Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Mit változtatnátok meg a...

Mit változtatnátok meg a jelenlegi oktatási rendszerben?

Figyelt kérdés

A koronavírus járvány okozta új helyzet miatt az elavult, huszadik századi magyar oktatási rendszer többé kevésbé tudta felvenni a tempót, hirtelen a 21. századba ugrott, miközben az új nemzeti alaptanterv felesleges volt.

A központosított rendszer, bürokratikus mivolta miatt lassabban reagált az új szituációra, ami miatt az iskolák magukra maradtak a tavaszi digitális munkarend idején, ezidő alatt egyre több hiányosság és problémás eset látott napvilágot.


Ha véget ér a pandémia, akkor mit vezetnétek be az oktatási rendszerbe, mit törölnél el?

A digitális munkarendből mit tartanál meg és vezetnél be, mit nem?

Mit változtatnál a tanárképzésen?

Tamtárgyak szempontjából mit változtatnál?

Készség és tölteléktárgyak esetében mit módosítanál?

A középfokú felvételi eljárásban mit reformálnál meg?



2021. jan. 25. 11:50
1 2
 11/13 A kérdező kommentje:

A digitális munkarendből megtartanám az online számonkérések lehetőségét, környezetvédelmi szempontok alapján, a házi dolgozatokon és házi feladatokon nagyobb hangsúly lenne így, lehet is meglétüket ellenőrizni.


Az iskolákban fél 9, 9-től kezdődne a tanítás, aki nem tud jelen lenni órán, az digitálisan, videochaten keresztül be tud csatlakozni az órára.


A természettudományos tárgyakat magasabb óraszámban tanítanám, a történelem és magyar irodalom órák számát és tananyag mennyiségét csökkenteném, idegen nyelvek számát is emelném, egyes tantárgyakat bizonyos tanévekben célnyelven tanulnák a diákok.


A tölteléktárgyak esetében megszűntetném az osztályozást, de mindenkinek fel kell vennie egy ilyen tantárgyat, amit fél éven keresztül vinnie kell. Testnevelésben se lenne osztályozás, talajtorna meg szertorna helyett csapatsportok és önvédelem valamint úszás oktatásán lenne a hangsúly.

2021. jan. 27. 10:23
 12/13 anonim ***** válasza:
44%
Ebből a kérdésből és válaszaiból is látszik, hogy Magyarországon a focihoz és az oktatáshoz mindenki ért...
2021. febr. 4. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
100%
Sokan itt a diákokról írnak, de elsősorban ennek az okát kellene megkeresni, hogy miért ilyenek, amilyenek. Nos, én kőkemény pszichológiai tesztekhez kötném, hogy kiből lehessen tanár, aki nem arra a pályára való, lehessen szűrni. Alapjáraton csak az érettségire kellene a diákokat tematikusan felkészíteni, s ugyanennyit kellene foglalkozni, amik egyébként az élethez elengedhetetlenek, aki behatóbban szeretne egy tantárggyal foglalkozni, ne adj isten emelt érettségit tenne, annak ott lenne a fakt, választható szinten, de normál esetben a középszintű anyagon felül ne kérjenek számon plusz, amúgy felesleges dolgokat. Én az osztályzást is teljesen megszűntetném, felesleges ez a “kategorizálás”, ettől egy gyerek se fogja megszeretni az adott tárgyat. Röviden ennyi a véleményem. Amúgy meg érettségizni lehet ősszel, tavasszal bármikor, utólag is, felesleges már középiskola 1. osztályában ezzel ijesztgetni, idegroncsot csinálni a gyerekekből. Egy 4 évvel ezelőtt érettségiző.
2021. máj. 27. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!