Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Bemutatnád a foglalkozásod...

Bemutatnád a foglalkozásod egy pár mondatban?

Figyelt kérdés

Kérlek írd meg korod,nemed,szakmád,hogy miért szereted,esetleg miért nem,miért pont ezt választottad,hogyan zajlik egy munka napod?Miket csinálsz?és mi jöhetett volna szóba még nálad.

Tovább tanulás előtt állok,szeretném tudni,hogy milyen lehetőségek vannak:)

Köszönöm mindenkinek!

17/L

2010. aug. 17. 23:40
 1/3 anonim ***** válasza:
80%
Az sokkal fontosabb, hogy téged mi érdekel, mint az, hogy mit mondanak mások. Mindenkinek van valami érdeklődési köre érdemes abba az irányba próbálkozni. Egyébként egyáltalán nem probléma, ha valaki a te korodban nem tudja, hogy mivel fog foglalkozni az elkövetkező 30-40 évben. Én pl tanár vagyok, de csak 21 évesen döntöttem így, tehát jóval az érettségi után. És jól döntöttem :-)
2010. aug. 18. 00:04
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Bölcsész vagyok, ezt-azt dolgozom, most éppen egy könyvet fordítok. Szoktak lenni magántanítványaim is, de vállalok tolmácsolást, idegenvezetést is. Divatos szóval szabadúszó vagyok, gyakorlatilag félig munkanélküli...

Anno a gimiben történésznek készültem, de hamar a nyelvek felé orientálódtam, mert történészként nem lehet megélni. Humán pályán kívül nemigen gondolkodtam másban, nyelvtagozatos általánosba jártam, ahol igen gyenge volt a reáloktatás, pedig ahhoz is volt érzékem. Mivel gyenge volt a reál-oktatás az általánosban, ezért egyértelmű volt, hogy úgysem vennének fel reál-tagozatos osztályba. Amúgyis jobban érdekelt a történelem és az irodalom, mint a fizika meg a matek...

Aztán voltak olyan passzióim, hogy kutató nyelvész leszek, az egyetemen két nyelvszakra mentem, és egy harmadikat is megcsináltam másoddiplomában. Van szakfordító-diplomám is, de a tapasztalat az, hogy a papírnak nem tulajdonítanak nagy jelentőséget. Jó, ha van, de anélkül is lehet munkát kapni. Ha pedig válság van, és nem lehet, akkor papírral sem lehet. Csiki-csuki.