Miért kell kötelező nyelvvizsgát csinálni 2020-tól annak, aki egyetemre szeretne menni?
Jó, oké, ez egy költői kérdés, igazából a véleményekre vagyok kíváncsi, hogy ki mit gondol erről.
Nekem 2 nyelvvizsgám is van, már van egy BSc diplomám - tehát engem nem érint igazán a dolog, DE felháborítónak tartom, hogy ilyen helyzetbe kényszerítik a diákokat a jelenlegi közoktatási színvonalon. Én speciel vidéken jártam gimibe, ahol BORZALMAS volt a nyelvoktatás. Azért van 2 nyelvvizsgám, mert baromi jó a nyelvérzékem, amit olvasok/hallok, azt már tudom is kb, tehát én nagyon szerencsés vagyok, soha nem kellett se a nyelvtannal, se a szavakkal gürcölnöm. DE láttam az osztálytársaimat, hogy mennyire küzdöttek óráról órára, hogy a középszintű érettségit is alig bírták megcsinálni, míg én 0 készüléssel majdnem 100%-ra írtam, nem értették amit a tanár magyaráz, stb.
Oké, nem egy nagy dolog a középszintű nyelvvizsga, de láttam, hogy mennyit küzendek az osztálytársaim mert nem jó az oktatás - és tény, pl németből gimiben az órák 90%-án EGYETLEN feladatot megcsináltunk, és ennyi + néha 1-2 nyelvtani dolgot felírt a táblára a tanár. És sajnos sokuknak nem volt anyagilag megengedhető, hogy magántanárhoz járjanak. Ilyenkor mi van? Így járt az, aki tanulna, de sz*r a rendszer és nincs pénze.
Miért kell elbutítani az országot? Egyre jobban süllyedünk a béka s*gge alá, az annyira elkeseírtő. =(
Komolyan, az én leendő gyerekem így hova fog iskolába járni, milyen oktatásban lesz így része???
Én úgy hiszem,hogy ez a nyelvvizsga dolog már most is túlzó elvárás, az illető szakmai tudását nem határozza meg. Persze értem én, hogy sok itt a multi,meg amúgy se árt,ha tud valaki nyelveket, de, nem értem miért kell összevonni ezt a két dolgot ilyen szorosan.
Ez olyan,minthogy pl: jogsival kelljen rendelkeznie..
#3 - Szerintem nem tudod mennyire rossz a nyelvoktatás az iskolákban, ahova te jártál az jobb fajta iskola lehetett, én egy átlagos gimibe jártam, és nagyon rossz volt a nyelvtanítás, sokan voltak akiket érdekelt az angol és akarták is tanulni, de sehogy nem haladtak az anyagban és ez emelt óraszámú angolos osztály volt. így azok akik nyelvvizsgát akarnak kénytelenek voltak különtanárhoz menni, olyan gyerek nem volt az osztályomban aki nyelvtanár nélkül szerzett nyelvvizsgát.
Én tizedikben leérettségiztem angolból, és amikor negyedikben megnéztem az osztálytársaim füzeteit, hogy hol tartanak, kb ugyanott voltak mint tizedikben. Kilencedik osztálytól úgy volt, hogy akik tanultak már angolul általánosban azok külön csoportban voltak a kezdőktől. De a 'haladó' csoport is az A1-es szintről kezdte a tanulást, KEZDŐ könyvet vetettek meg velük, amiben az általános iskolás anyag volt, és az első évet ezzel töltötték!!!! Ezt azzal az indoklással, hogy 'nem mindenki van egy szinten', nevetséges volt.
Szerintem nincs azzal semmi baj, ha szeretnék rákényszeríteni legalább az értelmiségi réteget, h nyelvet beszéljen. A fővárosi gimikben ez általában nem is gond, a többség meg tud csinálni egy középfokút.
El tudom azonban képzelni h sok iskolában nem készítik fel erre a gyerekeket. A 2. nyelv tanulását három órában teljesen feleslegesnek tartom, szerintem heti három órában sehova nem lehet eljutni.
Ráadásul sok általános iskolában 0 a nyelvtanítás.
Szerintem korábban kellene elkezdeni és altalanos iskolától kezdve nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az nyelvoktatásra. A nem nyelv tagozatos gimikben tanitsanak csak egy nyelvet, de azt magasabb óraszámban.
És az isten szerelmére, ne szinkronizáljanak már minden filmet !!!!!
"És az isten szerelmére, ne szinkronizáljanak már minden filmet !!!!!"
Nem értem ezt a fajta problémát, inkább minden adón elérhetővé kéne tenni az eredeti nyelvű változatot is. A digitális tv korszakában megoldható a nyelv váltása, ne szúrjunk már ki szegény idősekkel, hisz ők a fő tv fogyasztók.
Gimnazista vagyok, anno 2 évet tanultam általánosban angolul, azóta magántanár nélkül internet segítségével középszintig jutottam. (suliban németet és franciát tanulok).
Manapság elég alap már egy angol nyelvtudás, én napiszinten használom neten is, életben is.
Diplomához eddig is kellett, és lehet, hogy így jobban járnak a diákok, mert nem halaszthatják az egyetemista éveikre. Én egyébként '16-ban érettségiztem és a 30+ fős osztályban elenyésző volt azok száma, akiknek nem volt nyelvvizsgája, hisz a plusszpontért még jó, hogy így is sokan választották. Bár az is igaz, hogy sokan (vagy talán mindenki) magántanárral készült. Pedig (kapaszkodj meg!) nyelvi tagozatosok voltunk, ami azt jelenti, hogy heti 4-5 órában folyt (a víz a csapból) - a "nyelvoktatás". Nekem sem volt szerencsére problémám a nyelvekkel, én előrehozottan emelteztem, de én is ugyanazt tapasztaltam az osztálytársaimon. Azt még hozzátenném, hogy az a kevés ember, akinek nem volt nyelvvizsgája vagy nem ment továbbtanulni, vagy olyan szakra ment, ahol már nem számított volna többletpontként (2 emelt mellett). Mondjuk a 2 emelteseket nem irigylem, hogy még ez is a nyakukba fog szakadni. És csak megyeszékhelyi közepesen erős gimiről van szó, tehát úgy gondolom, máshol is így gondolkoztak a diákok eddig is.
Egyébként sokan a nyelvoktatást is a magyar oktatási rendszerre fogják, pedig ez máshol is úgy van, hogy heti 3-4 órától nem lehet várni sok mindent, kell még a plusz önszorgalomból belefektetett energia, amire viszont nincs idő és ez egyértelműen a magyar oktatás hibája (éljen a mindennapos tesi :D). De ha azt nézzük, hogy hol állt a magyarok nyelvtudása régen és hol áll most, akkor egyértelműen javul a tendencia. Az más kérdés, hogy ez nem az oktatásnak tudható be. Összességében ez szabály csak a fiatalokat akarja ösztönözni arra, hogy tanulják a nyelvet, mert az angoltudás ma már nagyon alap.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!