Tényleg sok igazságtalanság van az egyetemeken?
Vannak olyan igazságtalanságok is, amik nem is emberfüggőek. Például, nekünk vannak olyan tárgyak, hogy 60-120 db tétel van és ezekből kell egyet vagy kettőt húzni... És "természetesen" a tételek között van olyan, ami 2 oldal a könyvben és tök egyszerű és olyan is, ami 25 oldal és emellett nagyon bonyolult.
Mondanom sem kell, hogy milyen idegesítő, ha valaki a 120-ból tud 118 tételt és "belehúz" abba a 2-be, amit nem tud, míg lesz olyan is, aki a 120-ből csak 50-et tanult meg, és ő jól húz, így gyakorlatilag fele tudással ötöst kap, míg más sokkal több tudással és tanulással 3-ast...
Arról nem is szólva, hogy vannak kötözködő és jó fej vizsgáztatók és azt is a szerencse dönti el, hogy ki kihez kerül.
Szóval, az igazságtalanság eleve kódolva van a rendszerbe :S
Velem a héten történt, kedden szóbeliztem egy gépész tárgyból. 21 tétel volt, kettőt kellett kihúzni. Ebből az egyiket nagyon jól tudtam, a másikhoz csak hozzászólni tudtam, az nem volt annyira kidolgozott, kicsit csapongó volt a feleletem, a kérdésekre rávezetéssel tudtam válaszolni. A baj, hogy ehhez a tételhez rajzolni is kellett volna, amit én nem tudtam. A tanár pedig megbuktatott. Hozzáteszem, jogosan, mert a második tételem nem volt túl meggyőző erejű, és egy gépésznek tudnia kell rajzolni! Szóval nem emiatt voltam olyan dühös a tanárra, amikor bevéste nekem az egyest, hogy majdnem letegeztem és káromkodtam volna neki egy sort...
... amiatt voltam dühös, hogy előttem 3 emberrel felelt egy srác (10-en voltunk bent a teremben, 9 kidolgozta a tételeit, 1 felelt) kipuskázta mind a két tételét! Leül a tanárral szemben, elkezdi FELOLVASNI (én legalább a tanárra néztem és csak bele-bele pillantottam a kidolgozásba) a tételeit, amik nagyon-nagyon ismerősek voltak nem csak nekem, a tanárnak is. A gyerek arra nem vette a fáradságot, hogy átfogalmazza... Tanárnak gyanús lett, mondott is olyat egy bonyolult mondatra, hogy "ezt még én sem jegyeztem volna meg így", elvette a lapot a gyerektől, és kérte, hogy mondja el újra. Gyerek csendben ült, tanár meg mondta neki, hogy "de hiszen maga írta!" Srác meg beszélt össze-vissza, a tanár kérdésére, hogy puskázott-e, azt mondta nem, csak stresszel... A lényeg, hogy a tanár a szóbeli végén kijelentette a srácnak, hogy "szerintem maga puskázott. Ha igazam van, akkor szégyellem magamat, ha viszont maga tanult, akkor szégyellje magát, hogy nem tudja elmondani azt, amit leírt." És átengedte kettessel... Igazából ezen húztam fel magamat, hogy aki még a tanár szerint is puskázott, megkapja a kettest, aki meg ott görcsölt a padban, hogy "most mi lesz basszus" és és annyi hibája volt, hogy nem tudott rajzolni, az megbukott... Állítólag azért buktak a srác után szinte sorban az emberek, mert a tanár is ideges lett... De most miért azokat kell szívatni, akinek semmi köze ahhoz, hogy a gyerek pofátlanul puskázott és a tanár arcába hazudott?
Akkor én is leírok egy pár sztorit.
1. Közgazdaságtan ZH: 0.5 pont kellett volna a ketteshez, mindenkinek megadta csak nekem nem. 2. ZH, egy lány rólam puskázott, szinte ugyanazt írta le mint én, ő kettest kapott én karót. Szóval erről ennyit.
2. Általában ZH-k előtt hatalmas harc folyik azért, hogy ki hol foglaljon helyet. Mindenki a hátsó padsorokra pályázik. Későn érkeztem, így csak legelöl találtam egy szabad széket (az első sorban nem ajánlatos puskázni, mert elég nagy a lebukásveszély). Hátsó sorokban helyet foglalók minden feladatot a könyvek és jegyzetek segítségével oldottak meg, így történt, hogy egy sík hülye, ostoba embernek, aki egy árva kukkot se tanult 5-ös lett a ZH-ja. És az a felháborító, hogy az eminensnek, aki hetekig magolt, csak 4-es vagy 3-as lett!:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!