Szerintetek miért unatkozik a legtöbb magyar diák szinte az összes iskolai tanórán, még az informatikaórán is?
Jól látod kérdező. Sajnos sokan a mostani diákok közül nem képesek felfogni, hogy mi hasznos és mi nem. Pedig a reáltárgyak ismeretének lehet legtöbbet hasznát venni az életben, valamint azoknak az informatikai dolgoknak, amiket felvázoltál.
De aki már a matematikát sem érti, az az excel-táblát sem fogja tudni, mert alapvető logikai dolgokkal nincs tisztában. Már pedig az excelben számos logikai függvény van, amely számos munkaterületen hasznos, ahogy mondtad. Még egy adminisztrátor számára is hasznos lenne a dokumentációk készítésénél.
De kár részletezni, mert aki ezt nem látja át amit írok, úgyis lepontoz, kifejezve a saját tudatlanságát, butaságát.
A másik tényező, amit néhány válaszoló is felhozott, hogy a tanárok sem mindig a legjobbak. Van akinek jobb kerül, másoknak rosszabb.
De nem elhanyagolható az sem, hogy sokszor a diák hozzáállása sem megfelelő. Ha hiányzik valakiből a kellő szorgalom, a megértésre kevés időt fordít, akkor elveszett ember lesz.
Ugyanakkor még egy jelenségre fel kell hívni a figyelmet: sokszor a diákok nincsennek megfelelően tájékoztatva. Nincsennek tisztában a piaci igényekkel, a tanulási lehetőségekkel, így sajnos sokan még érettségi évében is tétlenül állnak, hogyan tovább. Ez részben a szülői felelősség hiánya is, mert nincs adott irányba orientálva a diák, ill. a diák esetleges egyéni képessége nem lát napvilágot.
De az iskola feladata is lenne szerintem, hogy felderítse azt, ki milyen terület felé érdeklődik, és akár szakkörök, vagy egyéni foglalkozások keretében lehetne terelgetni őket.
Végül pedig, sokszor az egész oktatási rendszerről is tájékozatlanok. Sokan még azt is keverik, mi a szakiskola, szakközépiskola, gimnázium. Most a bevezetett új rendszer -a szakgimnázium fogalmának bevezetésével- erre rátesz még egy lapáttal. Így már az is örökké visszatérő probléma lesz, hogy általános után hova tovább.
Pedig tájékozódásra lenne alkalom: a középiskolák tartanak nyílt napokat, úgy mint a felsőoktatási intézmények is, vannak prospektusok, és nem utolsó sorban az intézmények honlapjain is hasznos információkra lehetne bukkanni.
De mindez hiába, ha valaki az internetet sem tudja használni, mert azt sem tudja, milyen kulcsszavak szerint keressen. Itt pedig a kör bezárul, mert látható, hogy annak ellenére, hogy az új generáció az informatikai világba született bele, mégsem tudja azt használni. Sokan még a felvin sem tudnak kiigazodni, ebből is látható, hogy az informatika hasznosságát sokan fiatalok nem is látják.
Mert az új számítógépes világ nemcsak a facebookozásból áll, meg az okostelefonokból, hanem kéne ismerni a hasznos vonulatait is a modernkori számítógépes alkalmazásoknak. Csak ezt sokan képtelenek belátni, megérteni, így pl. az elektronikus oktatóanyag sincsenek felhasználva teljeskörűen és hatékonyan.
Ennek több oka van, néha csak egy ezek közül, de általában mindegyik.
1.A diákok már nem tudnak figyelni. Túl érdekes a net, nem alakult ki a képességük arra, hogy egy unalmas, azaz ismert világba kíváncsisággal és figyelem-összpontosítással behatolva az mégis érdekessé válik. Erről hosszan tudnék írni, inkább ajánlok egy könyvet: [link]
2. Noha a mai diákok már nem tudnak annyira figyelni, mint a 20 évvel ezelőttiek, vannak olyan tanítási módszerek, amik aktivizálják a diákokat, így mégsem unatkoznak annyira - de ehhez sok minden kéne az iskola, a tanár és a diákok részéről is, ezért általában nem valósul meg.
3. Meg vannak olyan tanárok, akik még 20 évvel ezelőtti diákokat is untatnák, mert frontálisan ("one man show") se tudnak érdekes órát tartani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!