2-es átlag alatt mennyi az esélye, hogy nem buktatnak meg?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Te nem érted...magyarból is 5ös vagy?
Nem azt mondtam, hogy nem tanulsz, egy szóval se beszéltem a többi tantárgyr. Hanem arról, hogy a matekkal hatványozottan többet kellene foglalkoznod, az alapokat simán meg lehet tanulni magadtól is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
easymaths.hu
mateking.hu
matekmindenkinek.hu
Pótvizsgára ezekből tudsz felkészülni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nézzük milyen lehetőség van még?
Nem mindenkinek megy a matek. Ez tény. Legtöbben csak félnek tőle és ez blokkolja a megértésüket. Ezt sok tanár el tudja érni a félelemkeltéssel és ezt a társadalom is eléri a matematika démonizálásával. Ez sajnálatos.
elmondásod szerint tudsz tanulni. A matek egy természettudomány: tehát nem biflázni kell, hanem megérteni és gyakorolni. Ha egyszer megérted, onnantól tudni fogod végrehajtani, 4-5 példát begyakorolsz és onnantól már menni fog az a rész és mehetsz a következőre. Én jó néhány gyereket húztam fel matekból a félelem szintjéről a megértés szintjére és kettőből vezető mérnök lett, ami visszaigazolja számomra az elméletemet, miszerint a matek egy játék és ha a szabályok szerint játszol, mint egy társasjátékban, akkor nyerni fogsz és kijön az eredmény.
Az, hogy neked nem elég, amit a tanár mond - nem tesz egyedivé. Sokaknak tud a tanár magyarázni, de nem mindenkinek tud jól magyarázni. Ilyeneknek szüksége van két-három másik fajta megközelítésre. A matematikában természetes, hogy egy feladatnak van több megközelítése is. Ám, ha ezt nem ismerteti a tanárod, akkor leginkább egy másik oktató tudja megadni. Ha ugyan azt mondja el a tanár még egyszer (miközben egy értelmes ember vagy) nem lesz nagyobb a megértésed, mert nem a szövegértéssel van gondod - ha jól értem.
Ezért egy másik oktatóra van szükséged, aki máshogy magyarázza. És oktatót írtam, nem tanárt! Tehát ez lehet akár az iskolából egy másik matektanár, akár iskolán kívül egy matektanár, akár a környékeden lakó matek tanár. De lehet egy cimborád, vagy iskolatársad, aki jó matekból. Lehet a szomszéd, aki jó matekból. (a rokonokat nem ajánlom, mert ott sokszor olyan feszültség van, ami visszatarthat).
Aki jó matekból, és el tudja magyarázni, az még jobb lesz matekból. Aki igazán érti, az több szempontból el tudja magyarázni és miközben magyaráz a saját megértését is mélyíti.
Ha egyedül nem tudsz ilyen embert keresni, akkor kérj segítséget. Kérj segítséget a szüleidtől, az osztálytól, az öfődtől, az igazgatótól. És nyugodtan megmondhatod nekik, hogy szeretnél egy másik szemléletet, másik megközelítést megismerni matekból, mert a jelenlegivel küszködsz. Nem kell a tanárt degradálni (szakmailag lekicsinyíteni, szidni). Nem erről van szó. Arról van szó, hogy neked segítség kell és hajlandó vagy változtatni. Ehhez viszont kell egy másik szemlélet, amire neked az órai anyag nem elég. Így látni fogják, hogy neked sem jó, hogy gyenge vagy, de teszel ellene. Ezeket poztitívan szokták elbírálni.
Osztálytárs, suliból egy másik diák, környéken valaki, ismerős, másik tanár.
Amúgy 1.6 kerekítve közelebb van a 2-eshez, mint az 1-eshez.
A magyar oktatás valóságát meg már politikai kérdésként kezelem, abba nem megyek bele, hogy miért szoktak korrepetálásra küldeni diákokat tanárok, akik korrepetáláson értelmesen is tudnak magyarázni. De ennek köze van ahhoz, hogy az átlagfizetéses propagadna egy hatalmas hazugság a kormányunk részéről.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"vagy pénz hiányában megkérni egy másik matektanárt hogy korrepetáljon"
Igen, a tanároknak nem kell pénz. Ők bőségesen meg vannak fizetve, rengeteg szabadidejükben szívesen korrepetálnak ingyen, hiszen ez a hivatásuk, ezt választották.
Még jó, hogy a boltban ingyen van a kenyér és a sör...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!