Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Te mennyire várod el a tanártó...

Te mennyire várod el a tanártól, hogy mobiltelefont/tabletet használtasson a gyerekekkel a tanórákon?

Figyelt kérdés

És szerinted kitől várható el, hogy finanszírozza az ehhez szükséges mobil/tablet tanórai célokra történő beszerzését, fenntartását, és hogy állja a mobilnet költségeit is? A tanár mobiljának költségeit állja maga a tanár, a diák mobiljának költségeit meg a szülő, merthogy "úgyis van már mobilja mindenkinek"? És ha egy-két gyereknek vagy magának a tanárnak mégsincs, akkor mi van?

Az elvárásaidhoz képest mit látsz, mi a gyakorlat?



2018. aug. 7. 15:41
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
91%
Szerintem nem tart ott ez az ország, hogy akár a tanár, akár a szülő vállalni tudja ennek a módszernek a finanszírozását. Az iskola kötelezettsége lenne az internet, sőt, a készülékek, tabletek biztosítása. Itt sem tartunk még. Szavazórendszer már több helyen akad, de ez nem elég. Szerintem nem kellene a szülőnek ilyen elvárást felállítani, mert kevés az az iskola, ami lehetővé tudja tenni. Egy-két teremben esetleg.
2018. aug. 7. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
67%

Teljesen fölösleges a használása.


A most annyira divatos interaktív tábla is egy nagy baromság.


Aki hülye akar maradni, meg nem akar tanulni, az az is marad tablettel is, meg annélkül is.


Ott a krétás tábla, csak jól kell tanítani a tanár oldaláról, a diáknak meg figyelnie kell.

2018. aug. 7. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat.


Ezt csak magamnak teszem ide, hogy majd később megtaláljam, ha kell:

[link]

2018. aug. 7. 20:16
 4/14 anonim ***** válasza:
100%
Waldorfot választottunk. Ezzel kb. válaszoltam is a kérdésedre. Tanulni nem telefonnal kell, szerintem.
2018. aug. 7. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
71%

Szerintem az interaktív módon való tanulás egyáltalán nem hülyeség! Van olyan, amit nem lehet elmagyarázni, hanem egész egyszerűen látni kell.

Én biosz és kémia érettségire való készülés alatt folyamatosan használtam a mozawebet (mozaweb.hu), aminek azt hiszem, a digitális táblában is nagy szerepe van. Bioszból pl. rettentő sok animáció van fent, ami nagyon sokat segített a megértésben (mert akármilyen jó egy tanár, attól még nem fogja mindenki megérteni egy rajzból, vagy pusztán magyarázatból mondjuk a citromsavciklust, vagy a nefron működését). És arról se feledkezzünk meg, hogy a diákok figyelme lankad egy idő után. Megint csak bioszos példát tudok felhozni: egész órán körmöltünk, mintha magyaron lettünk volna. Pedig a tanár nagyon jó volt, és mindent megtett, de szerintem egy-egy animáción keresztül jobban és gyorsabban megértett volna sok dolgot az osztály.

2019. máj. 3. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

#5 Nem tudom mit értesz interaktív módon alatt. Mert a leírásod alapján csak animációról beszélsz, ami önmagában nem is hülyeség, de elég hozzá egy fehérre festett fal, megy egy projektor.


Úgy gondolom, az interaktív tábla bőven többet tud ennél, azaz a szükségessége ellen szól az a tény, hogy nem lehet általában teljesen kihasználni. Speciális tanóránál ki lehetne használni, de ez más kérdés.

2019. máj. 3. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

"elég hozzá egy fehérre festett fal, megy egy projektor"

Vagy egy tévé, ha az olcsóbb.

2019. máj. 3. 21:53
 8/14 anonim ***** válasza:

Hát én nem fogok itt leállni vitatkozni veletek. Nekem ez volt a véleményem.

A gyakorlatban pedig egy kezemen meg tudom számolni, hogy 4 év gimi alatt hányszor kapcsolták be a tanárok a táblát - pedig nem egy db teremben volt. Még simán vetítésre is csak elvétve használták.

2019. máj. 3. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

"Vagy egy tévé, ha az olcsóbb."


Így van, nagyon jól látod. Régebben az igényesebb középiskolákban a tantermekben tv készülék volt, és az igényesebb tanár behozta a videókészüléket, és szakmai anyagokat vetített le azon.

Egyetemeken szintén van/volt az előadókban egy nagyátmérőjű képcsöves vetítő, ami ezt a funkciót tudta. (Nagyobb multú egyetemek előadótermeiben még ennek a nyomai megfigyelhetőek). Ma ezt már egyre inkább a vetítővászon-projektor páros váltja fel, ahogy említettem korábban.


"A gyakorlatban pedig egy kezemen meg tudom számolni, hogy 4 év gimi alatt hányszor kapcsolták be a tanárok a táblát - pedig nem egy db teremben volt. "


Ez viszont -véleményem szerint- annak tudható be elsősorban, hogy ezen eszközök beüzemelésében és használatában csak a tanári kar töredéke jártas. Megemlítem amúgy, hogy az interaktív táblák tekintetében (amelyet ezek szerint ti sem nagyon ismertek) a használatra vonatkozóan folyamatos tanfolyamok vannak tanári továbbképzések keretében. Ezeken valaki vagy részt vesz vagy nem. Aki részt vesz rajtuk, azok vagy használják, vagy nem. Na ebből van az a tapasztalat, amit te is felhoztál.


De továbbra is hangsúlyozom, hogy az interaktív tábla nem egyenlő a vetítővászon+projektor párossal, és a válaszokból nem is igazán tudom hogy értitek -e a kettő közötti különbséget. Az interaktív tábla sokkal több annál, mint kivetítés. Ezt kéne először megérteni nemcsak nektek, hanem a tanároknak is . Szóval két különböző dologről beszélünk.


Ezek fényében a kérdező is pontosíthatná, hogy gyakorlatilag mire gondol. Igaz, hogy az elektronikus oktatási technológia már legalább 10-15 éve belépett, de a mai napig félreértések vannak ekörül.Három csoport különíthető el itt. Van aki használja, de rosszul, van aki nem hajlandó megtanulni a modern technológiát ezért nem használja, és van aki használja helyesen és jól,úgy hogy az hozzátegyen, növelje a tanórák/előadások szinvonalát.

2019. máj. 3. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

"Az interaktív tábla sokkal több annál, mint kivetítés. Ezt kéne először megérteni nemcsak nektek, hanem a tanároknak is . Szóval két különböző dologről beszélünk.

Ezek fényében a kérdező is pontosíthatná, hogy gyakorlatilag mire gondol. Igaz, hogy az elektronikus oktatási technológia már legalább 10-15 éve belépett"


Belépett, de hogy? Úgy, hogy a diákok közül a gazdagabbak zsebében már akkor ott volt a mobil meg a mobilnet, de a szegényebbek zsebében még ma sincs ott - és a tanárok közül se mindnek, meg azért az is kétséges szerintem, hogy akinek ott van, attól elvárhatja-e az oktatási rendszer, hogy a saját (nem valami sok) pénzén megvásárolt eszközt és szolgáltatást az iskola céljaira használja.

Tehát a kérdésem csak arról szól, ami benne van: nem a tévékről meg az interaktív táblákról, mert azokat azért elég egyértelmű, hogy az iskola dolga biztosítani, senki se várja el a tanártól, hogy a hátán cipelje be a tanterembe :), hanem a mobilról, a tabletről, meg a mobilinternetről, merthogy ezek segítségével a se tévével, se interaktív táblával nem rendelkező tantermekben is lehetne használni egy csomó (állítólag) hasznosabbnál hasznosabb applikációt, ami (állítólag) tökre motiválná a diákokat, stb.

Szóval az a kérdés, hogy tényleg használtok-e mobilt, tabletet meg mobilnetet (vagy használnak-e a gyerekeitek), és hogy ha igen, akkor milyen gyakran, hogy mennyire elvárás az iskola részéről, hogy márpedig legyen a gyereknél mobilnetes mobileszköz, és hogy mit szólnak ahhoz a szülők, hogy ha az iskola elvárja, akkor nekik ezek szerint már nem csak füzetet meg toll-ceruza-radír kombót, hanem ilyesmiket is finanszírozniuk kell; meg még az is kérdés, hogy a tanároknak honnan vannak ilyen eszközeik a ti sulitokban: saját zsebből, vagy az iskola költségén-e.

2019. máj. 4. 09:36
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!