Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Annak idején sok emberkének...

Annak idején sok emberkének meggyűlt a baja a matekkal, fizikával, és a kémia tantárgyakkal?

Figyelt kérdés

A mai napig mindhárom tantárgy ősi ellenségem!Hiába vetettem be mindent,jártam korrepetálásokra,az atyaúristennek nem tudott megragadni bennem.Ellenben az összes többi tantárgyból 3-as,4-es voltam.Fizika-kémia tárgyakból azért voltak fogalmak,amit szóban el tudtam mondani,ezeknek köszönhetően lett meg a kettes.De a matek az rohadt necces nekem a mai napig.A négy alapművelet,meg a törtekig még elboldogulok,de az egyenlet,vagy algebra kifejezésről van szó,végem van.Lehet,más azt mondja,nem olyan nehéz ez,de azt is figyelembe kell venni,hogy nem vagyunk egyformák.Emlékszem,egyszer a tanárnő a szakmunkás suliban felírt egy egyenletet.Közösen oldottuk meg az osztállyal,de a spirálfüzetben ezzel példával betelt vele 4-5 oldal.És még azt mondta a tanárnő,hogy ilyen feladat nincs is az érettségin,mert túl egyszerű.Hát nekem másolni elég volt,sokat igaz nem értem el vele,de legalább csináltam valamit.

Végül azért engedtek át,mert tényleg belátták,hogy semmi értelme erőltetni a dolgot.De mondjuk nagyon frusztrálta a tanárokat az,hogy a többi tárgyból meg jó vagyok.Sokan jártatok ebben a cipőben?



2013. dec. 30. 15:33
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
Matekot én is rühelltem, habár olyan nagyon rossz nem voltam belőle (3-as, 4-es, majd mikor korrepetálásra jártam belőle, akkor felhoztam 5-ösre), viszont meglátásom, hogy legtöbb esetben a rossz tanár, rossz hozzáállás és a divatutálat gerjeszti mindezt. Később egyetemen volt olyan területe a matematikának, amit nagyon megszerettem, mert a tanár nagyon jól magyarázott.
2013. dec. 30. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:

Szerintem ez attól is függ, hogy ki tanítja.


Én kémia biosz párossal voltam így.

3 héttel tz előtt már készültem minden délután 3-4 órát rájuk és így is épp, hogy meg lett a kettes.


Matekkal és fizikával sose volt bajom legalábbis középsuliba nem. Ott mondjuk olyan is volt a tanár. /4 es voltam belőle/

2013. dec. 30. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
100%
Elárulnátok, hogy miért jegyeket mondtok, ha a tudásotokról beszéltek? Nem, mindegy, milyen iskolában volt olyan a jegyetek. Én a gimnáziumban 6 éven keresztül 3-as, 4-es voltam matekból. Ez egy reál beállítottságú iskola volt, alig volt néhány gyerek 5-ös. Odamentem a 3-as 4-es jegyekkel az emelt szintű matek érettségire és 93%-os lett. Azóta a BME-re járok és nekem baba, amit itt veszünk matekból. Tehát iskola/tanár függő, hogy milyenek a jegyeid... Persze ha valaki egy gyenge iskolában 5-ös matekból, az se jelent semmit
2013. dec. 30. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
100%

Nézd, kérdező, a többségnek tényleg meggyűlik a baja ezekkel a tárggyal, mert borzalmasan vannak tanítva, ráadásul nehezebb folyamatosan fenntartani egy aktív matek vagy kémiatudást, mint bemagolni néhány magyar verset.


Bármilyen statisztikát nézel, mindig az volt a jellemző, hogy a többségnek jobban mentek a humán, mint a reáltárgyak.

2013. dec. 30. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
100%
Nem gyúlt meg a bajom, és minden lenézés nélkül mondom, hogy elképedek az itt írtakon. Manapság, ahogy figyelem, ez divat lett a világban. "jaj, nekem nincs érzékem hozzá" és ezzel megmagyarázottnak érzik azt, hogy miért nem tudják. Valóban, rengeteg esetben a tanár is ludas, de nem annyi esetben, ahányszor takaróznak vele. De én vallom azt, hogy ezek nem olyan bonyolult dolgok, mint amilyennek sokan beállítják.
2013. dec. 30. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
Az itt a probléma, hogy egyrészt a reál tárgyakhoz IQ is kell nem elég leülni és beseggelni viszont, azokat is ugyanúgy tanulni kell, mint bármi mást, csak itt a tanulás abból áll, hogy megoldok húsz feladatot. Megjegyzem, ez a tanár így meg úgy magyaráz dolog egy kifogás. Ott a tankönyv, le vannak benne írva az alapok melyek alapján meg kell oldani a feladatokat.
2013. dec. 30. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
26%

Én fizikából és kémiából is 4-es voltam, matekból meg 2-es, pedig sokat készültem rá és nem voltam lusta.

Egyszerűen nem állt rá sosem az agyam, van ilyen. Csak azt utálom, mikor valaki ezt képtelen elfogadni, de természetesen az tök okés, ha valaki 2-es az anyanyelvéből...

2013. dec. 30. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
82%

De, a matek gyakorlás kérdése. Vannak típus példák, nem kell, hogy ráálljon az agyad. Egyetemen volt, hogy így működtem. Nem értettem miért van így, de megoldottam egy rakat példát, lépéseket bevágtam, és meglett.

Nem mondtam, hogy okés, ha valaki az anyanyelvéből kettes. Az szégyen. Nyelvtan, töri, irodalom, leülsz, bevágod, Ilyen szempontból a legkönnyebbek.

2013. dec. 30. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
86%

6:

"Megjegyzem, ez a tanár így meg úgy magyaráz dolog egy kifogás. Ott a tankönyv, le vannak benne írva az alapok melyek alapján meg kell oldani a feladatokat."


Én írtam az 1-es választ, és mások nevében nem beszélhetek, de kikérem magamnak, hogy ezt kifogásként írtam volna. Felsoroltam, mik lehetnek az okai azon kívül, hogy valaki esetleg eleve tehetségtelen hozzá, ebből a 3 okból egy volt a tanár. És igenis számít, mert abban sem vagyunk egyformák, hogy mennyire tanulunk jól órán és mennyire tanulunk jól otthon, másrészt pedig eleve elveszi a gyerekektől a motivációt egy-egy rossz tanár. És talán a matematika az a tárgy, amelyiknél a legfontosabb az, hogy a tanár érthetően adja le az anyagot, mert itt nem elég csak bevágni, meg is kell érteni, valamint alkalmazni is tudni kell. Én magam, mint írtam, megtapasztaltam azt is, mikor nagyon rossz, és azt is mikor nagyon jó tanárom volt, ég és föld volt a különbség, egyébként mindkettő egyetemen volt.


Szóval szó sincs kifogásról, egyszerűen az okok feltárásáról volt szó.


Ami a gyakorlást illeti, nekem például minimális mennyiségben elég volt, ha már megértettem, szóval ebben sem vagyunk egyformák.


A másik része a dolognak, amit viszont irritálónak tartok, mikor valaki a műveltségére veri a mellét, és közben nagyképű stílusban adja elő, hogy ő hülye a matekhoz. Mint ha érdem lenne. Ez pedig sokat árt, mert tényleg divat lett utálni a matekot.

2013. dec. 30. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
100%
Ja, még hozzáteszem, hogy például százalékot számítani azért nem tud a magyar lakosság többsége, mert konkrétan rossz a módszertan, ahogy tanítják. Azért, mert képletként tanulják meg, amit aztán annak rendje szerint el is felejtenek kikerülve az iskolapadból. A 100-al szoroznak és osztanak a számológéppel, ahelyett, hogy leolvasnák, mert érteni nem értik, csak ismerik a képletet. Holott mondjuk kiszámolni azt, hogy adott esetben a bankbetét mennyit fog hozni, vagy mondjuk az annuitásos hitelnél mennyi a törlesztőrészlet, mennyi a kamattörlesztés, tőketörlesztés, ezeknek alap készségeknek kellene lennie egy fizikai munkás esetében is.
2013. dec. 30. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!