Te mennyire várod el a tanártól, hogy mobiltelefont/tabletet használtasson a gyerekekkel a tanórákon?
És szerinted kitől várható el, hogy finanszírozza az ehhez szükséges mobil/tablet tanórai célokra történő beszerzését, fenntartását, és hogy állja a mobilnet költségeit is? A tanár mobiljának költségeit állja maga a tanár, a diák mobiljának költségeit meg a szülő, merthogy "úgyis van már mobilja mindenkinek"? És ha egy-két gyereknek vagy magának a tanárnak mégsincs, akkor mi van?
Az elvárásaidhoz képest mit látsz, mi a gyakorlat?
Teljesen fölösleges a használása.
A most annyira divatos interaktív tábla is egy nagy baromság.
Aki hülye akar maradni, meg nem akar tanulni, az az is marad tablettel is, meg annélkül is.
Ott a krétás tábla, csak jól kell tanítani a tanár oldaláról, a diáknak meg figyelnie kell.
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Ezt csak magamnak teszem ide, hogy majd később megtaláljam, ha kell:
Szerintem az interaktív módon való tanulás egyáltalán nem hülyeség! Van olyan, amit nem lehet elmagyarázni, hanem egész egyszerűen látni kell.
Én biosz és kémia érettségire való készülés alatt folyamatosan használtam a mozawebet (mozaweb.hu), aminek azt hiszem, a digitális táblában is nagy szerepe van. Bioszból pl. rettentő sok animáció van fent, ami nagyon sokat segített a megértésben (mert akármilyen jó egy tanár, attól még nem fogja mindenki megérteni egy rajzból, vagy pusztán magyarázatból mondjuk a citromsavciklust, vagy a nefron működését). És arról se feledkezzünk meg, hogy a diákok figyelme lankad egy idő után. Megint csak bioszos példát tudok felhozni: egész órán körmöltünk, mintha magyaron lettünk volna. Pedig a tanár nagyon jó volt, és mindent megtett, de szerintem egy-egy animáción keresztül jobban és gyorsabban megértett volna sok dolgot az osztály.
#5 Nem tudom mit értesz interaktív módon alatt. Mert a leírásod alapján csak animációról beszélsz, ami önmagában nem is hülyeség, de elég hozzá egy fehérre festett fal, megy egy projektor.
Úgy gondolom, az interaktív tábla bőven többet tud ennél, azaz a szükségessége ellen szól az a tény, hogy nem lehet általában teljesen kihasználni. Speciális tanóránál ki lehetne használni, de ez más kérdés.
"elég hozzá egy fehérre festett fal, megy egy projektor"
Vagy egy tévé, ha az olcsóbb.
Hát én nem fogok itt leállni vitatkozni veletek. Nekem ez volt a véleményem.
A gyakorlatban pedig egy kezemen meg tudom számolni, hogy 4 év gimi alatt hányszor kapcsolták be a tanárok a táblát - pedig nem egy db teremben volt. Még simán vetítésre is csak elvétve használták.
"Vagy egy tévé, ha az olcsóbb."
Így van, nagyon jól látod. Régebben az igényesebb középiskolákban a tantermekben tv készülék volt, és az igényesebb tanár behozta a videókészüléket, és szakmai anyagokat vetített le azon.
Egyetemeken szintén van/volt az előadókban egy nagyátmérőjű képcsöves vetítő, ami ezt a funkciót tudta. (Nagyobb multú egyetemek előadótermeiben még ennek a nyomai megfigyelhetőek). Ma ezt már egyre inkább a vetítővászon-projektor páros váltja fel, ahogy említettem korábban.
"A gyakorlatban pedig egy kezemen meg tudom számolni, hogy 4 év gimi alatt hányszor kapcsolták be a tanárok a táblát - pedig nem egy db teremben volt. "
Ez viszont -véleményem szerint- annak tudható be elsősorban, hogy ezen eszközök beüzemelésében és használatában csak a tanári kar töredéke jártas. Megemlítem amúgy, hogy az interaktív táblák tekintetében (amelyet ezek szerint ti sem nagyon ismertek) a használatra vonatkozóan folyamatos tanfolyamok vannak tanári továbbképzések keretében. Ezeken valaki vagy részt vesz vagy nem. Aki részt vesz rajtuk, azok vagy használják, vagy nem. Na ebből van az a tapasztalat, amit te is felhoztál.
De továbbra is hangsúlyozom, hogy az interaktív tábla nem egyenlő a vetítővászon+projektor párossal, és a válaszokból nem is igazán tudom hogy értitek -e a kettő közötti különbséget. Az interaktív tábla sokkal több annál, mint kivetítés. Ezt kéne először megérteni nemcsak nektek, hanem a tanároknak is . Szóval két különböző dologről beszélünk.
Ezek fényében a kérdező is pontosíthatná, hogy gyakorlatilag mire gondol. Igaz, hogy az elektronikus oktatási technológia már legalább 10-15 éve belépett, de a mai napig félreértések vannak ekörül.Három csoport különíthető el itt. Van aki használja, de rosszul, van aki nem hajlandó megtanulni a modern technológiát ezért nem használja, és van aki használja helyesen és jól,úgy hogy az hozzátegyen, növelje a tanórák/előadások szinvonalát.
"Az interaktív tábla sokkal több annál, mint kivetítés. Ezt kéne először megérteni nemcsak nektek, hanem a tanároknak is . Szóval két különböző dologről beszélünk.
Ezek fényében a kérdező is pontosíthatná, hogy gyakorlatilag mire gondol. Igaz, hogy az elektronikus oktatási technológia már legalább 10-15 éve belépett"
Belépett, de hogy? Úgy, hogy a diákok közül a gazdagabbak zsebében már akkor ott volt a mobil meg a mobilnet, de a szegényebbek zsebében még ma sincs ott - és a tanárok közül se mindnek, meg azért az is kétséges szerintem, hogy akinek ott van, attól elvárhatja-e az oktatási rendszer, hogy a saját (nem valami sok) pénzén megvásárolt eszközt és szolgáltatást az iskola céljaira használja.
Tehát a kérdésem csak arról szól, ami benne van: nem a tévékről meg az interaktív táblákról, mert azokat azért elég egyértelmű, hogy az iskola dolga biztosítani, senki se várja el a tanártól, hogy a hátán cipelje be a tanterembe :), hanem a mobilról, a tabletről, meg a mobilinternetről, merthogy ezek segítségével a se tévével, se interaktív táblával nem rendelkező tantermekben is lehetne használni egy csomó (állítólag) hasznosabbnál hasznosabb applikációt, ami (állítólag) tökre motiválná a diákokat, stb.
Szóval az a kérdés, hogy tényleg használtok-e mobilt, tabletet meg mobilnetet (vagy használnak-e a gyerekeitek), és hogy ha igen, akkor milyen gyakran, hogy mennyire elvárás az iskola részéről, hogy márpedig legyen a gyereknél mobilnetes mobileszköz, és hogy mit szólnak ahhoz a szülők, hogy ha az iskola elvárja, akkor nekik ezek szerint már nem csak füzetet meg toll-ceruza-radír kombót, hanem ilyesmiket is finanszírozniuk kell; meg még az is kérdés, hogy a tanároknak honnan vannak ilyen eszközeik a ti sulitokban: saját zsebből, vagy az iskola költségén-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!