Elitgimnáziumok tanulói? [Fazekas, Eötvös, Radnóti, Trefort, Apáczai, Toldy, Szent István]
Lenne számos kérdésem felétek.
Mesélnétek az iskolák oktatásáról?
1.) Milyen az oktatás általános értelemben, illetve tantárgyak szintjén?
Elégedett voltál az iskoláddal? Melyikbe jártál? Mit szerettél/szeretsz benne és mit nem? Mik a lehetőségek/programok amiket kiemelnél, vagy amiket fontosnak tartasz? Ha van bármi egyéb, leírhatod, ami ezzel az egésszel kapcsolatos.
2.) Az adott tagozat kulcstágyait tényleg 2 év alatt (9-10 osztály) átveszitek? És utána csak egyetemi tananyagot tanultok?
(Pl. magyar-töri, matek-fizika, biológia-kémia, angol-német tagozatok.) Vagy ez valami rémisztgetés? Tényleg OKTV feladatok is szerepelnek a dolgozataitokban?
3.) Tényleg mindenki 2 felsőfokú nyelvvizsgát tesz? Az óraszámok ezt lehetővé teszik?
4.) Magyarból valóban 30-30-35-35 kötelező van a négy év során például a humánosoknak? (9-10-11-12 osztályok) Van ehhez egy lista valahol?
5.) Történelem, Magyar, Matematika, Fizika, Kémia, Biológia, I. és II. idegen nyelv. Mikortól van az, hogy csak egyetemi tananyagot vesztek / a nyelvet felsőfokon viszitek? Vagy létezik ilyesmi? Csak mert sokan ezt így tényként állítják.
6.1 például) Apáczain magyar-történelem tagozaton a négy év során 3-3-5-5 történelem, 5-5-6-6 magyar áll rendelkezésre faktok nélkül. Ez a sok óraszám mit tesz lehetővé? Túlmentek a tankönyvek tananyagain? És ha igen, körülbelül mikor? Vagy itt arra kell gondolni, hogy három év alatt átvesznek mindent és az utolsó év egy imsétlés?
6.2 például) Apáczai biológia tagozatáról tud valaki írni? Ott ha jól látom a négy év során 3-3-4-4 óra áll rendelkezésre bioszból faktok nélkül? Komplex tagozaton kémiából 6-5-2 óra van az első három évben? Itt arra kell gondolni, hogy megtanulják középszinten az emelt szintű kiegészítésekkel/anyagokkal együtt a tantárgyat, vagy tesznek bele egyetemi szintűt is? Ha igen mennyit? Matek-fizika tagozaton fizikából mit tesz lehetővé a 3-4-4-5 óraszám? Itt gondolom túlmennek a 3 könyvön. Vagy az utolsó év itt egy ismétlés lenne? Az igaz lenne, hogy biológiából a négy OFI-s, vagy három mozaikos biológia könyv tartalmának háromszorosát kell megtanulni? Nem sok az egy picit? Valaki ezt mondta, de szerinten az óraszám ezt nem teszi lehetővé. Azok a könyvek is így is eléggé tele vannak rengeteg információval.
A Villányis kémia tankönyvek (9. és 10. kémia tankönyv) tartalmazzák az analítikai kémia fejezetet/témát? Mert ha nem, akkor mindenképpen szeretnék segítséget kérni, hiszen érdekelnek a tantárgyak kiegészítései. Mert ebből lehetne tudni, hogy a kémia tankönyv nem fed le mindent.
6.3 áltálanosságban) Ez a kérdés szóljon az összes elitgimnázium összes tagozatához/osztályához. Szóval mik azok a tárgyak, amiket nagyon keményen vesztek? A tankönyvi anyagon bőven túlmentek? Mesélnétek erről? Mindent leírhatsz ide konkrétan, ami eszedbe jut.
7.) Melyik tankönyvekből tanultatok? OFI vagy mozaik? Vagy valami más? Tanári jegyzet, stb? Melyik tárgyad hogy volt?
8.) Melyik egyetemre jártál/jártál? Milyen lett az érettségid? Hány emeltet vittél? Hány százalékosak lettek? Tervezel a jövőben valami mást is tanulni?
9.) Tantárgyakkal kapcsolatban: Van olyan tanárotok, aki nektek jegyzetből tanított, és lehetne tőle segítséget kérni? Szóval emlekszel/van olyan tánarod, akinek van olyan jegyzete, ami lefed mindent a könyveken túl is és el lehetne tőle kérni? Egy barátom egyszer elküldte az Apáczais biológia jegyzetét (Google Drive), de az szinte a mozaikos biológia könyvekben benne volt 99%-ban. Ez csak egy példaként hoztam fel. Meg olyanokat mondott, hogy orvosi első két évében alig kell tanulniuk.
10.) Mindenhol általánosságban van kémiából és földrajzból heti 2 óra 9-10-ben, fizikából heti 2 óra 9-10-11-ben és biológából is heti 2 óra 10-11-12 osztályokban. Ezek az óraszámok mire elegek? Elegek-e arra, hogy heti két órából kivégezzetek egy tankönyvet egy év alatt teljesen? Csak részleteiben lehet átvenni ennyi órából? Vagy arra inkább heti 3 óra vagy több kéne már, hogy teljesen 100%-osan átvegyétek? Ez a heti 2 óra mire szokott elég lenni? Ez a kérdés is sokat segíteni a tájékozódásban. Mert így lehetne arányosítani.
Szóval esetleg neked van olyan jegyzeted, ami eléggé részletes, lefed mindent vagy talán csak kiegészítés, és megosztanád velem?
Mesélnétek erről az egészről? Volt olyan, hogy csak egyetemi tananyagot vettetek már? Spec. matekon gondolom van ilyesmi. De ott is csak ismerkednek elvileg az 1 éves matekkal. Sajnos nagyon keveset tudok az elitgimnáziumi oktatásról, ottani sajátosságokról. Részleteket tudok csak, kevés a konkrét információm ezzel kapcsolatban.
A kérdés tehát az is főleg, hogy adott tagozat kulcs tárgyainak mennyisége hányszorosa lenne a 2/3/4 tankönyvnek?
Itt ott lehet pontatlan amit kérdezek, de talán ti tudtok segíteni/írni ezzel az egésszel kapcsolatban.
Minden ezzel kapcsolatos információ érdekel.
Huu de hosszú. Na mindegy, válaszolok mindenre, apáczais vagyok, sok eötvösös és radnótis ismerősöm van.
1. Szerintem az oktatás nagyon jó minőségű, a legtöbb tanár jól felkészít egy érettségire/nyelvvizsgára/akármire. Kicsit kiegészítem a közösségi élettel is: nálunk vannak nagyon okos, a tanulásba rengeteg energiát fektető emberek, és nagyon bulizósak is. Az Eötvösben és a Radnótiban az a hátrány, hogy szinte mindenki füvezik/cigizik/iszik, és ezekről sokszor a tanárok is tudnak, de nem tesznek semmit mert teljesen elfogadott. Szóval hiába nagyon jó az oktatás, kissé leronthatja ez a dolog... És ezt olyanoktól tudom első kézből akik odajárnak.
2. Általános tagozatra járok, tehát talán nem teljesen pontos a válaszom, de igen, azokat a dolgokat amik egy középszintű érettségihez kellenek, már szinte minden tárgyból 10.-ben befejezzük (én most vagyok 10.-es) és utána emeltszintű vagy versenyfeladatokat gyakorlunk. Én írtam már érettségi feladatokkal (közép és emelt) teli dogát, de OKTV feladattal MÉG nem találkoztam, bár azok közül biztos csak a könnyebbek lehetnek benne.
3. Dehogyis. A mi osztályunk két angol csoportra van bontva, mi, a haladóbb csoport a legjobb tanárt kaptuk (Prievara Tibor, nyugodtan keress is rá), most készülünk a felsőfokúra amit már ősszel le tudunk tenni. A kezdőbb csoportban ketten középfokúztak eddig, a többiek azon a szinten sincsenek. A második nyelv tanítása pedig olyan, hogy hiába mondják a tanárok hogy mennyire szuper, valójában nem tanulunk meg semmit, most A1-A2 szinten vagyunk franciából, németesek kicsit előrébb, de 12.-ig még a középfok sem lesz meg.
4. Nem vagyok magyarfaktos úgyhogy inkább nem mondok rosszat, nekünk általános tagozaton 10-15 szokott lenni, de nem mindegyik regény, vannak novellák vagy kicsit hosszabb versek is.
5. Angolt 9. óta vesszük felsőfokon, bár ez csak Prievara tanár úrnak köszönhető mert zseniálisan tanít, a többi angoltanárral inkább 11-12.-ben. A második nyelvvel senki nem jut el felsőfokra, a többi tantárgynál meg nem igazán veszünk egyetemi tananyagot, max a 12.-esek.
6.1. és 6.2 ezekre nem tudok sajnos érdemben válaszolni
6.3. Ami nagyon nehéz és nagyon nagy mennyiségű a tananyag az a kémia, de sajnos ez a könyv része, tehát nem megyünk túl rajta (Villányi féle könyv), max majd fakton. Amiből kissé túlmengyünk a tankönyvön az a matek és angol, de nem tűnnek olyan nehéznek mert nagyon jó tanárok vannak (kb minden matektanár tényleg nagyon szuper).
7. Na akkor megkeresem a könyveket. 7-8.-ban, mert ugye hatosztályosba járok, minden természettudományos tárgyunkat mozaikból tanultuk, most már nagyon kevert a lista.
Kémia: Villányi rendes kerettanterves könyvei (Műszaki kiadó)
Töri: Száray könyvek (OFI)
Francia: Talents (Műszaki kiadó)
Angol: Angliából rendelt, Magyarországon betiltott könyv, Life
Matekból van vagy négy feladatgyűjteményünk, köztük a háromrészes érettségire felkészítő gyakorló kötet (OFI)
Föciből, fizikából és bioszból nincs könyvünk, a tanár PPT-iből tanulunk.
8. Ugye még gimis vagyok szóval erre is nehéz lenne válaszolnom, annyit tudok mondani hogy egy radnótis matfizes ismerősöm Londoba jár az Imperial college-ra.
9. A föcitanárunk szokott PPT-ket csinálni, meg a magyartanárunk kiosztani a kinyomtatott órai vázlatait, de az benne van kb a tankönyvekben, a PPT-ket meg nem küldik el hogy ezzel is jegyzetelésre ösztönözzenek.
10. Az óraszámok amiket leírtál, helyesek, kivéve azt hogy most 10.-ben 3 föci van és így sok időnk van mindenre. Igazából szerintem összességében elég a heti két óra, talán kémiából érzem azt hogy túl sok a tanulnivaló az óraszámhoz képest.
Nagyjából ennyit tudok így elsőre, kérdezz nyugodtan ha valami nem tiszta.
Nem szeretném megnevezni, hogy a fentebb említettek közül melyik iskolába jártam, mert lehet, hogy csak az én véleményem túl negatív, de a mi osztályunk sorozatosan nagyon rossz tanárokat kapott valahogy (vagy csak sok a rossz tanár nálunk?), nyelvekből, matekból, term.tudokból nagyon nagyon sokan jártak külön tanárhoz/külön egyetemi felkészítőre, így aztán persze, hogy jók az eredményeink, de ez nem a suli érdeme.
Egyetemi anyagot én nem igazán tanultam semelyik faktomon, törin a tanárunk rendszeresen negyedórákat késett, a beadandókat el sem olvasta, és ilyenek.
Persze volt egy-két zseniális tanárom is, a közösség is jó volt (bár tény, hogy nálunk is nagyon sokan füveznek, cigiznek, isznak)
Az öcsém egy teljesen noname gimibe jár, és egyébként nem tűnik úgy, hogy mi többet tanultunk volna náluk.
Tyűűha, ez aztán nem semmi hosszúságú:D Na mindegy leírom, mert szerintem több embernek is érdekesek lehetnek ezek.
1) Én eötvösös vagyok és imádom. Nagyon magas színvonalú az oktatás, a diákok befogadóak, kedvesek és a tanárok is segítőkészek, képzettek. (nyilván mindenből van 1-2 kivétel, de nem jellemző) Amit sokan mondanak, hogy ez az iskola egy "versenyistálló" az egyáltalán nem igaz. A tanárok mindig mondják az aktuális versenyeket és hogyha valakinek van kedve, akkor őt megfelelően felkészítik, de aki nem szeret versenyezni arra egyáltalán nincs rákényszerítve. RENGETEG, de tényleg iszonyatosan sok közösségi program van, ami által nagyon jó a hangulat és a diákok kapcsolata. Nyilván kell tanulni, de nem kibírhatatlan mennyiséget, szóval bírható akár messzebbről utazással vagy sok edzéssel is. (ja és, ha van lehetőséged rá MINDENKÉPP menj nulltáborba, mert nagyon jó és kár kihagyni)
2)Inkább arról van szó a humán tagozaton, hogy bővebben veszünk egy témakört, több mindent tanulunk róla, mivel ezt az óraszámok megengedik. Sok érdekes plusz dologra is jut idő az órákon, amik egy "rendes" osztályban nem lennének. És nem szerepelnek OKTV-s feladatok a dolgozatokban, csak olyat kérnek számon amit előtte megtanítottak.
3)Azért a mindenki szerintem erős kijelentés. Őszintén a pontos számokról fogalmam sincs, hogy hányan, de az biztos, hogy az óraszámok aránylag magasak nyelvekből (és jó színvonalú a nyelvoktatás is)A humános osztályban heti 4-5 első nyelv és és 3-4 második nyelv van az órarendben. Az óraszámokról van infó a honlap felvételi tájékoztató részében
4)Hát, hogyha a rövid novellákat is beleszámolod (amik a többségét kitették nálunk) akkor lehet, hogy van 30-35 kötelező egy évben, de nem kell beleszakadni az olvasásba. Regényekből csak pár van feladva évente szóval teljesen bírható. Lista ezekhez pedig nincs, mivel tanáronként eltérő lehet.
5)Nyelvből nálunk 5 csoportra vannak osztva a négyosztályos tanulók, szintek szerint, szóval van olyan csoport ahol már 9.-től c1-c2-es szinten tanulnak angolt, de van nagyon kezdő is.
6.3)Hát az, hogy ki mit vesz komolyan, az egyén függő, hogy őt mi érdekli, mi lehet fontos neki a jövőben a továbbtanulás szempontjából. Nyilván minden tagozaton a "kiemelt" tantárgyat veszik a legtöbben a legkomolyabban, mivel azért mentek olyan osztályba:)) Mi magyarból rendesen túlmentünk a tankönyvi anyagokon.
7) Ez nagyon tanárfüggő. Van aki fejből mondja az egészet, van aki csak ppt-kből tanít, van akivel sokat használjuk a könyvet.
8) még nem érettségiztem:))
9) nem tudnék olyan tanárt mondani, aki engem tanít és nagyon jegyzetből csinálná, szóval nem hiszem, hogy lenne lehetőség a jegyzet elkérésére.
10) az, hogy mennyire elég a heti 2 óra az az adott osztálytól meg a tanárától is függ, mivel ha érdekli a diákokat a tananyag, szorgalmasak akkor sok mindenre elég lehet. De ha nem ennyire érdeklődőek, együttműködőek a tanulók, akkor kevésbé. (itt is igaz az, hogy a szaktól nagyon függ, tehát a humános osztályban kevés olyan van, akit tényleg érdekelnének a természettudományos tárgyak stb.)
Szóval remélem ezzel tudtam segíteni, ha bárkinek van bármi kérdése az Eötvössel kapcsolatosan, nyugodtan írjon, szívesen válaszolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!