Tanító, tanár, pedagógus képzés, mi a különbség, és mi kell hozzá?
Nem teljesen világos számomra a képzés menete.
Ha pl. kémia-biosz tanár szeretnék lenni,akkor hova jelentkezzek először?
Mert a tanítóképző,az négy év,de azzal ugye csak általános iskola alsó tagozatán lehet tanítani nem?
Vagy már ott kell valamilyen két szakot választani?
És akkor ezután kell jelentkezni pedagógus mesterképzésre,vagy hogy van ez?
Meg van olyan is hogy pedagógus alapképzés?És akkor az mit tanít?Milyen végzettség kell ahhoz,hogy általános iskola felsőtagozatban,valamint gimnáziumban(ill.középsuliban)tanár lehessen valaki?
Ahhoz meg,hogy egyetemi tanár legyen Phd-zni kell.
Bocs a sok kérdésért,de nem világos számomra a képzés menete,valaki jó lenne,ha leírná érthetően,részletesen.
Nekem is zavaros még, de az biztos, hogy az egyetemekbe olvadtak a főiskolai tanári szakok.
Most 3 éves képzés van (BA), pl kémia főtárgy, biológia minor.
Utána szerintem államvizsga, majd 2 éves tanári képzés (MA).
A tanítóképző tiszta módszertan, 4 év, és keveset foglalkozol a tárgyaiddal.
A pedagógus diplomát nem érdemes megcsinálni, mert attól függetlenül MA kémiából vagy biológiából kell.
És ez a rész nem tiszta nekem sem, hogy most a minorból is kell-e MA (azaz tanári mestervizsga) vagy nem.
Ha kémia-biosz szakos tanár szeretnél lenni, akkor először is kémia vagy biológia szakra kell jelentkezned. Ha elvégezted a BsC-t, akkor ezután lehet választani a tanári mesterképzést, ami ugye 2 év és ekkor választasz még egy szakot, amit felületesebben tanulsz, mint amelyiket a 3 év alatt tanultad. Tanító diplomával valóban csak általános iskolában taníthatsz alsósokat.
A pedagógia alapszakon olyan szakemberek képzése folyik, akik képesek hatékony segítőként közreműködni az iskolarendszerű és az iskolarendszeren kívüli nevelési és oktatási feladatok szervezésében, lebonyolításában. A végzettek közreműködnek a közoktatási rendszerben felmerülő pedagógiai feladatok megoldásában, tehát szakértelmükkel segítik az iskolákban folyó nevelő- és oktatómunkát, a pedagógiai programok, helyi tantervek kidolgozását, az értékelés, a vizsgáztatás, a minőségbiztosítás helyi rendszereinek kialakítását. A végzettek az oktatás, nevelés szakértőiként képesek nevelői tevékenység végzésére, pedagógiai feladatok ellátására, részt tudnak vállalni a neveléssel kapcsolatos kutatásokban, a közigazgatás oktatással kapcsolatos feladataiban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!