Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért juthatott napjainkra...

Miért juthatott napjainkra ismét válságba a magyar közoktatás?

Figyelt kérdés
Értem ezalatt az általános és a középfokú oktatást, a szakiskolákat, szakgimnáziumokat, gimnáziumokat. Főiskolákon, egyetemeken nem tudom mi a helyzet. Állandóan hallani TV-ben, rádióban, olvasni ujságokban, hogy az oktatás Magyarországon válságban van. Főleg az a fajta oktatás, amelyiknél a padokban ugyebár szépen sorban 20-40 diák ül. Ez a közismert "gályarab" iskola. Itt egy tanulóra 1/20 - 1/40 oktató jut a tanóra időtartama alatt... A másik gyenge pontja az oktatásnak a tananyag apró részekre darabolása, amiből egyfajta tanturmix készül, ezt nevezik általában órarendnek. Ez rendkívül hatékony módszer arra, hogy a tanulók megtanuljanak felejteni, akár akarnak akár nem. Lényegében a tananyag apró részekre bontása csak és kizárólag a pedagógusok kényelmét szolgálja. Nyelveket elsajátítani csakis úgy lehetne, ha hónapokig az adott idegen nyelvet tanulnák egész nap a tanulók. Ez persze sohasem fog megvalósulni, mert mit is csinálna akkor a többi tanár ezidő alatt? Elmondhatjuk tehát, hogy a közoktatás legnagyobb problémája lényegében maga a pedagógus. Aki ugyanis egyrészt hatósági személy: felderít, ítélkezik, végrehajt. Másrészt hivatalnok, mert állandóan adminisztrál. Végül pedogógus, de csak 1/20 - 1/40 arányban. Legutolsó sorban pedig tudományos tevékenységet nélkülöző tanár, mert ez szerepel a diplomájában és a juh-hodályra emlékeztető tanári szoba ajtaján is ott díszeleg az antikvabetűs gyászfelirat. Ezek a felsorolt feladatok sokszor egymásnak homlokegyenest ellentmondanak. Talán éppen ezért a Magyarországon tanító pedagógusok nem tanítanak, hanem csak vizsgáztatnak, bifláztatnak, feleltetnek. Nem is tudnak tanítani, csak számonkérni azt, ami a könyvben van. Egyáltalán nem is kíváncsiak arra, hogy a gyerek valójában mit is értett meg belőle. Elmehetnének éppnséggel a tanárok is az orvosokhoz hasonlóan külföldre dolgozni, de nem azért nem mennek, mert nem beszélnek angolul vagy németül, hanem mert ezzel a mentalitással, hogy csak számonkérnek és drilleztetnek, éhen halnának, hiszen nem is kapnának egyszerűen munkát más normális országban. És ami a legnagyobb gond, hogy még csak nem is értik, mi ezzel a probléma! Franciaországban volt rá példa, hogy egy iskolában érettségi alkalmával a tanároknak is érettségizni kellett. Mindannyian megbuktak! Ha minden tanár az összes tárgyat tudná kitűnően tanítani, akkor az 1 tanulóra jutó tanár akár 1/3 - 1/6 is lehetne. Ez már majdnem a Polgár-lányok tanulási lehetőségét érné el. A magániskolák is csak akkor érnének valamit, ha 1 tanárra kevesebb mint 5 nebuló jutna. Nem szabadna a tantárgyakat kis részletekben paidagogos-interruptus módjára, meg-megszakítva oktatni, hiszen ez csak a lusta és kényelmes pedagógusnak jó. A másik nagy probléma a szocializáció: a gazdag, befolyásos és a szegény szülők gyerekeinek állandó játszmái. A kivételezések, a nehezen kezelhető gyerekek, valamint a kisdiákok egymás közötti durva erőszakig fajuló konfliktusai. Rendkívül sok idő megy el a renitens nebulók fegyelmezésével, ami mondhatni hatékonytalan, idegőrlő és sziszifuszi munka. Minél nagyobb az osztálylétszám, annál több az ilyen jellegű konfliktus. Mivel pedig tankötelezettség van, ezért akár azt is mondhatnók, hogy az óvodából kikerült kisgyermek azt követően 8 évig börtönre van ítélve. Na estére azért hazamehet. Lényegében gyermekkorú gályarabok ülnek a padsorokban. Örülhet az a gyerek, akinek olyan lehetősége van, mint a már említett Polgár-lányoknak volt. Rengeteg idő telik el az első 8 év alatt, és ez egy hatalmas időpazarlás! A középiskolákban is tökéletesen ugyanez a helyzet. Milyenek lesznek az innen kikerülő emberek? Nem lenne jobb és hatékonyabb, hogy ha élve a digitális eszközök adta lehetőségekkel, a biztonságot nyújtó saját otthonában tanulhatna minden diák?

2018. ápr. 2. 02:36
 1/4 anonim ***** válasza:
80%

Napjainkban?! 20 évvel ezelőtt is egy rakás trágya volt, már régesrég megbántam azt is, hogy egyáltalán a felsőtagozatot elvégeztem. Rohadt unalmas volt, nem tanultunk semmit, én nem tudtam jó középiskolába kerülni, mert nem voltak kapcsolataim. Bekerültem gimibe az analfabéták közé "tanulni", és negyedévente 25 szavas angol szódolgozatokat írtunk, vicc nem? Mivel a francia nem ment senkinek rajtam kívül, ezért hozzáigazították az analfabéta osztálytársaim igényeihez az anyagot, és 11-ben is az 9-es anyagot vettük.

Gyakorlatilag sík hülye tanáraim voltak, akik imádtak pofára osztályozni és visszaélni a hatalmukkal.

Emellett tornaóránk hébe-hóba volt, mert nem volt terem. És akkor még nem beszéltem arról, hogy nem vettük irodalomból Pilinszkyt, Goethe-t... A tanáraim nagy része is egy faragatlan, olvasatlan tahó volt. Remélem ott rohad meg az összes ahol van.

10 év alatt jöttem ki abból a nyomorból, amit csináltak velem 12 éves koromtól kezdve.

És akkor visszatértem a kedvenc időfoglalatosságomhoz, a regény és a versek olvasásához.

Én nem tudom, hogy hol szocializál az iskol, mert engem kifejezetten antiszociálissá tett, igen hosszú időre.

Ráadásul tényleg hülyeségeket tanítottak, ami nem úgy van, utánaolvastam, csak itt nem akarom részletezni, hosszú lenne, és én feleljek le egy olyan marhaságból és zagyvaságból, amitől leszakadna egy jobb helyen a menyezet, csak azért, hogy jobb jegyet kapjak, és mindenféle sérült mocsadéknak megfeleljek, meg ezeket bármilyen szinten is szolgáljam. És ezek ítélkeznek felettem, meg leosztályoznak...

2018. ápr. 2. 03:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
75%

Mikor NEM volt válságban a magyar közoktatás?


Mindig is arról szólt, hogy a szerencsétlen gyerekeket beteges gyűlölettől eltelt, fóbiákkal és kényszercselekvésekkel küszködő, nemritkán közönséges perverz alakok addig terrorizálják, ütik-vágják, alázzák, amíg megfélemlített idegroncsokként nem zuhannak ki a kapun. Addigra megtanulják, hogy a társadalomnak a világon semmi értelme nincs, ők pedig értéktelenek, kivéve ha megtanulnak sunyiskodni, hazudni, besúgni és nyalni. Mindezt pedig idestova hatvan-nyolcvan éve emelik piedesztálra, mint nagyszerű és tündökletes "közoktatást", mert ugye mindenki hülye, csak a magyarok helikopterek. Ugye mennyi Nobel-díjasunk van, csak kár, hogy mindegyik azzal kezdte a karrierjét, hogy elmenekült az országból.

2018. ápr. 2. 04:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

2: Azért ez nem pontos, mert a Nobel-díjasaink ma is neves magyar gimnáziumokban végeztek, és még az egyetemet is itt, csak akkor menekültek el, amikor itt nem finanszírozták a kutatásaikat, meg nem szabadalmaztatták a találmányaikat.

Azért a ranglista első 50 gimnáziumára és általános iskolájára nem igaz, amit írtál.

2018. ápr. 2. 04:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
91%

Abban egyetértek, hogy a magyar közoktatás (és a felsőoktatás is) alapjaiban rossz.

Az általad ideálizált változattal azonban ugyanúgy nem értek egyet.

Ami rossz:

- túl sok tananyag felületesen oktatva

- túl nagy óraszám

- kis óraszámú nyelvoktatás

- túl nagy különbségek a gyerekek között a képességekben, a célokban és motivációban

Át kellene alakítani a tantervet, a középiskolában nagyobb teret kellene adni az egyéni tanulásnak (aki nem akar közismereti tárgyakat tanulni, az pl. tanuljon szakmát) Egy évfolyamon belül akár tantárgyanként lehetne alap és haladó csoportokat indítani.

Tény, hogy tanároknak egyre inkább a legalkalmatlanabbak mennek el, de az is igaz, hogy könnyű mindenért a tanárt okolni.

2018. ápr. 2. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!