Hány évbe kerül kb amíg közforgalmi pilóta lehetek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha felvesznek Nyíregyházára, akkor 3,5 év nagyjából.
Ha magadtól csinálod, akkor igazából csak rajtad múlik, hogy mennyi időd van (és pénzed).
1,5 millió az 1 motoros (cessna méret), és ebbe 60 repült óra van. +1 repült óra az változó árban, géptípustól függ, de kell 200 repült óra a kereskedelmihez.
+ műszeres repülés
+ éjszakai repülés
+ multi-engine kiképzés
Ez jut hirtelen eszembe, most értem haza lagziból és kicsit másnapos vagyok, lehet kihagytam valamit, akkor sorry :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1. lépés egy első osztályú reporvosi vizsgálat (26.000 Ft most)
2. PAV alkalmassági (ez is hasonló árban van)
Ha eddig megfelelsz (nem az orvosi a buktató a közhiedelemmel ellentétben, hanem a PAV), akkor érdemes belevágni az első elméleti képzésbe.
Ennek a végén egy SPL engedélyt kapsz, ha a gyakorlatot is megcsinálod, akkor lesz PPL-ed. (ez 1-2 millió közt mozog)
Aztán jön a műszeres IFR vizsga. Ehhez ha jól tudom legalább 100 óra kell szóval ismét elköltöttél egy fájó összeget.
Ahhoz, hogy pilótaként dolgozhass, kereskedelmi engedélyre lesz szükséged, ez a CPL - legalább 200 repült óra.
Utána jön az ME, ami a többhajtóműves átképzés, plusz 10 óra kell hozzá, tehát még egy milla.
Aztán MCC, a többpilótás repülés, TR, type rating (az 4-6 milla)...hát nem fogsz unatkozni, de le lehet zavarni 1,5 év alatt, kellően vastag tárcával, csak nem érdemes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!