Szerintetek is az a király, amikor különböző szinten lévő nyelvtanulók vannak egy csoportban?
Azt hallottam mostanában, valahol úgy tanítanak nyelvet, hogy egy csoporton belül van, akinek megvan a középfokúja, és van, aki most kezdi a nyelvet.
Szerintetek is ez a legjobb, és aki ezzel nem ért egyet, az le van maradva, és ne is menjen nyelvtanárnak?
Én nem tartom jó ötletnek, mert amit a haladó tanulhat, az csak bezavar a kezdőnek, ami infó meg a kezdőnek új, azért nem akar fizetni a haladó.
Csoportmunkát sem értem, hogy hogyan működne. Milyen feladatokat osszon ki a tanár? Valaki mindig szívni fog.
szerintem nem
Mikor gimis voltam, de már az áltsulira is visszanézve, teljesen rossz volt, hogy németből nem voltak csoportbontások. A gyengébb tanulók hátráltatták a többieket, mindig rájuk kellett várni, hatszor elmagyarázni nekik valamit, és nem is értették így se.
Bezzeg az angolosoknál volt csoportbontás, és a legjobb csoportból szinte mindenki megcsinálta tök hamar a nyelvvizsgát, meg az előrehozott érettségit.
Nálunk németből senki, pedig voltak nagyon jó nyelvérzékű emberkék, mégsem tudtak haladni a többiek miatt.
Egyébként mikor nyelvsuliba mentem, és nyelvvizsga előkészítőre beíratkoztam, teljesen le voltam döbbenve, mivel a csoport majd 80%-a még alig alapszinten volt.
Persze a nyelvvizsgáig nem jutottak el, és szintén csak minket hátráltattak
Szerintem sem jó ötlet. Én most vettem fel erre a félévre nyelvet, hogy jó lesz legalább szintentartásra. Sajnos csak 2-féle csoport volt, teljesen kezdő, illetve a feletti, de nem haladó.
Nyelvvizsgája sajnos csak 1-2 embernek van, a többiek pedig ugyan az alapmondatokat megértik, de önmaguktól beszélni nem tudnak. Így aztán agyhalál sajnos az egész óra. Persze jobb, mint a semmi, de az ottani 1,5 órás munka kb. 5 perc alatt letudható lenne annak, aki előrébb jár a nyelvben.
A többieknek is rossz, mert folyton kérdezgetik a tanárt, hogy most miről is volt szó. Az előrébb lévők pedig zavarják is a többieket, mert - jó, tudom, pofátlanság -, végigdumálják, végigjátsszák az órát. De ez akkor is rossz, ha nem kapnak olyan feladatot, ami leköti őket, akkor ez lesz. Mintha egy felnőttet beültetnének másodikosok közé összeadást megszorzást gyakorolni...
Én is csak egyet tudok érteni az előttem szólókkal. Szerintem ez egyáltalán nem jó ötlet, semmi haszna nincsen.
Aki magasabb szinten van, az unatkozik, aki kezdő, az pedig nem tud lépést tartani, vagy elbizonytalanodik, és semmi motivációja nem lesz.
Szia webnyelv!
Hát ez a megoldás nem király! Már egy kéthónapos eltérés is nagy akadály a résztvevöknek. Akár milyen szinten vannak a tanulók. Az elsösöktöl sem várja el senki, hogy félévkor már tötet osszanak, szorozzanak, stb.Régen a falusi iskolákban volt ilyen, hogy az elsötöl a negyedikig mindenki egy teremben tanult, de sokat nem hozott az sem a konyhára.
Köszönöm a válaszokat. Eléggé egybehangzóak a vélemények és az értékelések.
Pedig tényleg van ilyen, a múlt héten beszéltem valakivel, akiknél így megy sok éve, ezt állítja. És szerinte működik is. Bár az náluk nem szempont, hogy meg is tanulják rendesen a nyelvet, csak hogy valamit tudjanak, és ha helytelenül, az sem baj, a hibákat sem kell kijavítani. A kezdőknek meg fel lehet adni házinak, hogy nézzenek utána az anyagnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!