Gazdákodás és menedzsment vagy kereskedelem és marketinget éri meg jobban választani a mai világban?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Utolsó te hogy tudtál ennyi baromságot összehordani egy szuszra? :))
Remélem nem vagy “igazi közgazdász”, de ha igen, oszd már meg velünk, hol tanulsz, hogy nagyon messziről el tudjuk kerülni azt a helyet…
Eszem megáll tényleg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem magamtól hordtam össze, könyvből másoltam ki.
De cáfold meg! Milyen pozitív externális hatása van? Egy 500 ft-os Coca Cola pl semmivel nem tud többet, mint a sajátmárkás 100ft-os kóla, csak előbbinek nagyobb a hype-ja és a marketingje. Vagy a kedvencem a “vegyél egy mágneses csodakarkötőt, ami majd meghosszabbítja az életed 50 évvel” tipusú átverések.
Soha nem szerettem a marketinget, legszívesebben a tantervből is kivennèm.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
12. Hülyeségeken nincs mit megcáfolni, de tessék.
Ezek szerint te közgazdász szakos vagy? Mert akkor NAGYON félreérted, mi az a marketing… szó szerint köze nincs a marketingnek ahhoz, mint amiket összehordasz itt. Vagy az a könyv, amiből kimásoltad. (Melyik ez a könyv? Szerintem add le papírgyűjtésen, kb. erre jó…)
“Egy 500 ft-os Coca Cola pl semmivel nem tud többet, mint a sajátmárkás 100ft-os kóla, csak előbbinek nagyobb a hype-ja és a marketingje.”
Ezek szerint te nem érted:
- mi az a marketing [sic!]
- a fogyasztói magatartást
- a piac működését
Szerintem egy “igazi közgazdásznak” ezeket legalább minimálisan ismerni illene…. Nem tudom, hogy alk. közgáz vagy GPME szakos vagy-e, de nem hiszem el, hogy nem volt még behavioral economics…
A kérdésedre válaszolva: a coca cola azért a legelterjedtebb, mert
- ez a legjobb ízű (!)
- ennek van a legjobb értékajánlata (“jéghideg coca-cola egy karnyújtásnyira” == kóla automaták stb.)
A fogyasztók nem hülyék. Megvehetik fele annyiért a Kofolát, a Pepsi Colát stb. Azért a Coca Colát veszik, mert íz szerint ez a legjobb. A szabadpiac ezt az ízt választotta – kvalitatív piackutatásokon IS, meg a fogyasztási adatok szerint is. Ha a Trombi Dumbi kóla jobb lenne, azt vennék az emberek fele annyiért.
Tudod ebben hol van a marketing? A piackutatásnál, termékfejlesztésnél, logisztikánál (például cola automaták) stb. A reklámot nem is marketingesek csinálják, hanem kommunikációsok.
Tényleg ne haragudj, nem akartam személyeskedni, de nagyon kiábrándító, amikor egy “igazi közgazdásznak” halvány lila fingja sincs a gazdaság alapfogalmairól sem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!