Gazdákodás és menedzsment vagy kereskedelem és marketinget éri meg jobban választani a mai világban?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkor milyen szakot javasoltok? Manapság mindenre csak azt mondják, hogy nem jó... alkalmazott közgazdaságtan-t ajánlotta az első.
Ezen kívül van még?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pénzügy-számvitel, nemzetközi gazdálkodás.
De a gazdmen, kermark meg ezek tipikusan azok a szakok, amire az megy, aki nem tudja mit akar, csak legyen egy papírja
Marketing mesterre meg bármilyen gazdasági szakról mehetsz. Nagy az átjárás
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na akkor szakmabeliként hadd szóljak hozzá.
Egyetértek azzal, hogy ha jó vagy matematikából, akkor menj matekosabb alapszakra, ezek pedig:
* Alkalmazott közgazdaságtan, lehetőleg SPM képzéssel együtt
* Gazdaság- és Pénzügymatematikai Elemző (GMPE) szak
* Esetleg sima Matek BSc + Biztosítási és Pénzügyi Matematikai MSc
* Marketing alapszak és ELTE Survey statisztika mesterszak
Mivel én az utolsó opciót tolom (csak nem az ELTE-n hanem külföldi egyetemen), azaz data scientist vagyok marketing képzéssel és szakmai háttérrel, ezért természetesen elfogult vagyok a 4. opció irányába, de az előzőek is tökéletesek, sőt.
Ma már egyébként simán lehet külföldre menni mesterszakra, nem kell magyar egyetemekkel kalkulálnod, nézd meg pl. ezt a képzést az Erasmuson:
Nagyon jó opció még a pénzügy-számvitel alapszak és pénzügy mesterszak is.
Ami a marketinget illeti: egy kis félreértés övezi, miszerint a marketing "reklám" vagy "értékesítés" lenne. Hát nagyon nem. Ezek egy KIS részei a marketingnek, de egyiket sem marketingesek csinálják!!! A reklámot kommunikációs ügynökségek (ahol kommunikációsok, magyar szakosok, filmesek stb. dolgoznak, NEM marketingesek!!!), az értékesítést meg mindenféle emberek pl. mérnökök, műszaki menedzser szakosok stb. Marketinges alig.
Akkor mit csinál a marketinges?
- Primer és szekunder piackutatást (többnyire szociológusokkal közösen)
- Trendelemzést (szintén szociológusokkal közösen)
- Termékfejlesztést (!!! mérnökökkel közösen - az egyik félreértés, hogy a termékeket mérnökök fejlesztenék... nagyon nagy mértékben nem. Marketingesek fejlesztik, mérnökökkel karöltve. Ld. Steve Jobs és Steve Wozniak...)
- Árazási stratégiát
- Értékesítési csatornák menedzselését (még egyszer: NEM ők értékesítenek. ők szervezik meg, hogy a terméket hol árulják, milyen boltokban stb. stb.)
- Marketinglogisztikát
- Online marketinget (webshop, weblap, kampányok stb.)
- Online és offline promóciókat, reklámokat (még egyszer: NEM a marketingesek készítik a reklámokat, hanem kommunikációsok!! A marketingesek elemzéseket készítenek, reklámbüdzsét allokálnak, együttműködnek a kommunikációsokkal és ügynökségekkel, NEM reklámoznak)
- Eseménymarketing (pl. street fesztiválokon, zenei fesztiválokon stb.)
- Merchandising (hogyan legyen az áru elhelyezve az áruházakban stb.)
- Arculattervezés [grafikusokkal, ügynökségekkel közösen]
- PR (újságcikkek írása, vagy akár blog, vlog, stb.)
- Ügyfélszolgálat, call center [MEGSZERVEZÉSE!! nem mi ülünk a call centerben...]
... és ami a legfontosabb:
- Marketingstratégia
- Termékstratégia
- Forgalmi és kampányelemzések
- P&L jelentések
- BSC
- ... rengeteg, rengeteg elemzés, statisztika és ez egyre inkább így lesz.
Marketing szakember vagy osztály MINDEN céghez kell (amelyiknek nincs, az hamar be szokott bukni), és még egyszer: a marketingesek értelmes tervező munkát végeznek, nem a call centerben hívogatják az embereket.
A marketingben hatalmas lehetőség van és nagyon jó karriert és jövőt is biztosít. Ha rendesen csinálod.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A marketing ROSSZ
A marketingnek nincsenek pozitív externális hatásai a társadalomra. A közgazdászok nagyrésze egyetért abban, hogy a marketing, a reklámok piaci kudarcokat okoznak. A reklámok elsősorban a fogyasztók érzelmeire hatnak, meg akarják téveszteni a fogyasztókat, hogy olyan termékeket vásároljanak, amiket valójában nem vennének meg. A fogyasztók számára pedig túlságosan magas kognitív költségeket jelent, hogy elkülönítsék a manipulációt a tényinformációtól. A marketing továbbá márkahűséget épít, ami növeli a piacra való belépés költségeit és csökkenti a piac megtámadhatóságát!!!!
A marketing tehát káros a tökéletes versenyre és a Pareto-hatékonyságra!
Ne legyél marketinges, legyél igazi közgazdász, aki hozzájárul az emberek jólétének növeléséhez!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!