Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Ez most hogy van? Angol...

Ez most hogy van? Angol present perfect

Figyelt kérdés

Szóval úgy tudom, hogy ha present perfectet használunk, akkor nem használhatunk időhatározókat, és még az előtte lévő mondatban se lehet, mert az a következő mondatra is hat

pl. I did my homework yesterday. It was really tiring.

És az lenne a kérdésem, hogy ez fordítva is múködik?

mármint, hogyha használok present perfectet, akkor az utána lévő mondatban sem lehet időhatározó?

pl. I've done my homework. When? Yesterday.

Ez így már helytelen?

UI: Még elég kezdő angolos vagyok úgyhogy a példamondatokat valószínűleg elrontottam, nyugodtan javítsátok ki ha rossz. Még kezdő vagyok a present perfecttel

2021. jan. 24. 02:59
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:

Így a kérdés kirakása után újra átolvastam és feltűnt, hogy eléggé kesze kusza és pár helyen nem igazán lehet érteni, hogy mire gondolok.

Ezért bocsánatot kérek, kérdezzetek nyugodtan, ha valami nem világos.

2021. jan. 24. 03:00
 2/11 anonim ***** válasza:
0%

Present perfect is used to an action or situation that started in the past and continues in the present.

Ha tehat te befejezted a hazifeladatodat, es mar semmi dolgod nincs vele, akkor szovegkornyezettol fuggoen valamelyik masik mult idot kellene hasznalnod. Szerintem.

2021. jan. 24. 03:55
 3/11 anonim ***** válasza:
0%

"még az előtte lévő mondatban se lehet, mert az a következő mondatra is hat"

Arra vigyázz, hogy ha jön valaki, hogy az unokád küldte, mert bajba keveredett, és kéne neki fél órán belül egy millió, hát azt se hidd el.

2021. jan. 24. 11:44
 4/11 anonim ***** válasza:
25%

I did my homework yesterday = Tegnap a házimat csináltam.

I've done my homework yesterday = Tegnap megcsináltam/befejeztem a házimat.

Ha pl. valaki megkérdezi, hogy miért nem csináltad meg a házidat, akkor te felháborodva mondhatod, hogy "I've done my homework yesterday".

2021. jan. 24. 13:34
 5/11 anonim ***** válasza:
100%