Mit gondoltok a biológia alapszakról ebben a tekintetben?
Szerintetek nem szánalmas, hogy egy TTK-s szakra nemhogy emelt biológia nem kell, de mégcsak érettségizni sem muszáj belőle? A ponthatárokról ne is beszéljünk.
Én úgy gondolom, hogy ennek a szaknak fontos szerepet kellene betöltenie a gyógyszeripar, kutatás-fejlesztés területén. Viszont ilyen ponthatárokkal és követelményekkel nem jelent nagy kihívást. Akik a legjobbak bioszból, azok általában orvosira mennek, akik meg kémiából, azok vegyésznek, gyógyszerésznek,vegyészmérnöknek. Pedig szerintem pont hogy egy biológusnak kellene a legjobban értenie ezekhez a tárgyakhoz. Nem akartam megbántani egy biológus hallgatót sem, csupán elmélkedés az egész.
Fizikára is könnyű bejutni, aztán elvégezni meg...?
Aki megúszásból megy bioszra, nyilván nem lesz gyógyszerkutató.
Nem mindegy amúgy? Az egész oktatási rendszerünk egy vicc, nem ez a legviccesebb pontja.
Az orvosin azért más a helyzet szerintem. Ott is tanulunk felesleges dolgokat ( malária, sarlósejtes anaemia - bár behurcolt esetek lehetnek).
Csak engem ez tényleg megdöbbentett, hogy nem kell biosz érettségi egy biosz szakhoz. Egy jó barátom mondta ezt, nemrég végzett és nem tud elhelyezkedni sem vele.
Egyébként valamelyik válaszoló írta hogy pl a fizikára is könnyű bekerülni, aztán nehéz elvégezni. Na ez a biosznál pont nincs így.
"Minden más szakon lexikális és elavult tudást kapsz."
Mit kellene oktatni tudás helyett? Egy kutatószaknak lényegi eleme egy stabil és megfelelő elméleti háttér biztosítása azok számára, akik később tudományos karriert szeretnének kialalkítani. Persze nem látok bele a problémába mélyen, éppen ezért csak ezt szeretném hangsúlyozni. A lexikalitást mint szitokszót alkalmazók értik-e, hogy mindennek az alapja a lexikalitásnak. Kifejezetten így van ez a biológiai irányultságú területeknél. Ha valaki nem szeretne tudást kapni, a szakmák világa tárva nyitva áll előtte. Mellékesen megjegyezném, hogy Finnországban is megfelelően alapos a tárgyi ismeretek átadása, ha természettudományi irányultságú továbbtanulási terveid vannak.(és igen OTT is vannak TANTÁRGYAK) Sőt, egy leendő orvos is tanul növénytant! Az oktatáskritika ne annyi legyen már, hogy "mInEk a SoK LexIkAlItás!!!????"
A lexikalitás NEM ellenség. A differenciálatlan oktatás, amelyben a diákok az érdeklődési körüknek megfelelően nem szelektálhatnak időben, csak a fakultációk felvételekor. A szakkörök rendszere pedig elég ingatag, nem túl széleskörű. Ez a gond. Nem az, hogy a nebuló tanul "átkozott" növénytant.
#1: Orvos tervezek lenni, viszont nem szeretem a szakbarbárokat. Az élővilág megismerését persze le lehet köpni, csak ezáltal nem biztos, hogy egy egészséges attitüdöt prezentálunk. A növények pedig igen jelentős részei annak a bizonyos környezetnek, amit megvédeni szándékozunk. A széleskörű oktatásnak ezért kell magába foglalnia a száraz ökológiát is.(így talán előbb Attenborough-t hallgatunk és nem Greta Thunberget)
Szakbarbárokat véleményem szerint ezért nincs értelme képezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!