Ez melyik lenne a kettő közül?
Ha szoftverfejlesztő akarsz lenni, akkor a programtervező informatikus szak a legmegfelelőbb.
Arra viszont számítanod kell, hogy végzés után nem biztos, hogy tartós és biztos megélhetést találsz játékfejlesztéssel. A világon ugyanis rengetegen foglalkoznak számítógépes játékok fejlesztésével - óriási a nemzetközi verseny, ezért labdába rúgni ezen a területen egyáltalán nem könnyű, s meglehetősen nagy a kudarc kockázata. Kifejlesztesz több hónapos munkával, egyedül vagy kollégákkal összedolgozva egy játékot, s ha nem érsz el sikert vele a felhasználók körében, akkor az összes befektetett idő és energia lényegében kárba veszett. Akár magánvállalkozóként, akár cégnek dolgozol, játékfejlesztésben jelentős az esélye a pénzügyi befuccsolásnak.
De általában is igaz, hogy ha nem egy adott cég megbízásából, adott célra fejlesztesz ki egy szoftvert (amelyért ha működik, szerződésben lefektetett pénzt kapsz), hanem a világpiacon történő eladásra, akkor fel kell vállalnod a kudarc jelentős esélyét, akkor is, ha a szoftver kiválóan működik. A szoftverpiac reagálása ugyanis előre nem kiszámítható. Kicsit olyan az efféle vállalkozás, mint mondjuk regényeket írni: több száz vagy ezer óra szellemi munka után sincs semmi garancia, hogy végül anyagilag jól jársz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!