Szerintetek nagyjából hány gyakorlati óra után derül ki valakiről, hogy alkalmatlan az autóvezetésre?
hat pedig van olyan, akit alkalmatlannak minositenek x bukas utan :)
ne add fel azert nem ez az altalanos, es ha ugy erzed fusztral az oktato akkor valts! en sajnalom h anno nem igy kezdtem
Nem derül ki. Főleg, ha átmész. Ha nem mész át, akkor persze nyilvánvaló.
Én is tök alkalmatlan vagyok, de muszáj melóba autóval járni. Nagyon rühellem, nem nekem találták ki.
Anno az MHSZ-nél oktattam néhány évig Uazon (visszaváltásnál duplakuplung+gázfröccs!) és Zilen sorköteleseket és tiszti iskolásokat. Az akkori néhány-száz tanulómból, kivétel nélkül, mindenki (előbb-utóbb) eredményesen levizsgázott B, illetve C kategóriára. Akkoriban, a vizsgát is magába foglalóan 30 óra állt rendelkezésre 1-1 tanulóra. Számomra, oktatóként már úgy a 3-4. gyakorlati óra tájékán kiderült, hogy kik azok, akik az átlagnál tehetségesebbek a vezetésre. Ez kb. az új tanulók negyede volt. A többiek személyenként eltérő ütemben ügyesedtek. A tanulási folyamat feltűnő lassúsága, illetve megrekedése volt az, ami kb. a 18. gyakorlati óra tájékán, az adott tanulók vezetési alkalmatlanságára utalhatott. Ez kb. a tanulók 10-15%-át érintette, de a vizsga időpontjára szinte mindenki összeszedte magát; legalább a környéki "lekottázott útvonalak", vagy a "gyógykör" eredményes teljesítésére. Közülük, máig emlékezetesen, hármat véltem teljesen alkalmatlannak, de ők is átmentek a sokadik vizsgájukon.
Az egyikük egyébként egy zseniális kézfüggetlenítéssel (is!) dobolni tudó katonazenész volt, de vezetés közben a legegyszerűbb helyzetekben is leblokkolt. Egy afrikai országból érkezett tanulómat, tiszti iskolásként úgy engedték át a vizsgán, hogy megígérte a vizsgabiztosnak (honvédségi tisztek voltak), hogy: "Nem vezetni Magyarország!" :-)
A harmadik pedig úgy ment át végül, hogy (az utólagos elmondása szerint) a vizsga reggelén kissé beserezett, melyet mentolos miegymás bevitelével próbált palástolni. Vele aztán nagyon tanulságosan meglepő találkozásom volt, amikor a levizsgázása után úgy két évvel, egy KrAZ* (!) volánja mögül levillogott ledudált a macskaköves Váci útról. Néhány derűs szót váltva, visszaemlékezőn mindketten jót nevettünk azon, hogy mennyire reménytelennek tűnt a sokadik vizsgája is; és lám, mégis mekkora* "népszámlálós" brutál vassal hasít, gond nélkül. ;-)
*
*
#3 Én most megköszönöm neked ezeket a mondatokat, mert ha hiszed, ha nem, sokat segítettél vele! Nagyjából ezt gondolom magamról az autóvezetésben, csak nem tudtam megfogalmazni, de ez így tökéletes!
Amúgy szerintem az utakon közlekedők nagyon nagy része vagy fizikailag, vagy idegrendszerileg nem alkalmas az autóval közlekedésre, csak a legtöbben ezt nem (merik) bevallani még saját maguknak sem.
Ugyanakkor szerintem nem az a lényeg, hogy valaki brillírozzon, és őstehetség legyen, hanem csak annyi, hogy "mindenki hazaérjen". Ha az egyik szereplő valamit kicsit elbaltáz, azt a másik tudja korrigálni, és tadáám, nincs baleset, mehetünk tovább. Legközelebb fordítva lesz, ezért fölösleges anyázni, meg kipattogni az autóból streetfight-ra. A Magyarországon vezető nagy többség béna, mint a sz@r, de rengeteg olyan életszituáció van, amikor nincs más választásod, vezetned kell ahhoz, hogy egyáltalán munkát találj, a gyereket elvidd a suliba, amit Volánnal 2,5 órányira van, ha rokkant rokont kell szállítanod, stb. Amilyen sok pénzbe kerül a jogsi, szerintem elég kevés ember van itthon, aki csak úgy, hobby-ból csinálja meg.
Szóval ez van, ezt kell szeretni.
#4 Neked is köszönöm a történeteket, tanulságos!
Azt szokták mondani, hogy bármiből lehetsz profil, mindössze 10.000 órát kell gyakorolnod, és kész. Ebben hiszek! 30, vagy akár 90 óra is a nullával egyenlő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!