Különórák: angol magántanár, másoknak milyen?
Aki jár nyelvtanárhoz különórákra, azoknak hogyan épül fel az az 1 óra (vagy másfél)?
Gondolom az elején kijavítja a tanár a házi feladatot, aztán belekezdtek egy új témába az adott tankönyvből és közben végig angolul beszéltek?
A listening feladat belefér ebbe az 1 órába?
Sok tanár 60 perces órákat tart. Nem lenne tartalmasabb a másfél óra/alkalom?
Az hátrány, ha olyanhoz járok aki nem iskolai nyelvtanár, de folyékonyan beszél angolul? Abból a szempontból kérdem, hogy hogyan tudja átadni a tudást egy igazi tanárhoz képest.
Az, hogy az óra hogy van felépítve, nagyban függ a tudásodtól és a neked problémás területektöl, ilyen szigorúan összeállított program enyhén szólva is értelmetlen.
Elvileg egy óra elég kellene, hogy legyen a szükséges anyagokra, a másfél óra sok esetben túl hosszú és ezért a végén már nem igazán tudnál figyelni, ezért nincs értelme.
Az meg, hogy az illetö tanár vagy sem, lényegtelen, söt sok esetben elöny a nem-tanár, mert nem az iskolai anyagot erölteti - föleg nyelvtani táblázatok -, hanem a használt nyelvre koncentrál. Hogy mennyire tudja átadni a tudnivalókat, az a személyiségétöl függ, van nagyon sok "igazi" tanár, aki erre képtelen és sok privát meg igen. Ha az illetö tényleg tud angolul - mert a "folyékonyan beszél" - meg nem feltétlen jeletni ezt, ez csak annyi, hogy nem akad meg beszéd közben, de hoyg mennyire helyesen használja a nyelvet, arra nem mind semmit -, csak elöny lenne.
Köszi a válaszokat!
Májusban megyek emelt vizsgára és találtam egy tanárt, aki nem nyelvtanár de az a "munkája", hogy otthon tanít angolt egész nap.
Ezért kérdeztem, hogy baj-e ha valaki nem iskolai tanár, meg, hogy elegendő-e a 60 perc, vagy inkább másfél óra a hatékonyabb.
A nyelvtanra meg a beszélgetésre szerintem elég a 60 perc, de a listening feladatot nem lehet lezavarni 5 perc alatt.
Ha neked a listening a problémás, akkor ezt jelezd a tanárnak, mert nem feltétlen ott kell megoldani, adhat olyan feladatot, amit otthon kell meghallgatni, anélkül, hogy lenne lehetöséged "megnézni", hogy mi a szöveg, és a következö órán megbeszélni.
Adott esetben sokkal több értelme van, mert otthon akár 50-szer is meg tudod hallgatni és minden egyes alkalom után többet értesz belöle, és így megszokod a hallás utáni szövegértést.
Emellett természetesen van értelme rövidebb szövegek ottani meghallgatására, amit utána át lehet tárgyalni.
Sok esetben ezt úgy is meg lehet oldani, hogy minden 3-4. óra csak listening, a többi meg az egyéb anyaggal foglalkozik.
Ezért is van elönye a magántanárnak, mert rugalmasan lehet a tananyagot venni, a te szükségleteid szerint.
(Meg ebben nagyon sokat segít, ha nézel eredeti filmeket mindenféle felirat nélkül, akkor is, ha kezdetben nem értesz egy szót sem. Idövel egyre jobban megy, ha VAN felirat, akkor azt olvasod és nem a beszédet hallgatod.)
Én is csak mellékesként tanítok, és persze sokféleképpen lehet csinálni. Én heti két órát nyelvvizsgázni vágyóknál felosztok az írásbeli és a szóbeli között. Igyekszem nem vesztegetni az időt olyan feladatokkal, amiket otthon is meg tudna csinálni, pl. egy listening (hisz ott van a könyvben a hanganyag is, ha nem érti) vagy egy hosszabb szövegértés. Inkább nyelvtani feladatok, sok magyarázás.
Az írásbelis órán magyarul, a szóbelisen csak angolul beszélek.
Én nyelvvizsga előtt jártam magántanárhoz. A feladatsorokat (beleértve a hallgatóst, és a levélírást is) otthon csináltam, csak azt beszéltük meg, amivel problémám volt. (A leveleket még az előtt kijavította mielőtt mentem) 1 órás órákat tartott. Az óra elején a problémák átbeszélése magyarul, az óra maradék része németül zajlott.
Szerintem jó volt, hogy csak 1 órás volt, mert többre nem biztos, hogy tudtam volna figyelni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!