Romlik a felsőoktatás színvonala?
Figyelt kérdés
Kevesebbet követelnek, mint 20 évvel ezelőtt?2013. nov. 4. 14:05
1/7 anonim válasza:
Teljesen más rendszerben követelik (kreditrendszer vs teljes félév bukása), és teljesen más az elérhető anyagok mennyisége (internet vs. jegyzetbolt). A színvonal pedig relatív kérdés, de 20 éve nem voltak nemzetközileg elismert egyetem-minősítő rendszerek, tehát nem tudunk viszonyítani.
2/7 A kérdező kommentje:
nekem mindig azt mondják az oktatók, hogy bezzeg az ő idejükben sokkal többet kellett megtanulni
:)
2013. nov. 4. 14:32
3/7 anonim válasza:
Persze, a "bezzeg az én időmben" szabadalmazott dumája az idősebb generációnak. Nehezebb volt régen teljesíteni, nem is kicsit, de maga a tananyag nem volt nehezebb (sőt, szerintem könnyebb volt) csak a számonkérés racionalizálva lett, az infóáramlás pedig milliószorosára nőtt. Ma már a világ legjobb egyetemeinek éred el és teljesítheted a kurzusait online, egyszerűen egy másik érában járunk. Körtét almával.
4/7 anonim válasza:
"de 20 éve nem voltak nemzetközileg elismert egyetem-minősítő rendszerek,"
Amik publikált cikkek alapján minősítenek... Pfff tehát minél több pénze van adott egyetemnek, annál több keret jut kutatásra, tehát előrébb van a listán. Igen objektív rendszer valóban.
5/7 anonim válasza:
Amíg nem találtak ki jobb metódust, addig ez van. Egyébként a pontszám csak egy részét adja a publikációk száma. Mellesleg szerintem nem egy rossz indikátor, tény, hogy pénz szükséges hozzá, mint ahogy a színvonalhoz is. És most színvonalról beszélünk, nem?
6/7 anonim válasza:
"pénz szükséges hozzá, mint ahogy a színvonalhoz is"
A tudás átadásának színvonala nem pénz, hanem tanárfüggő. Egy jó oktató akár homokba rajzolva is át tudja adni a tudását.
A kutatás színvonala valóban pénz függő IS. De engem egyetemistaként nem a kutatás hanem az oktatás színvonala érdekel.
7/7 anonim válasza:
Akkor megnyugtathatlak, hogy az is a béka segge alatt van, néhány tanártól eltekintve. Ugyan én a BME-n végeztem, de sok más magyar egyetemmel is volt dolgom, több hónapot töltöttem különböző nyugat-európai egyetemeken is kutatás/projektek miatt, és elmondhatom, hogy ég és föld. És igenis hozzátartozik a pénz az oktatás színvonalához, egy mérnököt nem tudsz gyakorlati oktatásban részesíteni krétával. Modern műszerek, kísérleti stádiumban lévő kutatások, bemutató technológiák, és hasonlók kellenének az egyetemre, hogy mondjuk a való világgal is találkozzanak a hallgatók. Nemrég jöttem meg a Warwicki egyetemről, szerintem több hallgatók által is használt kutató laborjuk van, mint nekünk egész magyarországon összesen. Kb. 50 éves az egyetem, és minden high tech. A BME-n az átlagos műszer 50 éves, és semmi nem high tech. Tipped meg melyik helyen jobb az oktatás színvonala.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!