Az építész mérnök vagy az autó mérnöki munka a bonyolúltabb, nehezebb?
Autókat sem egy mérnök tervez. Gépészmérnök, formatervező, villamosmérnök, anyagmérnök, informatikus (F1-nél még állítom fizikusok is benne vannak az áramlástan miatt)
Inkább az a kérdés, hogy melyik részével szeretnél foglalkozni.
A nehézség az szubjektív. Kinek mi. Nekem a villamos és programozási részek "könnyűek" mert villanymérnöknek tanulok. A gépészeti, anyagtechnológiai részével viszont biztosan sok nehézségem lenne, mert nem fogott meg a terület.
Egy olyan projektnél ahol több mérnöki terület is összefonódik, nem lehet különbséget tenni melyik a nehezebb. Mindenki kiveszi a részét a munkából. Együtt kell működjön a csapat minden tagja, különben háborús hangulat lesz a tervezés és implementáció során. A gépésznek is figyelembe kell vennie hogy lesz-e elég hely a szenzoroknak/vezetékeknek/akárminek, de pl a villamos tervezés során is figyelni kell arra, hogy próbáljanak könnyen feldolgozható formában adatokat szolgáltatni a PLC-nek/PC-nek. A programozóknak pedig arra kell figyelni, hogy a vezérlés ne vágja tönkre a gép elemeit. Szóval mindenkinek egyaránt nehéz a munkája :)
Talán a programozóknak nehezebb a dolguk, mert szokás kispórolni a hardvert pusztán gazdasági okokból, mert majd szoftveresen úgy is kompenzálják azt, de ez is egyéni vélemény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!