Javatokra vált az online oktatás?
Igen, egyetemen sokat segített.
Mérnöki szakon vagyok és sikeresen teljesítettem 2db Fizika tantárgyat, amit élőben nem hiszem, hogy tudtam volna akárhogy is próbálkozom.
(Vagyis valahogy biztosan, de 100% hogy csúsztam volna)
Meg egy matekos szigorlatot is sikerült, amire nem voltam felkészülve. Ezt élőben is tudtam volna teljesíteni, de eleve pótoltam a szigorlatot úgy hogy a tárgyat már teljesítettem, így nem volt friss a tudás a fejemben, ezért alig tudtam a tananyagot mire oda jutottam. Ezt mások segítségével írtam.
DE...az online oktatásnak köszönhetően buktam el eleve ezt a szigorlatot előszőr 3x egymás után, mert teljesen más volt a számonkérés mint jelenlétiben és a tanárok is csak próbálkoztak a BME-n, hogy hogyan lehetne online minél nehezebbé tenni a csalást és ezzel együtt a teszteket is, viszont a tantárgyból 4-es voltam, ami itt elég jó főleg ebből így jelenlétiben át kellett volna mennem.
A online oktatás abból a szempontból jó volt, hogy nem tudtak átsorolni fizetősre államiról, ami szerintem engem 1x fenyegetett, de nem vagyok benne biztos. Valahol a határon álltam, de soha sem számoltam utána.
Viszont a jobb átlagok miatt mindenképpen megalapozták az utolsó féléveimet.
Egy rossz oldala volt, hogy én többiekhez képest kevesebbet csaltam, így rosszabb átlagom lett másokhoz viszonyítva mint ami élőben lett volna, szóval specializációnál más helyre kerültem, mint ahova szerettem volna, de igazából így sem rossz.
Összeségében szerintem nagyon pozitív volt.
Én gimiben és egyetemen is megtapasztaltam az online oktatást és nagyon nem mindegy, hogy melyikről beszélünk.
Gimiben borzalmas volt, szerencsére 2020-ban végeztem, így csak pár hónapot kellett kibírnom. A tanárok háromnegyede nem értett a rendszerhez és 10 percbe telt, mire végre elkezdődött az óra. Persze emiatt nem értünk végig a tervezett anyagon és amit nem csináltunk meg órán, azt megkaptuk házinak önálló feldolgozásra, hisz érettségiig végig kellett érni a tananyagon. Amikor jelenléti oktatás volt, akkor általában 7-8 óram volt egy nap és kb 1-2 órát kellett még pluszban tanulással foglalkoznom. Az online oktatás alatt reggel 8-tól, délután 4-ig folyamatosan tartották az órákat (45 perc helyett, 60 percet, tehát 5 perc szünetünk se volt két óra között) és annyi önálló feladatot adtak (amit persze egyesével mind le kellett fotózgatni és elküldeni nekik, hogy tényleg megcsináltuk), hogy sokszor este 8-ra se végeztem, pedig csak 10-15 perces szünetekre álltam meg és ezek csak az írásbeli feladatok voltak, rendesen tanulni még neki se álltam. Én nem tudom mit gondoltak, lehet azt hitték, hogy az online oktatás miatt nem 24 órából áll egy nap..
A tanárok azt se tartották tiszteletben, hogy épp vasárnap van, vagy este 10 óra, akkor küldték el a leckét amikor nekik kényelmes volt és persze a beadási határidőt nem ehhez igazították. A vasárnap feladott házika hétfő délelőttre meg kellett oldani és hasonlók. Viszont ha mi este 10 után mertünk küldeni bármit (mert egyszerűen addigra végeztem vele), akkor fel voltak háborodva, hogy ilyen későn nem illik zavarni őket.
Ami pedig a legnagyobb hátrány volt, hogy a faktos tárgyaimra semmi időm nem maradt, pedig ugye abból kellett emelteznem és annak az eredményei számítottak a legjobban. Siralmas százalékok is születtek például emelt kémián és nem csak az én esetemben, hanem az egész osztályban, pedig alapesetben egy elég erős biosz-kémiás gimiről beszélünk, ahonnan minden évben sokan mennek orvosira/állatorvosira.
Egyetemen emiatt rettegtem amikor bejelentették, hogy megint online oktatás lesz, viszont kellemesen csalódtam. Nagyon ritka volt, hogy az oktató késett vagy tovább tartotta az órát. Technikailag sokkal felszereltebbek voltak mint a gimis tanárok, mert míg a gimiben csak kivetítették a ppt-ket és szóban magyaráztak, addig egyetemen a legtöbb tanár tudott írni/rajzolni is a kivetített prezentáció mellé, így sokkal gördülékenyebben haladt az óra és jobban meg is értettük az anyagot. A számonkérés valóban nehezebb volt így, mert a legtöbb zh úgy volt kialakítva, hogy nem tudtál visszamenni az előző feladatra és kevesebb időt is adtak, hogy ne legyen lehetőség a puskázásra. Viszont ezzel rákényszerítettek, hogy tényleg rendesen megtanuld az anyagot, mert ha gondolkodnod kellett egy kérdésen, akkor már valószínűleg nem jutott időd minden feladatra. Én amióta jelenléti oktatás van, azóta nem tudom olyan jól az anyagot mint online alatt, mert egyszerűen nem vagyok rákényszerítve, hogy annyira alaposan felkészüljek egy-egy zh-ra.
Ami pedig óriási plusz az egyetemen azóta is, hogy az online órákat mind rögzítették és akárhányszor visszanézhető volt vizsgaidőszakban is, így ha nem értettem valamit, csak elindítottam a videót és tulajdonképpen újra végigülhettem az órát. Nem tudom más egyetemeken is így van-e, de nálunk a legtöbb tárgyból elérhetővé tették ezeket a videókat minden évfolyamnak, tehát hiába nem volt indén online oktatás, a két évvel ezelőtti órákat most is vissza tudjuk nézni és szerintem ez nagyon nagy segítség, mert könnyebb így jegyzetelni, mint a jelenléti órán. (Én általában a jelenléti órán csak figyelek és amikor visszahallgatom a felvételt, akkor írom meg a jegyzetemet.)
Biztos egyetemtől is függ, hogy mennyire oldották meg jól a helyzetet és nyilván a gyakorlatokat nehéz volt az online alatt megszervezni, de a gimivel ellentétben én élveztem az egyetemi online oktatást.
A 2. oldalon volt már egy szűkszavúbb válaszom, de #27 eszembe juttatott pár dolgot :D Nekem is volt szerencsém gimis, illetve egyetemen történő online oktatáshoz.
Az előbbi nálunk kész káosz volt. Egy kezemen meg tudom számolni, hány olyan tanár volt, aki biztonsággal tudta kezelni a felületeket, közben mégsem tudom őket érte hibáztatni, mert még így is (pár kivételtől eltekintve) próbálkoztak, nem törődtek bele.
Összesen 2 érettségi tárgynál tartották meg az órákat, még Zoom-on, minden másból temérdek mennyiségű beadandó, jegyzetelés volt, nem túl reális határidőkkel. Valamint, akadtak tanárok, akik reggel 7-től potyogtatták a feladatokat, nem órarendhűen és darabokban, de egyikük vasárnap este 11-kor is nyugodt szívvel pakolt ki mindenfélét, méghozzá rendszeresen. Tesiből is valami 4-5 beadandót kértek heti szinten, min. 1,5 oldal terjedelemben, rajz dettó.
Sokkal jobban elfáradtam abban az egészben, mint a jelenléti esetén. Egyszerűen, korábban keltem, mint bejárósként és tovább is maradtam fent; alig volt nap, amikor nem úsztam be és mindent meg tudtam csinálni, és nem lustaság, halogatás volt a háttérben. Egy idő után már kicsit nyomasztó is lett a telefon állandó pittyegése.
Egyetemen viszont vegyes volt. Nálunk a rendszer az első félévben majdnem teljesen használhatatlan volt; állandóan fagyott, összeomlott és egyéb hibák jelentkeztek. Sokszor váltani is kellett a hivatalos platformról. Amint ezt orvosolták, teljesen rendben volt minden. Nálunk is felszereltebbek voltak a tanárok, könnyedén kezelték a különféle appokat, a képernyőmegosztásokat, és teljesen lazán rajzoltak is, és azonnal kaptunk plusz feladatokat is (Moodle-n túl), ha kértünk, a gépükről betöltve.
Emellett szinte minden tanár rögzítette az órákat, és nagyon barátian a mai napig meg lehet azokat nézni az egyes Moodle oldalakon belinkelve. Volt egy nagyon jófej tanárunk, akinél az aláírásért menő prezentálásnál, ahol kellett kamera is, direkt bátorított minket, hogy válasszunk valamilyen kreatív hátteret magunk mögé :D Persze, normális keretek közt.
A számonkéréseknél is jobban rákényszerítettek minket, hogy pontosan és alaposan tanuljunk, mert legtöbbször nagyon kevés időt kaptunk a vizsgákon, hogy kiszorítsák az extrém puskázást. Akkor nem mindig érződött fairnek a dolog, de a mi érdekünkben ment.
Engem viszont az bánt, hogy kapásból az első egyetemi évem online ment, és egy évvel kevesebbet tudtunk órákon lenni, együtt, mert amúgy nagyon jó a csapat és szuper az órákon a hangulat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!