Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Ti milyen változtatásokat...

Ti milyen változtatásokat vezetnétek be a magyar iskolarendszerbe?

Figyelt kérdés

Puszta kiváncsiságból teszem fel a kérdést, mert szerintem nem kevés probléma van vele. Kíváncsi vagyok tényleg más mit lát ebbe bele. Kezdem én:

Mivel nagyon sok diák nem tud azért tanulni, mert hátráltatják őket a vagy szellemileg nem olyan jó, vagy viselkedési problémákkal küzdő gyerekek, ezért egy teljesen új iskolarendszert vezetnék be. Már 4. osztály után lenne egy felmérő/teszt, ami nem is olyan tanulós lenne, csak szimplán az agyi/tanulási képességeket mérné fel, és lenne 2 iskolatípus, amikbe a teszt és az alsós tanár véleményezése alapján kerülhetnének be, 1 erősebb az úgymond "jóképességűeknek" és 1 olyan ahol különböző problémákkal küzdő diákok járnának, pl hiperaktív, diszlexia, diszgráfia, vagy csak akik gyengébben teljesítenek azok számára, és ott pl gyogypedagógusok tudnának velük foglalkozni és fejleszteni őket. 6. Végén jöhetne még egy teszt az átjárás kedvéért, hogy akik elég motiválta az erősebb suliba tudjanak kerülni, illetve,akinek nehézsége lépne fel az erősebb sulitípusba, akkor az átmehessen a másik iskolatípusba.

És gimibe jutásnál komolyabban venném, hogy gimibe tényleg csak az értélmes, jó magaviseletű, és nem közösségromboló diákok kerülhessenek, és ott tényleg komoly oktatás lehessen.



2019. márc. 15. 17:46
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
42%

Kedves előzők: nem az SNI-s, btmn-s , nem az autista, nem a fogyatékos diákokról beszélek, mert ott integráció párti vagyok. Én azt mondtam hogy azok "akik" "olyan" környezetben jönnek azok képtelenek lesznek beilleszkedni, és erre nem tud megoldás lenni kizárólagosan az oktatás. Svédeknél, finneknél nincsenenek tömegével ilyen családok, itt viszont igen. Amíg nem vitték el az osztályból a problémás gyerekeket, addig levoltunk maradva a tananyagból, (nagyon) hetente verekedések voltak, a fehér szülők átiratkozással fenyegették meg az igazgatót. (egyszerre sokan szülőin) Nem nem a fehér dislexiás, fehér hiperaktív miatt, hanem a cigány gyerekek miatt. Az a cigány aki első osztályban nem integrálódott, és a szülő is tojik rá, menjen a többségi társadalomból. És nem azért mert rasszista köcsög vagyok, hanem mert nem a mi hibánkból tartanak ott ahol, egy európai országban se tudtak beilleszkedni, és ez a kis ország nem fog megváltást jelenteni. Se Kanada se Franciaország nem kért belőlük és úgy küldtek őket vissza mint macskát sz.rni. Pedig Kanada híres a sok nemzet integrálódásáról, és lám nekik se sikerült. Akkor mi mit várunk?


Halottál a természetes szegregálástól? Ott ahol rengeteg cigány él, az elmúlt években sok keresztény iskolát alapítottak. Ők ugye megszabhatják kit vesznek fel, maximum több támogatást kapnak ha körzetből veszik fel a diákok negyedét, ezért véletlen sem egy nyomortanyán épül fel. A lényeg hogy idén már óriási túljelentkezés volt ezekbe az iskolába, ráadásul a beilleszkedni képtelen cigányokat nem veszik fel.

Tudod miért van túljelentkezés? Nem azért mert a szülő egy rasszista állat, nem azért mert egy vallásos személy, hanem mert a legjobbat akarja gyerekének, nem akarja hogy a kisebbségi személyek feltartsák az órát, nem akarják hogy büdös, koszos osztálytársuk legyen, hanem normális körülmények között tanuljon. Menjen el bárki egy nagyon integrálódott iskolába Borsodba, mondjuk ahol a tanulók fele cigány, mondjuk 10 iskolába hogy reális képet lásson. Szerintem nem véletlen hogy a szülők akik tehetik elviszik innen a gyerekük normális helyre.


Egyébként miután kivágták a büdös, fürdetlen, erőszakos cigókat az iskolákból, a megyeszékhely legjobb iskolájává váltunk, és ezért nézték el nekünk, mert hát ugye ez papíron tilos. Gyakorlatilag ide járt a polgármester 2 gyereke, mitöbb a polgármester kihívójának gyereke is, és szemet hunytak hiszen az a suli, ami a cigányok miatt rossz volt, az egyik legjobb lett. Sni-s, dislexia, disgráfiás, diskalkuliás, btmn-s gyereket továbbra is felvesznek, és cigányok nélkül tökéletesen megy az integráció. Mondok egy tényt: cigós időkben a tanulók harmada ment felsőoktatásba végül, 2017-ben az arány már több mint a fele volt. (Igen, mérik az általános suliban)

Szóval a cigányokat hagyjuk ki az integrációból.



Felteszem a 2 kérdést, bár lehet nehéz válaszolnia annnak aki az elit sulikból jött, és nem sok tapasztalata a kisebbségről.


Hogy akarsz integrálni egy olyan ami magát nem tudja egész Európában, de még Kanada sem bírt velük? Szerinted ez a 10 milliós ország fogja megoldani a beilleszkedésüket?

2019. márc. 16. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:
Teljesen egyetértek az utolsóval, emberek tanárnak készülök, konkrétan sok gyerekkel foglalkoztam és sokszor jártunk iskolai gyakorlatra, tudom milyenek a gyerekek. Találkoztam olyan tanárkollégával, aki nem mer hazamenni, mert xy apja-anyja fenyegeti azért, mert a gyereke 6.ban nem tud számolni annyit se hogy 1+1=2 és 1est ad neki. Be lehet tenni az ilyeneket vegyítve bármilyen osztállyal, akkor se fogja megtanulni, hacsak nem foglalkoznak vele külön, de mivel a szülők tiltakoznak még a segítség ellen is mit csináljon a tanár, a gyerek szószerint befenyíti minden órán és fenyegetőzik a szüleivel és több embertől hallok ilyen sztorikat. A rendes iskolákba olyan gyerekek járnak, akik gyógypedagógiai intézetben kéne lenniük mert konkrétan 8.ban nem tudnak felolvasni egy mondatot, és nem baj, csak az a baj, hogy miattuk a többi gyerek sem tud tovább menni a tanulásban. Lehet hogy az okos filozófus professzorbácsik akik életükben nem voltak egy mezei magyar iskolában azt mondják hog, mindenki ugyanazon a szinten van stb. Én voltam pont egy elődadáson, ami ezzel foglalkozott, hogy van ugye egy új fajta modell, hogy ne osztályozzunk, mert azzal megalázzuk a gyereket ha megtudja hogy nem tud szorozni, vagy ha nem tanulta meg a himnuszt, akkor se adjunk egyest, mert még a végén megsérül a lelke az 1estől(közben feketén fehéren meg lett beszélve hogy hétdőn felelés, nem hiányzott, tudott volna tanulni). Miközben több generáció nőtt fel azzal, hogy ha nem tudod 1est kapsz, ha tudod 5öst, ez felkészít az életre mert a főnököd se fog folyton mindenért dícsérni, ha valamit időre kell és nem tetted meg egyes, ha apolónő vagy és rossz gyógyszer adsz be akkor ki vagy rúgva vagy akár meg is ölhetsz valakit. De tegyük fel mindenki egyenlő. Mindenki 5ös. Mindenki gimibe jár. Mindenki bármilyen egyetemre mehet, és az egyik legnépszerűbb egyetem az orvosi és a jogi és mondjuk az emberek 90%a oda fog jelentkezni, de azért, hogy ne legyen komplexusok felveszik őket bármilyenek, de mivel nem szoktak hozzá ahhoz, hogy megbukhat vagy 1est kap minden emberből orvos és jogász lehet. Nos képzeljünk el milyen lenne így az orvoslás és a törvények. Erről egy nagyon elismert professzor tartott előadást, aki tanárként dolgozott régen. És teljesen igaza van. Én is fuha mennyi szar jegyet kaptam, fuha hányszor éreztem magam sz*rnak, amiatt mert mondjuk nem tudtam énekelni és nincs abszolút hallásom, mikor a családomban mindenki tud vagy 3 hangszeren játszani. De nagyon nem tört meg lelkileg, a rossz jegy motivált, az hogy valamiben nincs tehetségem napuff, csak szarabb lett volna ha elhitették volna velem, hogy én leszek a következő Mozart vagy operaénekesnő, felfedeztem hogy jó vagyok bioszból, matekból, táncolni tudtam, és most itt vagyok egyetemista, ha végzem kedzem a doktorit remelhetőleg, sok-sok volt osztáytársammal együtt egyetemre járunk, kiegyensúlyozott életünk van, még akkor is ha sokan küzdöttem a matek 2esért 6.ban, mert a tanárunk jól szivatott minket, vagy sokaknak harmadjára lett meg a nyelvizsgájuk, mindenki talált valamit amiben jó, és csak nevetünk, ha arra gondolunk, hogy jajj a Julika néni mennyit követelte tőlünk a tört számokat és mennyire nem ment, mennyi egyest kaptunk. Ez tanított az életre mert a munkába, ezerszer több szidalmazást kap bármelyikünk is a teljesítéskényszer miatt, és sajnos a munka az ilyen. És az iskola az életre tanít. Szép jó ez az elképzelés, hogy ha valakinek valami nem megy nem baj, és NEM IS BAJ, én sem tudok énekelni, de akkor én nem megyek el a kórusba, hanem megpróbáltam a zenei érzékem zongorással fejleszteni. Tesóm a matekhoz egyáltalán nem ért, és igen, sokszor volt rossz napja a matek miatt, de most belátja, hogy szegény tanár mit tett volna vele másik 29 ember mellett, megkapta a jegyeit, járt matektanárhoz és meg lett a 2es, aztán most boldog munkája van, a matekkal meg nem is foglalkozik. És ha megkérdezem, hogy neki mennyire rossz hogy ő rossz volt matekból én meg matektanár leszek nevet és elkezd énekelni, amiben meg ē vagypk rossz. Ez az élet, ha nem tanuljuk meg gyerekként akkor mit kezdjünk vele felnőtt ként, most is hisztizzek, hogy márpedig én leszek a Ariana Grande.😂
2019. márc. 16. 17:09
 13/15 A kérdező kommentje:

Egyébként azért is tettem fel a kérdést, mert eddig azt hittem, hogy én tanár leszek, imádtam a tudásom átadni, tehetséges gyerekkel foglalkozni, sokakat korrepetáltam már gimi eleje óta, de egyetem alatt sokat tapasztaltam. Mostanában ami megy egy iskolateremben elkeserítő... a tanár egyfelől próbál azokkal foglalkozni, akiknek az alapok alapja mem megy, mellette meg próbálja a jó tanulóknak megtanítani a maximumot, ezt úgy, hogy a legtöbben nem veszik semmibe, az órán azt lehet csak hallani hogy hangossan szidják a tanárt, a külsejére tesznek megjegyzéseket. Igaz én középiskolai tanárnak készülök, de addigra pont ezek a gyerekek lesznek középiskolások.

És egyre inkább gondolkozok, hogy doktorit végzek és egy nyugodt élet reményében azzal úgymond pályát váltok, mert a sok diák okozta lelkiterrort nem tudom hogyan bírnam pedig a tanárság volt az álmom

... vagy megpróbálok magángimiben dolgozni, ahol tényleg elismerik a tudást és a tanulást.

2019. márc. 16. 17:16
 14/15 anonim ***** válasza:
Magángimi még rosszabb, a gyerek sokszor úgy gondolja, mindent köteles vagy eltűrni, mert a szülei fizetnek neked.
2019. márc. 16. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

"Már 4. osztály után lenne egy felmérő/teszt, ami nem is olyan tanulós lenne, csak szimplán az agyi/tanulási képességeket mérné fel, és lenne 2 iskolatípus, amikbe a teszt és az alsós tanár véleményezése alapján kerülhetnének be, 1 erősebb az úgymond "jóképességűeknek" és 1 olyan ahol különböző problémákkal küzdő diákok járnának, pl hiperaktív, diszlexia, diszgráfia, vagy csak akik gyengébben teljesítenek azok számára, és ott pl gyogypedagógusok tudnának velük foglalkozni és fejleszteni őket."


De jó, milyen empatikus gondolkodásod van. Ez tulajdonképpen a diszrkimináció, amit leírsz és látszik, hogy közöd nincs az oktatáshoz. Ha egy gyereket "gyenge csoportba" teszel, akkor megbélyegzed, beskatulyázod, amiből sosem tud a gyerek kiszabadulni. Jelezném, hogy a "gyenge képességű" gyerek nem szellemi fogyatékos, hogy gyógypedagógusnak kéne vele foglalkoznia. Alapfogalmakat keversz.

2021. aug. 28. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!