BME közlekedésmérnöki légi közlekedési folyamatok specializációja tulajdonképpen milyen munkára készít fel?
Ezt írja az egyetem a honlapján:
“A hallgatók megismerkednek a légi forgalom repülőterek közötti irányítási tevékenységeivel, illetve a repülőterek folyamatainak összehangolásával, képesek a személy- és áruforgalom igényeinek feltárására és kielégítésére a szükséges informatikai és menedzsment ismeretek birtokában. Alkalmasak a repülés biztonsági berendezéseinek üzemeltetésére és repülőterek napi feladatainak menedzselésére.”
Ez mit jelent?
Légiforgalmi irányító ezzel a képzéssel nem lehet senki, pontosabban lehet, de ugyanúgy el kell végeznie a HungaroControl képzését mintha bármilyen más diplomája lenne, vagy ha nem lenne diplomája…
Aztán ott vagy megfelel, vagy nem.
De ha valaki légiforgalmi irányító szeretne lenni, ahhoz abszolút felesleges ennek a szaknak az elvégzése…
Tehát akkor inkább valamilyen repülőrér menedzselési munkakörre készít fel ennek a szaknak ez a specializációja, mintsem a légiforgalmi irányításra? Jól gondolom?
És reális, hogy valaki talál is vele ilyen jellegű munkát? Nem hiszem hogy túl sok ilyen területre specializálódott mérnökre lenne szükség, bár az is igaz, hogy évente nem is végeznek túl sokan… Vajon könnyen felszívja Őket a piac?
A válaszokat előre is köszönöm!
A kérdésre a választ nem tudom, de Nyíregyházán van repülőmernok képzés amivel megtanulsz repülőt vezetni is. Igen légiforgalmi iranyitonak nem kell diploma, de brutális követelmények vannak a bejutasnal és a bennmaradasnal is, valamint csak 1x lehet próbálkozni.
A villamosmernok csak most ilyen népszerű, évek múlva olyan tulkepzes lesz belőlük a kecsegteto bérek miatt, hogy nagyon. A kozlek mérnök szerintem jó, pl ha autókkal foglalkozol elmehetsz audihoz vagy bármilyen másik céghez
3: Hát nem tudom, minden az elektronika és digitalizáció fele mutat. Elektromos hajtások, Önvezetés, Okos otthonok és még sorolhatnám. Nincs olyan iparág ahol ne ez törne előre.
Szerintem inkább még nagyobb szükség lesz elektronikai , mechatronikai illetve informatikai mérnökökre a jövőbe a hagyományosabb mérnök szakmák rovására.
Szemezgettem a hivatásos repülőgép-vezetői szakkal is, amit nemrég neveztek át repülőmérnökire -ami szerintem rossz döntés volt, mert járműmérnökin van azonos nevű specializáció és ég és föld a kettő-… De 99%, hogy nem felelnék meg az egészségügyi alkalmasságin, illetve 18 millió forint körül van a képzés és nem indul államin, jó ott a diákhitel de ha nem sikerül elvégezni, akkor vissza kell fizetni…
Egyébként közlekedésmérnökin is van pl. Közlekedésautomatizálási specializáció, meg Szállítmányozás specializáció (igaz ezek mesterszakos specializációk)…
Amikor önműködőképesek lesznek a kamionok, később pedig a targoncák, olyan mértékben hogy ténylegesen automatizálva menjenek, vezető nélkül, akkor ezekre a szakemberekre is szükség lesz szerintem mert nem csak a járműveket kell majd fejleszteni, hanem ki kell dolgozni logisztikai rendszereket, hogy ezek megfelelően tudjanak, fenntarthatóan működni, anélkül hogy az emberek mindennapi életet megnehezítsék vagy veszélyeztessék… A logisztikai mérnökit is egy jó szaknak gondolom, de főleg okosraktárak tervezése és menedzselése szempontjából.
Egyébként érdekes hogy közlekedésmérnöki mesterszakon van egy ilyen specializáció is:
Air Traffic Management specializáció
“Az Air Traffic Management célja a légiforgalmi irányításhoz köthető alapvető tudások megadása. A képzés kitér a légiforgalmi irányítás alapvető egységeire (ATC, ATFM,ASM), a légiforgalom kezelésére,lebonyolítására, az alapvető rendszerekre, problémákra, megoldási lehetőségekre. A navigációs rendszerek, illetve alapvető meteorológiai ismeretek szinten a tananyag részét képezik.“
Ez nagyon fura nekem, hogy egy mesterszak gyakorlatilag a légiforgalmi irányításra készít fel, miközben nem kell hozzá diploma…
Mondjuk az való igaz, hogy a képzés előtti teszteken csupán a jelentkezők 2% találtatik megfelelőnek, és nem lehet kétszer megpróbálni… Ha egyszer elszúrod, egy életre elvesztetted a lehetőséged hogy légiforgalmi irányító lehess.
Szerintetek ha valaki megszerzi ezt a mester diplomát, vagyis 5 évet jár egyetemre, mielőtt jelentkezik erre a tesztre, akkor az amúgy 2%-os esélye az alkalmasságra, az mennyivel nő meg?
Tényleg megfontolandó a repülőmérnöki képzés Nyíregyházán, főleg az ára, bekerülési követelmények miatt.
De ha nagyon szeretnéd megérhet egy próbát. Van már, vagy van folyamatban valamilyen mérnöki diplomád? Közlekedésmérnök?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!