Ti milyen változtatásokat vezetnétek be a magyar iskolarendszerbe?
Puszta kiváncsiságból teszem fel a kérdést, mert szerintem nem kevés probléma van vele. Kíváncsi vagyok tényleg más mit lát ebbe bele. Kezdem én:
Mivel nagyon sok diák nem tud azért tanulni, mert hátráltatják őket a vagy szellemileg nem olyan jó, vagy viselkedési problémákkal küzdő gyerekek, ezért egy teljesen új iskolarendszert vezetnék be. Már 4. osztály után lenne egy felmérő/teszt, ami nem is olyan tanulós lenne, csak szimplán az agyi/tanulási képességeket mérné fel, és lenne 2 iskolatípus, amikbe a teszt és az alsós tanár véleményezése alapján kerülhetnének be, 1 erősebb az úgymond "jóképességűeknek" és 1 olyan ahol különböző problémákkal küzdő diákok járnának, pl hiperaktív, diszlexia, diszgráfia, vagy csak akik gyengébben teljesítenek azok számára, és ott pl gyogypedagógusok tudnának velük foglalkozni és fejleszteni őket. 6. Végén jöhetne még egy teszt az átjárás kedvéért, hogy akik elég motiválta az erősebb suliba tudjanak kerülni, illetve,akinek nehézsége lépne fel az erősebb sulitípusba, akkor az átmehessen a másik iskolatípusba.
És gimibe jutásnál komolyabban venném, hogy gimibe tényleg csak az értélmes, jó magaviseletű, és nem közösségromboló diákok kerülhessenek, és ott tényleg komoly oktatás lehessen.
Kedves előzők: nem az SNI-s, btmn-s , nem az autista, nem a fogyatékos diákokról beszélek, mert ott integráció párti vagyok. Én azt mondtam hogy azok "akik" "olyan" környezetben jönnek azok képtelenek lesznek beilleszkedni, és erre nem tud megoldás lenni kizárólagosan az oktatás. Svédeknél, finneknél nincsenenek tömegével ilyen családok, itt viszont igen. Amíg nem vitték el az osztályból a problémás gyerekeket, addig levoltunk maradva a tananyagból, (nagyon) hetente verekedések voltak, a fehér szülők átiratkozással fenyegették meg az igazgatót. (egyszerre sokan szülőin) Nem nem a fehér dislexiás, fehér hiperaktív miatt, hanem a cigány gyerekek miatt. Az a cigány aki első osztályban nem integrálódott, és a szülő is tojik rá, menjen a többségi társadalomból. És nem azért mert rasszista köcsög vagyok, hanem mert nem a mi hibánkból tartanak ott ahol, egy európai országban se tudtak beilleszkedni, és ez a kis ország nem fog megváltást jelenteni. Se Kanada se Franciaország nem kért belőlük és úgy küldtek őket vissza mint macskát sz.rni. Pedig Kanada híres a sok nemzet integrálódásáról, és lám nekik se sikerült. Akkor mi mit várunk?
Halottál a természetes szegregálástól? Ott ahol rengeteg cigány él, az elmúlt években sok keresztény iskolát alapítottak. Ők ugye megszabhatják kit vesznek fel, maximum több támogatást kapnak ha körzetből veszik fel a diákok negyedét, ezért véletlen sem egy nyomortanyán épül fel. A lényeg hogy idén már óriási túljelentkezés volt ezekbe az iskolába, ráadásul a beilleszkedni képtelen cigányokat nem veszik fel.
Tudod miért van túljelentkezés? Nem azért mert a szülő egy rasszista állat, nem azért mert egy vallásos személy, hanem mert a legjobbat akarja gyerekének, nem akarja hogy a kisebbségi személyek feltartsák az órát, nem akarják hogy büdös, koszos osztálytársuk legyen, hanem normális körülmények között tanuljon. Menjen el bárki egy nagyon integrálódott iskolába Borsodba, mondjuk ahol a tanulók fele cigány, mondjuk 10 iskolába hogy reális képet lásson. Szerintem nem véletlen hogy a szülők akik tehetik elviszik innen a gyerekük normális helyre.
Egyébként miután kivágták a büdös, fürdetlen, erőszakos cigókat az iskolákból, a megyeszékhely legjobb iskolájává váltunk, és ezért nézték el nekünk, mert hát ugye ez papíron tilos. Gyakorlatilag ide járt a polgármester 2 gyereke, mitöbb a polgármester kihívójának gyereke is, és szemet hunytak hiszen az a suli, ami a cigányok miatt rossz volt, az egyik legjobb lett. Sni-s, dislexia, disgráfiás, diskalkuliás, btmn-s gyereket továbbra is felvesznek, és cigányok nélkül tökéletesen megy az integráció. Mondok egy tényt: cigós időkben a tanulók harmada ment felsőoktatásba végül, 2017-ben az arány már több mint a fele volt. (Igen, mérik az általános suliban)
Szóval a cigányokat hagyjuk ki az integrációból.
Felteszem a 2 kérdést, bár lehet nehéz válaszolnia annnak aki az elit sulikból jött, és nem sok tapasztalata a kisebbségről.
Hogy akarsz integrálni egy olyan ami magát nem tudja egész Európában, de még Kanada sem bírt velük? Szerinted ez a 10 milliós ország fogja megoldani a beilleszkedésüket?
Egyébként azért is tettem fel a kérdést, mert eddig azt hittem, hogy én tanár leszek, imádtam a tudásom átadni, tehetséges gyerekkel foglalkozni, sokakat korrepetáltam már gimi eleje óta, de egyetem alatt sokat tapasztaltam. Mostanában ami megy egy iskolateremben elkeserítő... a tanár egyfelől próbál azokkal foglalkozni, akiknek az alapok alapja mem megy, mellette meg próbálja a jó tanulóknak megtanítani a maximumot, ezt úgy, hogy a legtöbben nem veszik semmibe, az órán azt lehet csak hallani hogy hangossan szidják a tanárt, a külsejére tesznek megjegyzéseket. Igaz én középiskolai tanárnak készülök, de addigra pont ezek a gyerekek lesznek középiskolások.
És egyre inkább gondolkozok, hogy doktorit végzek és egy nyugodt élet reményében azzal úgymond pályát váltok, mert a sok diák okozta lelkiterrort nem tudom hogyan bírnam pedig a tanárság volt az álmom
... vagy megpróbálok magángimiben dolgozni, ahol tényleg elismerik a tudást és a tanulást.
"Már 4. osztály után lenne egy felmérő/teszt, ami nem is olyan tanulós lenne, csak szimplán az agyi/tanulási képességeket mérné fel, és lenne 2 iskolatípus, amikbe a teszt és az alsós tanár véleményezése alapján kerülhetnének be, 1 erősebb az úgymond "jóképességűeknek" és 1 olyan ahol különböző problémákkal küzdő diákok járnának, pl hiperaktív, diszlexia, diszgráfia, vagy csak akik gyengébben teljesítenek azok számára, és ott pl gyogypedagógusok tudnának velük foglalkozni és fejleszteni őket."
De jó, milyen empatikus gondolkodásod van. Ez tulajdonképpen a diszrkimináció, amit leírsz és látszik, hogy közöd nincs az oktatáshoz. Ha egy gyereket "gyenge csoportba" teszel, akkor megbélyegzed, beskatulyázod, amiből sosem tud a gyerek kiszabadulni. Jelezném, hogy a "gyenge képességű" gyerek nem szellemi fogyatékos, hogy gyógypedagógusnak kéne vele foglalkoznia. Alapfogalmakat keversz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!