Felnőttek! Nektek hány órák volt amikor gimisek voltatok?
Köszönöm a válaszokat!
#8 Egyetértek. Van olyan osztálytársam aki hetente 12 különórára jár, minden nap 7-8ra ér haza és még csak akkor kezdi el a leckét. Fogalmam sincs hogy bírja ki. Én idén mindent abbahagytam, hogy legyen szabadidőm.
#10 Rendben, értem, de ez egyrészt még mindig kevesebb (Hosszúhéten 36, rövidhéten 30) másrészt meg, lehet, hogy ön sose nyafogott, viszont nem hiszem hogy akkoriban minden diák szerette az iskolát. Főleg, hogy az anyukám is kb olyankor érettségizett (84-ben) és elég sok "rémtörténetet" mesélt nekem az iskoláiról. Pl. hogyan lógtak óráról vagy puskáztak dolgozatokon.
Szia, én ugyan tavaly érettségiztem, de a mindennap 8 óra szerintem is rengeteg. Nálunk 9-12-ig heti 35 óra volt, napi 6, 7 és 8 órára elosztva. Amikor 9-be mentem, akkor vezették be ezt az új tantervet, érdekes volt megfigyelni, hogy ahogy a belépő osztályoknak egyre több órájuk volt, úgy szűntek meg sorra a délutáni foglalkozások, mert már senkinek nem volt kedve annyi óra után bent maradni. Amikor 9-ben kezdtem volt iskolaújság, iskolarádió, kosárcsapat, aerobic óra, rajz szakkör, gazdasági szakkör. Ezek mind megszűntek, csak az énekkar és a színjátszó kör maradtak, de ezeknek amúgy is nagy hagyománya van az iskolában. Szerintem nem jó, hogy rá van kényszerítve mindenféle felesleges óra a diákokra, ami pedig érdekelné őket, és fejleszthetné, amiben jók, szép lassan megszűnnek. A másik a faktrendszer. 9-esekként láttuk, hogy az akkori végzősök a lyukas órájukban kint beszélgetnek, sportolnak az udvaron, mivel nem vettek fel annyi faktot, volt elég szabad idejük. Az új óraterv szerint viszont mindenkinek kötelező a 35 óra 11-ben és 12-ben is, ami nálunk azt jelentette, hogy nem volt választási lehetőség, három faktot kötelező volt fölvenni, amiből egynek nyelvnek kellett lennie. Szerencsére én találtam olyan tárgyakat, amiket szerettem, de sok osztálytársam szenvedett az aktuális fakton, mert csak azért vette fel, mert valamit muszáj volt! Szerintem ennek így semmi értelme. Az egész faktrendszernek arról kellene szólnia, hogy a diák azt tanulja, amit szeret és amivel később szívesen foglalkozna. A másik, amit nem érzek igazságosnak, az a sok töltelék tárgy az utolsó két évfolyamon. Semmi értelme nem volt az etikának, a médiának, a drámának, a rajznak és az éneknek. A művészeti tárgyakat elég lenne 10-ig tanulni, ha valami komolyabban szeretne vele foglalkozni, majd fel veszi faktnak. Pl, az évfolyamunkon volt rajz és média fakt is.
Egyébként hasonló problémák vannak az általánosban is, nekem pl, 1-3-ig heti 20 órám volt, és 4-be lett először 25, míg 2017 óta már minden elsősnek 25 órája van. Nem akarok úgy tenni, mintha nagyon értenék hozzá, de szerintem ezek a változtatások teljesen fölöslegesek voltak, az oktatást nem úgy kell fejleszteni, hogy leterheljük a gyerekeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!