Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Speciális tanfolyamok » Mi kell ahhoz, hogy pilóta...

Mi kell ahhoz, hogy pilóta lehessek? Illetve mivel jár ez? Előnyök, hátrányok?

Figyelt kérdés
Néhány év múlva egyetem mellett hobbiból szeretnék pilótának “tanulni”, repülési engedélyt szerezni, esetleg egyetem után komolyabban foglalkozni vele(ez alatt nem utasszállítók vezetését értem, bár az is elég jó lenne). Nagy álmom hogy asztronauta legyek, és szerintem nem hátrány ha van egy kis repülési tapasztalatom. Szóval mit javasolnátok, illetve mennyibe kerülne ez nekem körülbelül?

2019. dec. 14. 15:59
 1/5 anonim ***** válasza:
15%
Rengeteg munka, tanulás, sok-sok óra saját költségen (értsd: milliók) és évek, mire egyáltalán bármit is vezethetsz önállóan.
2019. dec. 14. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
83%
Ppl jogsit fél -1 év alatt simán össze lehet hozni egy közeli reptéren, de tényleg nem lesz olcsó.
2019. dec. 14. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
78%

Hozzáértőbb válaszokat kapsz ebből a könyvből (és az írót is bátran keresd, marketing kapcsán hallottam beszélni, nagyon barátságos):


[link]

2019. dec. 14. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

PPL-hez orvosi szempontból alig kell több, mint az autós jogsihoz, a műszaki tudnivalók is bôven teljesíthetőek egy rendes középiskolai matek, fizikatudással. Ami húzós, az egyrészt maga a képzés ára (kis egymotoros Cessna is másfél milla simán), másrészt a repült órák gyűjtése (ez ahhoz kell, hogy további modulokat tudj elvégezni) vagy egyáltalán csak repülni, mert neked kell fizetned saját zsebből a gép bérlését, klubokban tagsági díjat stb-t. Nem olcsó.


A komoly alatt pontosan mit értesz? Lehetsz pl mezőgazdasági pilóta (bár belőlük sajnos egyre kevesebb van), vontathatsz transzparenseket, vitorlázógépeket (ez mondjuk megint csak kihalálos alapú elvileg, mert sokkal több a kiképzett vontatópilóta, mint amennyinek munka is jut), sétarepülő is lehetsz vagy ejtőernyősöket szállíthatsz, megfelelő rutinnal és plusz képzésekkel oktathatsz is. Kb ezek a lehetőségek (a civil repülésben), de sajnos sokszor már a CPL szintet kérik ahhoz is, hogy egyáltalán szóba álljanak veled. Nem egyszerű a történet, megélni csak akkor tudsz belőle, ha nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttél már és/vagy van protekciód. Addig ez csak egy igen drága (de persze csodálatos) hobbi, ami viszi a pénzt rendesen.


Asztronautáékhoz régen a légierőtől volt könnyebb bejutni, ma már vannak civilek is, de főleg a természettudományi kutatók, csillagászok, mérnökök közül kerülnek ki. Nagyon komoly kiképzés van, egészségügyileg, fizikailag toppon kell lenni (sztem kb annyira, mint a vadászpilótáknak). Egy magyarnak kevés esélye van bejutni. Szép cél, sok sikert is kívánok hozzá, de ne erre tegyél fel mindent, inkább csak egy B terv legyen, amibe egyszer belevágsz majd, ha épp minden klappol.

2019. dec. 18. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%
Az utasszállító munka szinten reális, a PPL hobbi szinten pedig kifejezetten megfizethető. Ennek ellenére ha komolyan gondolod az utasszállítót, akkor van értelme egy integrált ATPL képzések után nézni, szigorúan külföldön természetesen. Jellemzően 16-20 hónaposak, nulláról.
2020. jan. 13. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!