Dolgozik valaki itt vasútnál tolatásvezetőként, esetleg
van rálátása erre a munkakörre ?
Mi volna a kérdésed? Idehaza a vasút iskoláz be saját rendszerű képzésre. A vasúti nyelv elég nehézkes, az itthoni vasúti KRESZ (forgalommal összefüggő ismeretek) bonyolultabb, mint egy sima jó jogsi. Bár az tény, hogy van akinek könnyedén megy, de nem ez a jellemző. Az oktatás és a vizsga is elavult, nem a célszerűség a lényeg.
2024. jún. 12. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
2/12 A kérdező kommentje:
Nem itthon lesz a képzés, hanem Németországban, 4-5 hónap előreláthatólag. Középszintű nyilvvizsga/nyelvtudás, és érettségi a "belépő", ennyit tudok egyenlőre.
Igazából annyi a kérdésem, hogy fizikailag, mentálisan mennyire nehéz. Hogy alakulnak a műszakok, nyilván más-más mindenhol, de nagyjából jó lenne látni pl hogy néz ki akár egy itthoni tolatásvezető hete.
MÁVnál a nappal, éjszaka,szabad,szabad ismétlődik, 12 órás műszakban. Egy egy szolgálat néha kiesik a kötelező óraszám miatt. Időnként pedig sűrűbb is lehet,ha valaki beteg vagy szabira megy. Kisebb állomások esetében jellemző az is, hogy valaki 2-3 különböző szolgálatihelyen dolgozik. A képzés és a vizsgáztatás elavult, nem feltétlenül a napi munkavégzést tartják szem előtt. Ami stresszes lehet, hogy akad egy-egy olyan kolléga, aki nem túl barátságos, kioktató stílusa van, esetleg ez mellé még nem utasítás szerint végzi a munkáját. Ilyenkor, ha nem vagy elég határozott (kezdőként ez nem könnyű) és bármi probléma adódik, könnyen rádverik. A mentálisan megterhelő része az, amikor egy apróságnak tűnő hiba már olyan baleset kategóriába sorolódik, amit VBO vizsgál. Ilyenkor jegyzőkönyv, meghallgatások, több hónapos procedúra után megállapítják ki volt a hibás. Előfordulhat hogy anyagi kár, kártérítési felelősség keletkezik. Ezen végig menni nem olyan egyszerű. Közben dolgozol, stresszel hogy mi lesz a vége, közben jön a kolléga,aki mindent okosba oldana meg... Ezek inkább a megterhelő dolgok és így még könnyebb hibázni. De egyébként, ha meg van a rutin, ha jók a kollégák, akkor ez is csak egy munka. Kezdő forgalmistáknál szoktam látni, hogy nagyon stresszelnek. Aztán belerázódnak. Meg persze az sem mindegy, hogy ki mellett tanul be egy kezdő.
2024. jún. 13. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
4/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a részletes válaszodat.
Szívesen. Amennyiben belevágsz, majd írnál, hogy milyen volt a képzés és milyen a munka? Kíváncsi vagyok, hogy mennyivel másképp lehetnek ott a dolgok oktatás és vizsga szintjén. Köszi és sok sikert neked!
2024. jún. 14. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
6/12 A kérdező kommentje:
7/12 István12345a válasza:
Konkrétan a tolatásvezető mit csinál ?
A elnevezésből egyértelmű lehetne, de mégse... Tehát "csak" összekapcsolja a mozdonyokat, arra gondolok, amikor bemásznak két szerevény közé, és kézzel felakaszták azt a cuccot (fogalmam sincs hogy nevezik).
Vagy vezetik is a mozdonyokat/szerelvényeket az állomáson belül ?
2024. jún. 24. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
8/12 A kérdező kommentje:
#7
A tolatási mozgásokat irányítják. Ez sokféle mozgás lehet.
Pl jön egy hosszú tehervonat, amiből adott állomáson két kocsit leakasztanak és egy másik tehervonat részeként továbbítják. Ilyenkor a mozdonyvezető munkáját segíti a tolatásvezető, jelzés adásával, a kocsik szét illetve összekapcsolása, helyszíni állítású váltók állítása a feladata. Vagy pl mikor egy vonatban probléma van egy kocsival, pl nem működik megfelelően, akkor kisorozzák, ilyeneket csinálnak általában. Szóval eléggé ki vannak téve az időjárás viszontagságainak. Felelősség is van rajtuk, mert attól hogy ők ezt a munkát végzik, még az állomáson ugyanúgy zajlik az élet illetve a közlekedés.
júl. 16. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
#8
Sajnálom. Kiderült, hogy miért nem?
Egyébként idehaza a MÁVnál elvégezhető ez a képzés, utána több esély van ilyen pozícióra, ha esetleg újra megpróbálnád.
júl. 16. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
További kérdések: