem tudta követni, ezért nem is szólt senki, majd a végén megkérdezte, hogy érthető-e, mikor azt mondták, hogy nem, fel is tettek pár konkrét kérdést, erre ő nem csinált mást, mint egy másik hasonló feladatot, hasonló sebességgel, 0 magyarázattal és persze más gyakvezetőkhöz képest eltérő, bonyolított jelöléssel végigírt, ez volt a magyarázat... Aztán büszkén vallotta később, hogy sikerült az évfolyam 90%-át megbuktatni, úgyhogy jól szűrte az embereket. Ja, csak közben aki máshonnan megtanulta, annak vicc kategória volt a ZH-ja, viszont mivel a többség nem értett semmit, ezért persze a többség bukott. Magyarul azzal dicsekedett, hogy ő maga mekkora egy nulla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!