Otthoni önálló francia nyelvtanuláshoz melyik nyelvkönyvet ajánlanátok leginkább? Újrakezdő szinten vagyok, célom a középfokú nyelvvizsga lenne.
Nyelvtanár vagyok. Önálló tanulásra a Tanuljunk könnyen, gyorsan sorozat francia kötetét tartom legjobbnak eddig, részletes, magyarázós. Somorjai Ferenc írta, egy hátránya van, hanganyag nincs hozzá. Utána már veheted bármelyik egynyelvű tankönyv második kötetét is.
Ha menetrend szerint és kitartással haladsz, nem akadsz meg, akkor másfél év alatt meglehet a középfokú tudásod.
Szia!
Én egy tanfolyamon vettem részt, ahol A2-es szintre jutottam el. (Alapfok előtti szint).
Most pedig az Allons-y 1. kötetét kezdtem el éppen.
Jelenleg én is teljesen egyedül tanulok.
Célom a középfokú nyelvvizsga, ami a diplomámhoz kell.
Kedves 1. válaszoló!
Az általad említett Somorjai-könyv milyen szintre juttat el? (Úgy értem, hogy az abban tárgyalt szókincs és nyelvtani rész melyik szintet fedi le konkrétabban?)
Ez a kötet: [link]
Köszi a segítő választ! :)
3. válaszoló
Még annyi, hogy bár nincs hanganyag a Somorjai-könyvhöz, abban benne vannak a szavak nemzetközi fonetikai átírással is. Az összefüggő szövegekben pedig a hangkötés is jelölve van pl. Továbbá a szavakat meg lehet hallgatni online is.
3. válaszoló
Nekem van France-Euro-Express könyvem is, meg Allons-y-m is, ill. amit az első írt, az is meg van....
Bár a France-Euro lassan halad, de annak tök jó hanganyaga van, és én úúúgy szerettem.
Viszont amit az első írt, az teljesen úgy van...
Amúgy én is újra kezdő vagyok, én is négy évig tanultam a suliban, de én mellette németet tanultam...
Én majd a napokban akarok nekiveselkedni
Egy erős A2, gyenge B1-re helyezném. Azért írtam, hogy bármelyik haladó könyv jöhet utána, nagyon jó alapot ad.
Szókincsben gyengébb, ma már kívánatosabb a hétköznapibb szókincs. De szókincset bárki, bármikor tud fejleszteni, csak szótárazni kell. :):
Segíthet a következő oldal is: