Miért juthatott napjainkra ismét válságba a magyar közoktatás?
Napjainkban?! 20 évvel ezelőtt is egy rakás trágya volt, már régesrég megbántam azt is, hogy egyáltalán a felsőtagozatot elvégeztem. Rohadt unalmas volt, nem tanultunk semmit, én nem tudtam jó középiskolába kerülni, mert nem voltak kapcsolataim. Bekerültem gimibe az analfabéták közé "tanulni", és negyedévente 25 szavas angol szódolgozatokat írtunk, vicc nem? Mivel a francia nem ment senkinek rajtam kívül, ezért hozzáigazították az analfabéta osztálytársaim igényeihez az anyagot, és 11-ben is az 9-es anyagot vettük.
Gyakorlatilag sík hülye tanáraim voltak, akik imádtak pofára osztályozni és visszaélni a hatalmukkal.
Emellett tornaóránk hébe-hóba volt, mert nem volt terem. És akkor még nem beszéltem arról, hogy nem vettük irodalomból Pilinszkyt, Goethe-t... A tanáraim nagy része is egy faragatlan, olvasatlan tahó volt. Remélem ott rohad meg az összes ahol van.
10 év alatt jöttem ki abból a nyomorból, amit csináltak velem 12 éves koromtól kezdve.
És akkor visszatértem a kedvenc időfoglalatosságomhoz, a regény és a versek olvasásához.
Én nem tudom, hogy hol szocializál az iskol, mert engem kifejezetten antiszociálissá tett, igen hosszú időre.
Ráadásul tényleg hülyeségeket tanítottak, ami nem úgy van, utánaolvastam, csak itt nem akarom részletezni, hosszú lenne, és én feleljek le egy olyan marhaságból és zagyvaságból, amitől leszakadna egy jobb helyen a menyezet, csak azért, hogy jobb jegyet kapjak, és mindenféle sérült mocsadéknak megfeleljek, meg ezeket bármilyen szinten is szolgáljam. És ezek ítélkeznek felettem, meg leosztályoznak...
Mikor NEM volt válságban a magyar közoktatás?
Mindig is arról szólt, hogy a szerencsétlen gyerekeket beteges gyűlölettől eltelt, fóbiákkal és kényszercselekvésekkel küszködő, nemritkán közönséges perverz alakok addig terrorizálják, ütik-vágják, alázzák, amíg megfélemlített idegroncsokként nem zuhannak ki a kapun. Addigra megtanulják, hogy a társadalomnak a világon semmi értelme nincs, ők pedig értéktelenek, kivéve ha megtanulnak sunyiskodni, hazudni, besúgni és nyalni. Mindezt pedig idestova hatvan-nyolcvan éve emelik piedesztálra, mint nagyszerű és tündökletes "közoktatást", mert ugye mindenki hülye, csak a magyarok helikopterek. Ugye mennyi Nobel-díjasunk van, csak kár, hogy mindegyik azzal kezdte a karrierjét, hogy elmenekült az országból.
2: Azért ez nem pontos, mert a Nobel-díjasaink ma is neves magyar gimnáziumokban végeztek, és még az egyetemet is itt, csak akkor menekültek el, amikor itt nem finanszírozták a kutatásaikat, meg nem szabadalmaztatták a találmányaikat.
Azért a ranglista első 50 gimnáziumára és általános iskolájára nem igaz, amit írtál.
Abban egyetértek, hogy a magyar közoktatás (és a felsőoktatás is) alapjaiban rossz.
Az általad ideálizált változattal azonban ugyanúgy nem értek egyet.
Ami rossz:
- túl sok tananyag felületesen oktatva
- túl nagy óraszám
- kis óraszámú nyelvoktatás
- túl nagy különbségek a gyerekek között a képességekben, a célokban és motivációban
Át kellene alakítani a tantervet, a középiskolában nagyobb teret kellene adni az egyéni tanulásnak (aki nem akar közismereti tárgyakat tanulni, az pl. tanuljon szakmát) Egy évfolyamon belül akár tantárgyanként lehetne alap és haladó csoportokat indítani.
Tény, hogy tanároknak egyre inkább a legalkalmatlanabbak mennek el, de az is igaz, hogy könnyű mindenért a tanárt okolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!