Támogatnád, hogy az érettségit tovább nehezítsék, és csak a kivételesen jó tanulók kapjanak érettségi bizonyítványt, ezzel pedig átalakítsuk az egész oktatási rendszert?
Ebben az elképzelt oktatási rendszerben az lenne a cél, hogy megakadályozzuk azt, hogy a tanulást megvető diákok "átcsússzanak egy 2-essel", illetve, hogy a szakképestítés színvonalát tovább emeljük, továbbá növeljük a diploma értékét.
Az elképzelés szerint ugyanis az említett diákoknak a kezébe nem érettségi bizonyítványt kell adni, hanem SZAKMÁT. Ez azt jelenti, hogy a felnőttképzést is jelentősen át kellene alakítani. Megszűnne az, hogy 8 osztályos végzettséggel valaki "letesz" egy konkrét szakmát. 12 osztályos végzettséget várnánk el még egy biztonsági őrtől is. Sajnos túl sok olyan ember kapott OKJ bizonyítványt, akinek kritikán aluli a tudása. Ez a rendszer tehát a szakképesítés színvonalát is emelné. Azokkal az emberekkel, akiknek nincs meg a 12 osztály, a közmunkás állományt töltenénk fel, illetve gyorséttermekbe, gyárakba küldenénk ezt a réteget.
Az érettségi úgy nehezülne, hogy ami most emelt szintnek felel meg, az lenne a középszint, az emelt szintet pedig valamilyen módon tovább húznánk. Az ország ebből csak profitálna, mivel így jelentősen lecsökkenne a diplomások aránya, ami azt jelentené, hogy a felsőfokú végzettségnek lenne értéke. Lényegében megszűnne a büfészak, hiszen ebben a rendszerben egy bölcsész diploma is aranyat érne.
Mit gondoltok?
Mivel 35 év alatti vagyok, gondolotam rá, hogy belépek a Fidelitas-ba. Ilyesmi elképzelésekkel mennyire vennének ott komolyan engem?
11-esnek, 3 év múlva átalakítják.
Szerintem egyébként nem volt rossz ötlet, mert az egyetemek pofátlanul szinte bármit kérdezhettek a felvételin. Aki bejárt az előkészítő tanfolyamukra, azok tudták mire számítsanak, aki nem, azt nem vették fel. Ez nem baj, hogy megszűnt. Az már inkább, hogy eléggé lenyomták a ponthatárokat, de most megint mennek felfelé.
"Az érettségi úgy nehezülne, hogy ami most emelt szintnek felel meg, az lenne a középszint, az emelt szintet pedig valamilyen módon tovább húznánk."
Feltaláltad a kanálban a mélyedést: a kétszintű érettségi eredetileg úgy lett kitalálva, hogy aki tovább akar tanulni, annak muszáj legyen két tantárgyból emelteznie (ez az, amit te úgy nevezel, hogy tovább húzott emelt), aki meg nem akar továbbtanulni, annak középszinten kelljen érettségiznie az érettségi tárgyakból ahhoz, hogy megkaphassa az érettségi bizonyítványát, ami a középfokú végzettségét bizonyítja. Aki meg erre sem képes, az ne kapjon érettségit.
"az egyetemek pofátlanul szinte bármit kérdezhettek a felvételin. Aki bejárt az előkészítő tanfolyamukra, azok tudták mire számítsanak, aki nem, azt nem vették fel. Ez nem baj, hogy megszűnt."
Akkoriban az egyetemeken tanító tanárok felvételiztettek, akik tudták, hogy kikre van szükségük. Most meg a középiskolai tanárok döntik el, hogy ki mehessen egyetemre, ami röhej. Aztán meg persze sírnak az egyetemi tanárok, hogy milyen emberek bekerülnek, hogy mínuszból kell indítaniuk a tanítást, mert még deriválni se tudnak meg hasonlók... Röhej.
Ja, és az előkészítő tanfolyamok: arról volt szó, hogy ha bevezetik a kétszintűt, akkor majd megszűnnek az előkészítők... Aha... Ha egy kicsit körülnézel, látod, hogy ugyanannyi pénzt kidobnak rá most is a végzősök, mint a kétszintű előtt, úgyhogy...:
Nyilván az egyetemek nem akartak elesni ettől a bevételi forrástól, így most az emelt szintű érettségire készítenek fel. Amire nem muszáj jelentkezni, hiszen elvileg a saját gimnáziuma a diáknak vagy egy helyi magántanár is megteszi.
"az egyetemek pofátlanul szinte bármit kérdezhettek a felvételin. Aki bejárt az előkészítő tanfolyamukra, azok tudták mire számítsanak, aki nem, azt nem vették fel. Ez nem baj, hogy megszűnt."
Akkoriban az egyetemeken tanító tanárok felvételiztettek, akik tudták, hogy kikre van szükségük."
Nem, ezt diszkriminációnak és nyerészkedésnek hívják. Aki nem Pest közelében lakik, és nem tud eljárni a felvételi előkészítőre heti szinten, annak esélye sincs bejutni, mert a felvételin olyanokat kérdeztek, ami még csak nem is kiegészítő anyag?
A probléma egyébként nem ezzel van, hanem azzal, hogy pl. 20 éve egy angol szakra is nagyon nehéz volt bejutni, ma meg alig jelentkezik rá valaki, ezért lenyomták a ponthatárokat a béka s.egge alá. Ha megnézed az emelt szintű érettségiket azért nem könnyűek.
"20 éve egy angol szakra is nagyon nehéz volt bejutni, ma meg alig jelentkezik rá valaki, ezért lenyomták a ponthatárokat a béka s.egge alá."
Nem "azért nyomták le, mert alig jelentkezik valaki", hanem mivel alig jelentkezik valaki, természetes, hogy lejjebb mentek a ponthatárok is (hiszen ha a legpengébb diákok viszonylag nagy része oda jelentkezett mondjuk 20 éve, akkor eleve volt X fő, akinek nagyon magas volt a pontszámuk, tehát már csak kevés jutott be mellettük, mégpedig azok közül, akiknek csak alig volt kevesebb - viszont ha a legpengébbek közül csak páran jelentkeznek oda, akkor sok befér melléjük a gyengébbek közül is, tehát lejjebb megy a ponthatár.
"Ha megnézed az emelt szintű érettségiket azért nem könnyűek."
Hát konkrétan az angol egyáltalán nem olyan vészes... Eleve 25%-ot elég elérni a ketteshez, az meg már milyen... Mielőtt beindult a kétszintű, szerinted hány százaléktól volt meg a kettes a központi érettségi-felvételin?
"ha visszahoznák a 240 pontos ponthatárt"
Most mennyi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!